Forum > Newbie Forum

Home DJ System

(82 reacties. Pagina 4 van 9)
Moderator(s): Dré
NickStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-5-2003
Laatste: 20-9-2005
Berichten: 101
18-8-2003 22:54
Zker uit Frankrijk happy :)
Losse faders zijn soepel maar ik heb liever vaste soepele faders wink ;)
tja...?
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
19-8-2003 05:51

DJ Medusa schreef:

Ik heb hem nog steeds niet kunnen testen
Wees er trots op en houd dat zo :)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DJ AroZStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-2-2003
Laatste: 27-12-2003
Berichten: 123
19-8-2003 12:59
Hehehhee :x
SybrandStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 2-7-2005
Berichten: 212
19-8-2003 13:38

DJ Sietse schreef:

Allemaal leuk en aardig Martijn. Maar als jij die hifi cd-spelertjes aansluit op een mengpaneel met allemaal functies, en koptelefoon e.d er bij koop kan je nog steeds niet beat mixen! shocked 8O En das toch wel de basis van het DJ'en...
zou ik niet te hard roepen... ik draai ook met hifi-players (thuis dan), en dat kan ook best, maar je moet er idd wel even mee oefenen...

ok, op school hebben wel een numarkje staan; maar ik heb ook niks tegen draaien met hifi-players... en ik heb ze nou eenmaal, en geen geld voor een betere zeg maar... ik ben zo begonnen..
Blijf possitief, ook als het te moeilijk is!
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
19-8-2003 23:22

Sybrand schreef:

zou ik niet te hard roepen... ik draai ook met hifi-players (thuis dan), en dat kan ook best, maar je moet er idd wel even mee oefenen...

ok, op school hebben wel een numarkje staan; maar ik heb ook niks tegen draaien met hifi-players... en ik heb ze nou eenmaal, en geen geld voor een betere zeg maar... ik ben zo begonnen..
Sorry hoor, maar geloof je ook nog steeds in Sinterklaas? Op hifi spelertjes zonder pitch control kun je echt niet mixen. Wat je hooguit kunt doen is misschien 2 4kwartsmaten laten meelopen met 2 cd's van het zelfde aantal bpm en dan op het juiste moment de pauzeknop loslaten. Ik geef het iemand te doen laugh :D
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
NickStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-5-2003
Laatste: 20-9-2005
Berichten: 101
20-8-2003 16:22
Met een beetje creativiteit draai je een leuke mix in elkaar met 2 hifi-cdspelers.
Tenminste als de BPM van de nummers ongeveer gelijk is...
tja...?
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
20-8-2003 18:17

DJ Tim schreef:

Sorry hoor, maar geloof je ook nog steeds in Sinterklaas? Op hifi spelertjes zonder pitch control kun je echt niet mixen. Wat je hooguit kunt doen is misschien 2 4kwartsmaten laten meelopen met 2 cd's van het zelfde aantal bpm en dan op het juiste moment de pauzeknop loslaten. Ik geef het iemand te doen laugh :D
Dan moet je maar een avond met mij mee gaan. Ik draai tot nu toe altijd zonder pitch-control. En meestal staan mensen die het zien te kijken hoe de mixen lukken. Als je op gewone Hifi-cd-spelers draaid, gebruik je meestal de intro van een nummer waar nog geen beat in zit. Deze kan vaak over de beat van het vorig nummer heen. Voor de feestjes die ik gedraaid heb, examenfuiven, verjaardags-feestjes, enz werkt dit meestal heel aardig. Dit zijn meestal feestjes waar gewoon muziek nodig is en moet je als Dj zorgen dat er geen stiltes vallen.
Moet je nu ergens een dik trance-feest draaien, waar het de bedoeling is dat iedereen een hele avond staat te springen zal het moelijker worden.

Naar mijn mening is pitch-control een handig HULPMIDDEL, maar voor de feestjes die kleinere drive-inns draaien NIET noodzakelijk.
Lost in Music
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
20-8-2003 18:18

Nick schreef:

Met een beetje creativiteit draai je een leuke mix in elkaar met 2 hifi-cdspelers.
Tenminste als de BPM van de nummers ongeveer gelijk is...
Je hebt zoiets als aantal bpm en 0,1 procenten pitch control, het kan vaak voorkomen dat je nummers wel van hetzelfde bpm zijn, maar dat je toch 0,1% moet bijpitchen, dan ga je dus met hifi spelers gigantisch op je bek.

Het is misschien leuk (als je amateur bent) om een begin en een einde van een top 40 nummer in elkaar te laten overlopen maar voor beatmixen kun je het wel vergeten.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
TochnicsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-3-2003
Laatste: 8-9-2010
Berichten: 49
21-8-2003 10:01
De meeste mix cd s van Cl*m*x lopen bijna gelijk, misschien slechts 0,1 % verschil maar toch heel irritant als je het zonder pitch moet doen
Maar pitch is nu eenmaal de beste uitvinding sinds gesneden brood en het moraal van vandaag is dat je zo n setje maar beter links kan laten liggen!
mn S**ndcraps waren dodelijk! Maar waarom lukte het nooit daarmee??
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
21-8-2003 14:19

Sgrovert schreef:

Dan moet je maar een avond met mij mee gaan. Ik draai tot nu toe altijd zonder pitch-control. En meestal staan mensen die het zien te kijken hoe de mixen lukken.
Noem je dat mixen? Dat is meer faden, we hebben het hier over beatmixen.
Als je op gewone Hifi-cd-spelers draaid, gebruik je meestal de intro van een nummer waar nog geen beat in zit. Deze kan vaak over de beat van het vorig nummer heen. Voor de feestjes die ik gedraaid heb, examenfuiven, verjaardags-feestjes, enz werkt dit meestal heel aardig. Dit zijn meestal feestjes waar gewoon muziek nodig is en moet je als Dj zorgen dat er geen stiltes vallen.
Ja, maar als kritisch luisteraar hoor je ook in de meeste intro's en outro's al/nog een ritme, dus wederom, een ammateuristische manier van faden.
Moet je nu ergens een dik trance-feest draaien, waar het de bedoeling is dat iedereen een hele avond staat te springen zal het moelijker worden.
Moeilijker? Je bedoeld niet te doen.
Naar mijn mening is pitch-control een handig HULPMIDDEL, maar voor de feestjes die kleinere drive-inns draaien NIET noodzakelijk.
Als het dus niet de bedoeling is dat er professioneel gebeatmixt wordt.

Nogmaals, ik heb het over beatmixen, niet over dodo faden.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest

Terug naar forum Afgesloten topic