Forum > Off-Zone

Leuke set voor groot schoolfeest?

(61 reacties. Pagina 4 van 7)
Moderator(s): Dré
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
29-5-2008 17:48

Radiaz schreef:

Als je echt wilt impressen, huur dan een deftige laser, en plaats dan spiegels/spiegelbollen op de juiste plekken. Ik weet zelf helemaal niets van licht af, maar bij Burning Sensation in Voeren doen ze dit al een paar jaar zo en het effect is niet te overtreffen! De hele zaal wordt één groene massa.
Let er wel op dat je niet zomaar lasers op spiegelbollen kan gaan richten. Je kan hierdoor hele rare reflecties/afbuigingen krijgen en zeker bij sterkere lasers moet je daarom altijd rekening houden met de veiligheid van je publiek.
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
RadiazStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2007
Laatste: 18-7-2010
Berichten: 44
29-5-2008 19:42
Ja dat klopt, maar het bedrijf waarvan je die laser huurt zorgt daar hopelijk toch wel voor? Lijkt me niet echt aan te raden om zelf met zulke lasers te gaan klooien.

"Wat jij hier laat zien is een vaste installatie en dat is heel wat anders dan een avondje een aula vullen."

Nee hoor, dat is normaal een simpel kursaaltje met dorpsharmonie enzo. Maar daar moet ik wel bij zeggen dat er ieder halfjaar zon feest gehouden wordt, al 10 jaar lang ofzo, dus de organisatie is erg ervaren en heeft misschien minder kosten, door de schaalvoordelen en continuiteit.
mehzekah
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
30-5-2008 05:10

Radiaz schreef:

Ook hebben ze daar de schijt aan parren, waarom ook parren gebruiken als je die truss vol kunt gooien met movingheads (en een paar strobos en blinders). Dit is veel vetter en exclusiever dan altijd die standaard parren + 2 scanners die je op schoolfeesten ziet.
Je zegt het zelf al, je hebt geen verstand van licht..

Discotheken als dit (klein of groot, maakt niet uit) hebben een zeeeer ruim budget voor verlichting, bijna niets is te gek, Huur een Fairlight in en je hebt de hele toko vol met Martin hangen, en niet te zuinig ook.

Echter, ik durf bijna te zweren dat ik dezelfde, of een BETERE show qua licht kan wegzetten, als je er meer parren zou bijhangen (en minder intelli)

maarja, Als het beweegt en vooral knippert is alles mooi in die discotheken/clubs, en aangezien ze het geld ervoor hebben...

En wat je zegt over wat je altijd op die schoolfeesten ziet, dat is PUUR een budget kwestie, het meerendeel van de drive-in's die deze klussen doen hebben zeker wel het nodige intelligente licht in huis, maar dat nemen ze niet mee als de opdrachtgever daar niet voor betaald....
Als een opdrachtgever het geld ervoor had, zekerweten dat er dan op 2 van de 3 schoolfeesten een dikke laser zou hangen en het nodige intelligente licht....

Verder is er natuurlijk een verschil dat een drive in show de boel nog moet ophangen etc etc etc, dit is heel wat anders als een vaste installatie.
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
RadiazStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2007
Laatste: 18-7-2010
Berichten: 44
30-5-2008 16:33
Discotheken als dit (klein of groot, maakt niet uit) hebben een zeeeer ruim budget voor verlichting, bijna niets is te gek, Huur een Fairlight in en je hebt de hele toko vol met Martin hangen, en niet te zuinig ook.
zoals ik zei, tis geen discotheek, maar een halfjaarlijks terugkomend feest.

