Forum > Licht

Nieuw lichtplan: Spiegelbollen aan truss

(33 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
Total tommyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2004
Laatste: 6-7-2021
Berichten: 184
11-9-2008 12:24
Op de website van www.jambalaya.nl staan we een aantal foto's op met speigelbollen beschenen door een MH.

MVG,
Tom van Duuren
Desalniettemin... Mijn bijdrage in dit topic.
RoOoYtJuHStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-4-2004
Laatste: 1-2-2015
Berichten: 164
12-9-2008 07:46
Die sunray dingen geven toch een heel ander effect dan spiegelbollen? Ik zag laatst 2 op een housefeestje staan aan beide kanten van de dj booth. Dan is het wel vet, maar het was heel wit licht en grote ronden stralen. Dus lijkt me niet echt geschikt voor bruiloften/70's en 80's party's.
"En zoals mijn vader altijd zei: 's avonds een vent, 's ochtends lekker uitslapen"
LuntStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2008
Laatste: 20-8-2016
Berichten: 239
12-9-2008 10:47
Voor een 70's/ 80's party heb ik ook zo'n soort geval, maar dan iets eenvoudiger en ouder.
Die ik heb heeft geen lenzen in de bol, maar kleine gaatjes waardoor je een soort stralen vanuit de bol krijgt (geloof dat ADJ die ook heeft in een nieuwe vorm.)
Doordat ie heel rustig draait en kleine puntjes geeft is het ook echt wel een gaaf effect, en in de rook krijg je allemaal stralen vanuit de bal.

In het filmpje hieronder zitten twee van die apparaten
KLIK
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
12-9-2008 16:20

LJ DaAn schreef:

pietje schreef:

Op zo'n maat gedaan dat ik de motor aan 1 trusspijp (om het even zo te noemen laugh :D ) kan hangen als die aan een brug hangt, maar ook aan 2, zodat die bij een carre met stuk truss eroverheen in het midden ook echt precies in het midden hangt. Best prima wink ;)
Er zitten dus 3 haken aan dat stukje plank?
Nee, 2. Even in asci:

[.&. schreef:

[.... schreef:

[.&. schreef:

Waarbij je niet op de puntjes moet letten, maar op de &. Dat zijn de haken. Als ik hem aan 1 trusspijp hang (in een brug dus, of carre met apex down) staan ze beiden met de "opening" naar links of rechts gedraaid". Hang ik ze aan een truss in een carre met apex up, dan draai ik ze allebei met de opening naar boven/onder, waardoor die zeer makkelijk in te hangen is, en, niet geheel onbelangrijk, precies goed hangt.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)