Forum > PC related Forum

Mixer op je computer?

(85 reacties. Pagina 4 van 9)
Moderator(s): Dré
HesslakokStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2002
Laatste: 27-8-2005
Berichten: 56
9-1-2003 15:46

Dj Fossalta schreef:

Ook virtual turntables is de moeite waard om uit te proberen www.carrotinnovations.com

Greetz, Dj Fossalta
Ook dit prog. zou ik ónder BPM-studio en PCDJ willen rangschikken. Ik kan helaas niet over de geluidskwaliteit oordelen, maar is vele malen minder geadvenseerd als bijv. BPM-Studio, dit vaak tennadele van de o.a. de geluidskwaliteit. Tevens bestaat er geen mogelijkheid om later een controller te gebruiken. Juist dít maakt het DJ-en in combinatie met een mengpaneel net zo 'realistisch' zoals op de 'traditionele' manier. (gewoon vingers aan de knoppen werkt het fijnst...en dat zal zo blijven ook)
Ook de 'workmodes' zijn niet dergelijk uitgebreid. Dit maakt (zoals Bing al heeft gezegd) het niet mogelijk je geluidskaart naar je iegen wensen in te stellen.

Voor Rookie en Dré: hier een review van de Behr. VMX-300
www.sapphires.co.uk/vmx-300.shtml
Let's play that funky music!
FossaltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
Berichten: 1096
9-1-2003 18:53

hesslakok schreef:

Tevens bestaat er geen mogelijkheid om later een controller te gebruiken.
Daar maak je een kleine vergissing. Ik heb namelijk hier zelf een controller voor gemaakt happy :)

Greetz, Dj Fossalta
HesslakokStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2002
Laatste: 27-8-2005
Berichten: 56
9-1-2003 18:57
Chapeu Fossalta!

Maar ik neem aan dat je het signaal niet dmv USB of Seriele poort je computer instuurt maar via je toetsenbord? En in hoeverre gebruik je deze...ook voor drive-in of gewoon voor thuis...zou hem graag eens willen zien en tevens de exacte werking...
Let's play that funky music!
BingStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-1-2003
Laatste: 8-9-2005
Berichten: 60
9-1-2003 19:38
Zelf een controller maken?
Spreekt mij ten zeerste aan!
Vanaf welke basis ben je vertrokken?
FossaltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
Berichten: 1096
9-1-2003 19:59

hesslakok schreef:

Chapeu Fossalta!

Maar ik neem aan dat je het signaal niet dmv USB of Seriele poort je computer instuurt maar via je toetsenbord? En in hoeverre gebruik je deze...ook voor drive-in of gewoon voor thuis...zou hem graag eens willen zien en tevens de exacte werking...
Ik ben inderdaad begonnen met een toetsenbord. Ik heb die helemaal uit elkaar gesloopt en zelfs alle 105 schakelaars er af gesoldeerd. De vader van mijn collega is metaalbewerker en heeft een RVS plaat voorzien van gaten via een door ons gemaakte autocad tekening. Deze hebben we daarna voorzien van ongeveer 75 drukschakelaars die met de print van het toetsenbord zijn verbonden. Op deze (ietwat verouderde) foto is de controller duidelijk te zien in de flightcase. Ook zit hier een monitor en een koptelefoon voorverserker ingebouwd. www.watchitdrivein.nl/newline/vttcontroller.jpg

We zijn op dit moment bezig om versie 2 te maken. Deze is voorzien van impuls faders en zelfs joghweels. De overige knoppen worden gemaakt van folie toetsen. Ik zal als ik tijd heb een paar nieuwe foto`s maken. Ook komt er een nieuwe pc met 3 geluidskaarten.

