Twijfel
(94 reacties. Pagina 4 van 10)Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 5-11-2002 Laatste: 16-1-2012 Berichten: 3032 | 7-7-2003 13:15 |
Tom schreef: ok, het voelde al veel langer, dus ik heb maar even een "bewijs" opgesnuffeltkijk maar: www.ovmsales.nl/imagine/rommel/ Ze zijn dus wel bijna 21 jaar oud En ik gebruik ze nog steeds. Ze zijn wel "gebruikt" en uiteraard is een nieuwe een stuk beter, maar ik had, denk ik, er niet zo lang mee gedaan als het een ander merk en type was geweest. Kijk en nu zeg je al weer heel iets anders. En je denkt dat je er nooit zo lang mee had gedaan als van een ander merk? De andere merken bestaan nog niet eens zo lang volgens mij. De eerste serieuze draaitafel die Numark maakte was de TT1 en die is uit (ff denken) '98. Vestax timmert al wat langer aan de weg maar was vroeger nog duurder als een technics. Dus Technics heeft een kleine 20 jaar het alleen recht gehad op de dj markt maar ik ben er van overtuigd dat als straks al hun patenten afgelopen zijn het niet meer al te lang zal duren voor de technics verslagen zal worden. Als je dan over 10 jaar nog op een technics draait lachen ze je recht in je bek uit waarschijnlijk. De technologische ontwikkelingen gaan namelijk tegenwoordig net ff wat sneller als 10 of 15 of 20 jaar terug. Nu de nieuwe generatie draaitafels een beetje begint door te komen kan het nooit lang mee duren voordat de SL straks echt verleden tijd is. | |
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen! | |
ReindStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 5-11-2002 Laatste: 16-1-2012 Berichten: 3032 | 7-7-2003 13:20 |
1 x bewerkt. Laatst door Reind op 7-7-2003 13:25 Fridge schreef: Reind, je komt als ik eerlijk moet zijn zèlf nog het meeste over als "op je pik getrapt". Beetje minder fel kan ook denk ik?Zodra ik iets over een SL zeg wat de gemiddelde eigenaar niet bevalt dan krijg ik het ook te horen. Nu krijg ik een keer de kans om zo'n lul verhaal uit de wereld te helpen en dan zal ik die kans ook met 2 handen aanpakken. Maar ik vind het wel fijn dat Dre zulke dingen kan bevestigen -> Van hem pakken jullie alles namelijk meteen in 1 keer aan. Als Dre namelijk had gezegd dat een technics geen 25 jaar mee gaat ipv mij dan had iemand als Phazer zijn bekkie wel dicht gehouden. En ik kan het gewoon weg niet laten om zulke dingen meteen ff goed aan te pakken -> Er doen al zat fabels de ronde over de SL1200 en iedereen zou toch beter moeten weten na 20 jaar SL. Nog ff dat ik niet voor duurzaamheid ga -> Nee en das ook helemaal niet nodig als je met je tijd mee gaat. En nee ik koop niets voor de gimmicks maar ik wil wel een beetje bij blijven met de huidige techniek en zijn ontwikkelingen. Vandaar dat ik me dus niet afsluit voor andere gear die mischien wel net zo goed is en mischien ook wel niet. Ow en Dre ff voor de goede orde -> Ik heb hier 2 leen SL1200MK2 draaitafels staan waarvan ik meteen maar even de klik uit de nieuwe fader moest halen en het lampje moest repareren en er moest een nieuwe platter besteld worden. Nou die SL is al wel 6 jaar oud. En weet je wat de meneer tegen me zei toen hij de SL kwam brengen vlak voordat hij op vakantie ging -> Ik dacht dat die dingen zonder problemen 20 jaar mee gingen. | |
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen! | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 22-11-2024 Berichten: 9490 | 7-7-2003 13:24 |
Reind schreef: En dat terwijl je nog in je eerste post beweerde dat ie perfect werkte blablablablablablabla.Kijk en nu zeg je al weer heel iets anders. Uiteraard zal een nieuwe mooier en soepeler werken. Maar alles doet het nog, dus waarom zou ik een nieuwe kopen De "draaitafel" gaat al weer meer dan een halve eeuw mee, dus wat let het andere merken om in die 50 jaar ook een all time high te maken? Feit 1 Er is tot nu toe nog nooit een draaitafel geweest die het bij dergelijk gebruik het langer volg gehouden heeft. Misschien dat er in de toekomst wel zullen komen, maar dat zullen we samen zien. Feit 2 Mijn draaitafels zijn dus echt 21 jaar oud, en doen het nog steeds voor het werk waar ze voor gemaakt zijn. Dat jij het daar niet mee eens bent is jouw probleem. Toch leuk zo'n stevige discussie Er doen al zat fabels de ronde over de SL1200 en iedereen zou toch beter moeten weten na 20 jaar SL. 21 jaar | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
ReindStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 5-11-2002 Laatste: 16-1-2012 Berichten: 3032 | 7-7-2003 13:28 |
