Vliegen vibe30 in truss
(32 reacties. Pagina 4 van 4)Moderator(s): Dré
TimothyStandaard Lid Uit: België Sinds: 29-7-2006 Laatste: 16-4-2024 Berichten: 506 | 2-6-2008 08:44 |
Sylvia schreef: Laten we blij zijn dat de OP het hier heeft nagevraagd en dat hij nu toch van het idee is afgestapt. | |
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst | |
Dj-razeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 14-5-2005 Laatste: 17-4-2023 Berichten: 181 | 9-6-2008 10:24 |
Even contact gehad met beglec. Die vertellen mij het volgende; "Officiële documenten, testresultaten, keuringen en dergelijke: bestaat niet voor passieve klankkasten, want daar is gewoon geen maatstaf voor... Maar in elk geval: dat werd wel degelijk bestudeerd, en is dus wel degelijk veilig (in al die jaren nog geen problemen mee geweest)." Ondanks dit bericht blijf ik erbij dat ik de kasten niet ga vliegen. Ik blijf de ophanging niet vertrouwen. | |
-JB vibe--ecler--Denon--Technics- | |
VictorVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 23-8-2002 Laatste: 19-11-2024 Berichten: 5308 | 9-6-2008 10:46 |
Allereerst (zoals Sylvia al zei) alle lof voor dj-raze. Veel anderen zouden die dingen gewoon opgehangen hebben zonder een vraag te stellen, laat staan de moeite te nemen een foto te maken. Wat het ophangen van deze kasten betreft: volgens de manual mag het en in de webshop staat als info van de fabrikant zelfs: "Strong Heavy Duty Rigging Points". Uitgaande van de juistheid van de informatie van de fabrikant -en normaal mag je daar van uitgaan- kan je deze kasten dus prima ophangen. Kijkend naar de foto zie ik 2 metalen hoeken die ieder met 4 schroeven in de kast zitten. De kast is zo te zien van mdf gemaakt. Dat betekent dat als je gaat vliegen er bijna 50 kg aan 8 kleine schroefjes in vrij zwak materiaal komt te hangen. Onveilig? Tja, een erg goed gevoel heb ik er eerlijk gezegd niet bij. Zeker niet geschikt om boven mensen te hangen, lijkt me. Op een plek waar gegarandeerd niemand komt kan het natuurlijk weinig kwaad, op iedere andere plek zou ik een andere oplossing verzinnen. | |
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn! |