Maar dan mag jij me als 'man met verstand' uitleggen waarom parren beter zouden zijn dan moving heads. Ik als gewone feestganger (en hopelijk in de toekomst als dj) zie toch veel liever een tros movingheads hangen, dat is veel specialer en dan is toch gewoon veel meer mogelijk?
mehzekah
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
30-5-2008 16:40
Het een is niet beter dan het ander, ze hebben allebei hun eigen voor en nadelen. Ze zijn in aanvulling van elkaar te gebruiken maar je kunt ook voor een soort kiezen om bijvoorbeeld een bepaalde sfeer te bereiken of bepaalde mogelijkheden te hebben... Dat is hoe ik erover denk.
ACStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-2-2007
Laatste: 12-1-2011
Berichten: 95
30-5-2008 18:02
Iedereen kan hier wel zeggen "vette dikke laser" maar daar heeft een school echt niks aan.
Als er foto's van de locatie beschikbaar kunnen mensen beoordelen of het wel een goede set is

Er word gezegt "care ,MH's, Schijt aan parren enzovoorts" maar dat krijg je niet voorelkaar met school budget ( Zeker niet als niemand aangeeft wat het budget is )

Bij ons op school is dit dan gelukkig wel mogelijk maar niet iedereen heeft zo een school.

Zoals LJ Daan al zegt met veel parren zijn ook leuke shows te maken.

Mvg
AC
Omdat het kan
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
30-5-2008 18:18

AC schreef:

Iedereen kan hier wel zeggen "vette dikke laser" maar daar heeft een school echt niks aan.
Mag jij een keer komen kijken als ik weer een schoolfeest-lasershow doe. Reken maar dat dat impact heeft en iedereen 't er nog weken over heeft.
Light Image
ACStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-2-2007
Laatste: 12-1-2011
Berichten: 95
30-5-2008 18:22

JeroenVDV schreef:

Mag jij een keer komen kijken als ik weer een schoolfeest-lasershow doe. Reken maar dat dat impact heeft en iedereen 't er nog weken over heeft.
Ik zeg niet dat het nutteloos is maar dat een school met beperkt budget niks heeft aan het advies "zet een dikke laser neer". natuurlijk is een lasershow wel altijd spektakel.
Mvg
AC
Omdat het kan
LaxapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2004
Laatste: 9-7-2023
Berichten: 307
30-5-2008 20:23

Radiaz schreef:

Ik als gewone feestganger (en hopelijk in de toekomst als dj) zie toch veel liever een tros movingheads hangen, dat is veel specialer en dan is toch gewoon veel meer mogelijk?
Tuurlijk zijn moving heads mooier dan parren. Maar voor het geld van 1 moving head kun je ook 12 extra parren hangen. En dan heb ik liever 3 moving heads minder en dan 36 parren extra shut up :X

En als je dan als school echt teveel geld te besteden hebt dan kun je dit soort effecten ook met moving heads maken En tuurlijk hanger hier ook moving heads tussen. Voor de rest van de scholen die niet graag honderden euro's extra uitgeven zou ik lekker wat parren tussen de moving heads hangen.

Ik denk dat het probleem een beetje is dat jij als feestganger geen idee hebt van de verhuurprijzen.

En als ik heel eerlijk moet zijn vind ik het er erg kaal uitzien op die foto's die Radiaz eerder liet zien. Waarschijnlijk was het budget op na her en der een moving het te hangen shut up :X Dat is dus ook typisch zo'n gevalletje wat ik net beschreef. Haal een paar moving heads weg en hang wat parren er tussen. Dan ziet het er ook niet meer zo leeg uit.
Cyberlights in the house :D
ACStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-2-2007
Laatste: 12-1-2011
Berichten: 95
30-5-2008 20:37

Laxap schreef:

Tuurlijk zijn moving heads mooier dan parren. Maar voor het geld van 1 moving head kun je ook 12 extra parren hangen. En dan heb ik liever 3 moving heads minder en dan 36 parren extra shut up :X
Als er een beetje diepte (niet een stuk truss) is vind ik het ook nog leuk om af en toe een wit gefiltert (dus geen filter) ACL setje er tussen te hangen. Dit geeft een leuk effect en kost niet veel.

Laxap schreef:

Ik denk dat het probleem een beetje is dat jij als feestganger geen idee hebt van de verhuurprijzen.
Dat telt inderdaad ook mee ja.
Gemiddelde feestganger ziet geen verschil tussen een showtec phantom en een Martin MAC 250 krypton wapperspotje terwijl de Krypton natuurlijk een stuk duurder is..

En het ligt ook zeker aan de school wat er komt..
De ene school doet het met bouwlampen en Fietslampjes en de ander doet het met MH's Truss Lasers enzovoorts

Mvg
AC
Omdat het kan

Terug naar forum Reageer (zonder quote)