Tom schreef: Reind schreef: En dat terwijl je nog in je eerste post beweerde dat ie perfect werkte blablablablablablabla.Kijk en nu zeg je al weer heel iets anders. Uiteraard zal een nieuwe mooier en soepeler werken. Maar alles doet het nog, dus waarom zou ik een nieuwe kopen De "draaitafel" gaat al weer meer dan een halve eeuw mee, dus wat let het andere merken om in die 50 jaar ook een all time high te maken? Feit 1 Er is tot nu toe nog nooit een draaitafel geweest die het bij dergelijk gebruik het langer volg gehouden heeft. Misschien dat er in de toekomst wel zullen komen, maar dat zullen we samen zien. Feit 2 Mijn draaitafels zijn dus echt 21 jaar oud, en doen het nog steeds voor het werk waar ze voor gemaakt zijn. Dat jij het daar niet mee eens bent is jouw probleem. Mijn oude thorens doet het ook nog goed maar niet zo goed als die pas uit de doos komt. Bij lange na niet trouwens. Daar ging het om en niet om het feit dat ie uberhaupt nog werkt. En hoe zit het met de jaren dat ie voor drive inn werk is gebruikt want dat kunnen er ook nooit 21 zijn geweest. | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 13474 | 7-7-2003 13:30 |
Zullen we er nu een keer over ophouden? Samenvattend: Een SL-1200 zit HEEL goed in elkaar en kan, mits goed onderhouden en normaal gebruikt, erg lang meegaan. Ga er echter lomp mee om en je hebt hem in NO TIME kapot. Een SL-1200 in goed werkende staat en ouder dan 20 jaar is, uitgezonderd SL-1200's die in de huiskamer gebruikt zijn, een HOGE uitzondering. In een discotheek leggen ze, bij gemiddeld discotheekmisbruik, na ongeveer 5-10 jaar het loodje. | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
ReindStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 5-11-2002 Laatste: 16-1-2012 Berichten: 3032 | 7-7-2003 13:31 |
En inderdaad toch leuk zo'n discussie waarbij ik zeker weet dat ik gelijk heb. Kan dit meteen ergens in een FAQ ofzo? Scheelt me weer een hoop getyp :) | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 22-11-2024 Berichten: 9490 | 7-7-2003 14:37 |
3 x bewerkt. Laatst door Tom op 7-7-2003 20:29 Reind schreef: waarbij ik zeker weet dat ik gelijk heb.Verder discusiëeren heeft weinig nut. En Reind, je mag gerust een keertje komen kijken naar mijn TT's, ik ben er altijd erg zuinig op geweest, en er heeft nooit iemand anders (zonder mij controle) mee gedraaid. Vandaar dat ze lang mee gegaan zijn. Ik heb trouwens in Amsterdam bij "Flora palace" (de latere "It") tijdens een demonstratie ook wel eens een tt het in één avond zien begeven. | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
ReindStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 5-11-2002 Laatste: 16-1-2012 Berichten: 3032 | 7-7-2003 15:02 |
Tom schreef: Reind schreef: waarbij ik zeker weet dat ik gelijk heb.Verder discusiëeren heeft weinig nut. En Reind, je mag gerust een keertje komen kijken naar mijn TT's. Als ik ze tenminste heb. Zit nu namelijk zonder | |
DJ TimStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 9-6-2003 Laatste: 27-11-2012 Berichten: 1105 | 7-7-2003 16:40 |
Trouwens, Reind, hoe doe jij dat nou elke keer als je ergens draait? Ik heb zo'n vermoeden dat je niet zo gek bent op Technics.. Sta je dan niet heel chagrijnig te kijken als je weer in een club met Technics moet draaien? | |
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest | |
ReindStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 5-11-2002 Laatste: 16-1-2012 Berichten: 3032 | 7-7-2003 16:47 |
DJ Tim schreef: Trouwens, Reind, hoe doe jij dat nou elke keer als je ergens draait? Ik heb zo'n vermoeden dat je niet zo gek bent op Technics.. Sta je dan niet heel chagrijnig te kijken als je weer in een club met Technics moet draaien?Waarom zou ik daar chagie over moeten zijn? Je hoort mij niet zeggen dat de SL een slechte draaitafel is. Tuurlijk is het een goede en hufterproof draaitafel en ik heb ze zelf ook gehad. Helemaal niets mis mee maar om nou te zeggen dat technics the one and only is en alle mooie verhalen er om heen -> Daar heb ik een beetje de schurft aan. Wel vind ik een SL te duur als je hem tegenwoordig vergelijkt met andere draaitafels en dat is iets wat ik ZELF vind en daar hoef je het echt niet met me eens te zijn. Het zijn tenslotte niet mijn centen die er aan gespendeerd worden. Maar als je zo af en toe is van die jongens hoort die lopen te zeiken over het klikje en het pop up lampje wat snel stuk gaat en over de Pitch range die volgens hun tekort is dan denk ik bij me eigen -> Geloof nu is een keer niet alle verhalen die je hoort maar kijk verder dan je neus lang is en probeer ook is wat anders. | |
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen! |