Forum > Newbie Forum

toonregelingen bij het draaien

(32 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
10-11-2008 11:44

Webbie schreef:

Ik ben dan wel geen DJ, maar weet wel als je steeds aan die EQ moet gaan zitten om je installatie "goed" te laten klinken er toch wat mis is met je installatie zelf (of met je processor-instellingen en/of speaker-configuratie).
Sommige DJ's gebruiken de toonregeling om een bepaalde sound neer te zetten.
Denk o.a. aan het kill switch idee.

Martin.
kvm entertainment
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
10-11-2008 12:56
Hallo Martin,

KVM schreef:

Webbie schreef:

Ik ben dan wel geen DJ, maar weet wel als je steeds aan die EQ moet gaan zitten om je installatie "goed" te laten klinken er toch wat mis is met je installatie zelf (of met je processor-instellingen en/of speaker-configuratie).
Sommige DJ's gebruiken de toonregeling om een bepaalde sound neer te zetten.
Denk o.a. aan het kill switch idee.

Martin.
Dat klopt inderdaad, en ben er mij ook zeker van bewust dat de EQ-knoppen op die manier ook zo worden gebruikt door DJ's. Bijvoorbeeld de bass wat af te zwakken als twee platen in elkaar worden gemixt.

Maar ik ging/ga van mijn verhaal uit dat de EQ op je (DJ)mengpaneel niet de EQ is om tekortkomingen/afwijkingen in je installatie te corrigeren.

Door de meestal 3-delige EQ-regeling kun je ook niet veel rechttrekken, omdat nu eenmaal de center frequentie en Q-factor (meestal) vast liggen van elke EQ-knop.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
10-11-2008 21:58

Webbie schreef:

Maar ik ging/ga van mijn verhaal uit dat de EQ op je (DJ)mengpaneel niet de EQ is om tekortkomingen/afwijkingen in je installatie te corrigeren.
Is-ie niet voor, gebeurt wel op grote schaal bij de kleinere installaties.

*Deed het ook: hoog en mid beetje minnen om gebrek aan subkast toch een tikkie te compenseren.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)