We gebruiken VTT omdat dit klein, compact en zeker niet te uitgebreid is. Want immers heb je niet meer nodig dan pitch control (iets wat winamp b.v. niet heeft). Ook hebben we er zelfs een plugin bij die automatisch BPM`s kan berekenen zodat je snel de pitch goed hebt (niet helemaal precies maar het helpt een stuk opweg). Er is echter 1 ding dat we wel missen aan VTT en dat is Master Tempo, maar we hopen dat dit in een toekomstige versie wel komt. De VTT controller hebben we bijna bij ieder feest bij, maar gebruiken deze helaas te weinig, omdat een cd`tje makkelijker gaat. Maar onze mp`3 collectie (> 10.000) is te groot om alles op cd te zetten dus helemaal niet gebruiken zit er gelukkig niet in.

Greetz, Dj Fossalta
HesslakokStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2002
Laatste: 27-8-2005
Berichten: 56
9-1-2003 20:10
Helaas doet je link het niet Fossalta,

Je hebt het erover dat je bepalde dingen mist aan VTT en omdat je het 'hele handeltje' meneemt bij iedere drive-inn is het dan niet eens tijd om aan andere software te denken?? Ook wat de kwaliteit van geluid betreft. Zoals je al noemde miste je o.a. master-tempo. BPM-studio ondersteund dit effect wel( echter soms niet altijd naar wens) en PCDJ komt zeeeer binnenkort uit met een nieuwe versie welke óók master-tempo ondersteund. Je hoeft hiervoor je controller niet weg te gooien aangezien deze ook gewoon met een keybord interface werken.
Over je BPM-match verhaal, deze wordt ook door PCDJ ondersteund en zelfs op de gratis (maar verder wél uitgekleede) Silver versie....

Na veel proberen ben ik (en vele met mij) erachtger gekomen dat de jongens van Visio boven aan de markt staan wat dat betreft....haal hier je voordeel mee
Let's play that funky music!
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 12-9-2024
Berichten: 1855
9-1-2003 20:30

hesslakok schreef:

Helaas doet je link het niet Fossalta,
Hmmmmmm, hier wel hoor ...
FossaltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
Berichten: 1096
9-1-2003 22:30

hesslakok schreef:

Helaas doet je link het niet Fossalta,
Is nix mis mee.

hesslakok schreef:

Je hebt het erover dat je bepalde dingen mist aan VTT en omdat je het 'hele handeltje' meneemt bij iedere drive-inn is het dan niet eens tijd om aan andere software te denken?? Ook wat de kwaliteit van geluid betreft. Zoals je al noemde miste je o.a. master-tempo. BPM-studio ondersteund dit effect wel( echter soms niet altijd naar wens) en PCDJ komt zeeeer binnenkort uit met een nieuwe versie welke óók master-tempo ondersteund. Je hoeft hiervoor je controller niet weg te gooien aangezien deze ook gewoon met een keybord interface werken.
Over je BPM-match verhaal, deze wordt ook door PCDJ ondersteund en zelfs op de gratis (maar verder wél uitgekleede) Silver versie....

Na veel proberen ben ik (en vele met mij) erachtger gekomen dat de jongens van Visio boven aan de markt staan wat dat betreft....haal hier je voordeel mee
Misschien wordt het inderdaad tijd voor een update. Ik ben echter (ongeveer een half jaar geleden) al eens aan het werk geweest met pcdj, ik vind alleen dat dit veel te uitgebreid is om gewoon lekker simpel te draaien. Ook kon ik toen nergens vinden hoe ik m`n toetsenbord instellingen kon veranderen (misschien kan iemand me zeggen hoe dit wel zou moeten dan). Tenslotte werkt mijn laptop niet lekker meer als ik pcdj installeer. VTT gebruikt slechts 3MB HDD en m`n geheugen gaat er niet op achteruit, bij pcdj gebeurde het regelmatig dat ie begon te haperen. Dit is dus de rede dat ik voor als nog geen behoefte heb gehad naar andere software. Als ik straks een nieuwe pc heb zal ik de boel wel weer ff gaan reorganiseren.

