Forum > Licht

Nieuwe lichtsturing universeel

(31 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
14-8-2008 18:40
Touch-screen zou ik absoluut noodzakelijk noemen. Heb achter een PC-wing gezeten en ergerde me kapot aan bepaalde toetsen die je echt vaak gebruikt maar er niet op zitten. Maxi-wing werkte HEEL veel sneller.

@lucken: Natuurlijk kun je zelfs zonder enige wing de software gebruiken. Echter als je daadwerkelijk een show gaat programmeren (wat de gemiddelde gebruiker doet met lichtsoftware..) schiet het aan bedieningsgemak echt flink te kort. Het is nou eenmaal lichttafel-software die naar een PC is getrokken en een PC is geen lichttafel..
Light Image
KlunzVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2003
Laatste: 11-9-2024
Berichten: 390
14-8-2008 19:53
Tsja, het is denk ik ook wat je er mee wilt. Ik ben een jaar of 2 terug begonnen met alleen de pc software en de meest simpele enttec dongele (open usb?) dit voldeed voor mij al heel aardig, nl wat chases afspelen bij een disco show enz. En dit was zeker een hele verbetering ten opzichte van de scanmasters/mingle's en dergelijke apparaten. Ik heb in het verleden ook redelijk veel gewerkt met sgm scancomanders, en vond chamsys meteen al veel makkelijker te programeren.

Bij deze setup is na verloop van tijd een touchscreen gekomen, en dat maakte al een wereld van verschil. Zeker qua programeer gemak, maar ook voor het afspelen. (wel idd het scherm in touch modus)

Afgelopen voorjaar heb ik er de miniwing bij gekocht, ondanks dat ik enige problemen ondervond (iets met windows 98 en drivers) werkte het ding gewoon goed. Zinds ik een update naar xp heb gedaan heb ik geen problemen meer. razz :p

Voor mijn werk, disco showtje's en af en toe een bandje verlichten is deze combinatie meer dan voldoende en ben ik er erg blij mee. Ik voorzie voor mij zelf dan ook in de directe toekomst geen inverstering meer in lichtstuurapparatuur, daar met mijn combinatie al veel meer mogelijk is dan ik zo als het nu lijkt ooit nodig zal hebben.

Misschien dat als je zoals Jeroen regelmatig complete complexe producties moet programeren, een echte tafel wel voordelen heeft. maar voor het regelmatig afspelen en aanpassen van meestal de (ongeveer) zelfde showtjes, voldoet mijns insziens, de miniwing met software en touchscreen meer dan voldoende voor de door de op gevraagde mogelijkheden.

kosten? even uit het hoofd? wing 1000, touchscreen 250 xp machine 60, monitor 75 19" behuizing 100 flightcase 150
totaal ongeveer +/- 1700? en daarvoor heb ik dan wel een systeem dat ik (na idd. een paar uur knutselen) niet wil ruilen met een willekeurige showtec tafel en ook zeker niet met een sgm scancomander. Veel overzichtelijker, veel meer mogelijkheden en altijd uitbreidbaar (regelmatig zelfs de software)

Ik weet het wel.

klunz
Hi! I am a forum signature virus. Please copy/paste me to your signature to help me spread!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)