Greetz, Dj Fossalta
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 13471
9-1-2003 22:51
Hecht niet te veel waarde aan Master Tempo. Master Tempo is erg handig om de miskleunen van een slecht mixende DJ weg te kunnen werken. Een beetje goede DJ corrigeert echter op de juiste momenten.

Ook is het nog steeds zo dat geen ENKELE real time "Time Stretching" methode perfect werkt. Bij ons staat master tempo dan ook vrijwel altijd UIT (zeg 99% van de tijd).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
HesslakokStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2002
Laatste: 27-8-2005
Berichten: 56
9-1-2003 22:52

Dj Fossalta schreef:

hesslakok schreef:

Helaas doet je link het niet Fossalta,
Is nix mis mee.

hesslakok schreef:

Je hebt het erover dat je bepalde dingen mist aan VTT en omdat je het 'hele handeltje' meneemt bij iedere drive-inn is het dan niet eens tijd om aan andere software te denken?? Ook wat de kwaliteit van geluid betreft. Zoals je al noemde miste je o.a. master-tempo. BPM-studio ondersteund dit effect wel( echter soms niet altijd naar wens) en PCDJ komt zeeeer binnenkort uit met een nieuwe versie welke óók master-tempo ondersteund. Je hoeft hiervoor je controller niet weg te gooien aangezien deze ook gewoon met een keybord interface werken.
Over je BPM-match verhaal, deze wordt ook door PCDJ ondersteund en zelfs op de gratis (maar verder wél uitgekleede) Silver versie....

Na veel proberen ben ik (en vele met mij) erachtger gekomen dat de jongens van Visio boven aan de markt staan wat dat betreft....haal hier je voordeel mee
Misschien wordt het inderdaad tijd voor een update. Ik ben echter (ongeveer een half jaar geleden) al eens aan het werk geweest met pcdj, ik vind alleen dat dit veel te uitgebreid is om gewoon lekker simpel te draaien. Ook kon ik toen nergens vinden hoe ik m`n toetsenbord instellingen kon veranderen (misschien kan iemand me zeggen hoe dit wel zou moeten dan). Tenslotte werkt mijn laptop niet lekker meer als ik pcdj installeer. VTT gebruikt slechts 3MB HDD en m`n geheugen gaat er niet op achteruit, bij pcdj gebeurde het regelmatig dat ie begon te haperen. Dit is dus de rede dat ik voor als nog geen behoefte heb gehad naar andere software. Als ik straks een nieuwe pc heb zal ik de boel wel weer ff gaan reorganiseren.

Greetz, Dj Fossalta
Het grote voordeel van PCDJ vind ik is dat de looks er tamelijk 'simpel' uitzien. Gewoon een dubbeldeks zonder knoppen welke alleen maar in weg zitten. Dit terwijl sommige sofware-dev. naar mijn mening zoveel mogelijk hun bets doen het zo druk mogelijk te maken (ADJ bijv.) de 'leuke' extra's zoals loop etc. zitten verstopt en werken alleen met controller of toetsenbord dmv shortcuts. Effin, verder kun je het natuurlijk zo gek maken als je zelf wilt. Kies je voor Silver zul je denk ik al wel tevreden zijn, als ik zo even kort je 'eisen' doorlees. Door RED of BLEU te nemen zitten er meer fratsen op als rippen, autopilot etc. (let wel RED is echter wél noodzakelijk als je veel waarde hecht aan BPM's. hier zit namelijk een BPM-counter in, Silver mist deze!!!)

Even over je haperende PC, het is mogelijk om met 64 MB RAM te werken, alleen heb je idd kans op af en toe haperen (let wel dit is in 1e instantie alleen visueel, de muziek draait ten alle tijde gewoon door!!). Voor PCDJ word een min. van 128 MB aangeraden. Ook PCDJ in combinatie met wat voor prog. dan ook kan al leiden tot deze problemen.

Succces met het sparen voor je nieuwe PC, als het van de studiefinancering afhangt....spaar nog ff door wink ;)

Groeten Hessel kok
Let's play that funky music!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)