Forum > Licht

Milos truss

(55 reacties. Pagina 4 van 6)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
26-6-2003 01:13
Alweer een mooi stukje ASCII... Ik mag hopen dat je daar een gewoonte van gaat maken? wink ;)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
KlunzVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2003
Laatste: 11-9-2024
Berichten: 390
26-6-2003 13:31
Ach dré, zo af en toe voel ik mij geroepen om iets zinnigs op te schrijven, in de hoop dat er dan anderen en vooral de hobbyisten onder ons hun voordeel mee doen en op z'n minst na gaan denken waar ze mee bezig zijn.

Nu weet ik wel bijna voor 100% zeker dat dit zeer ijdele hoop is. Net zoals ik bijna zeker weet dat die genen die met deze schuifstatiefjes bezig zijn, het verhaal lezen, denken wat een gezeur het gaat toch goed, en daarna gewoon de hele stellage weer ergens neer zetten.

Maar dan zijn ze vanaf nu in elk geval gewaarschuwd.

Aan al te vaak dit soort verhalen neerzetten zit ook een nadeel heb ik ondervonden bij een conculega forum (waar mijn posts meestal onder een andere naam staan) Je wordt nl. bij tijden gewoon vijandig benaderd en behandeld omdat je iets negatiefs durft te zeggen over constructies waar anderen heel trots op zijn en vaak veel geld aan hebben uitgegeven.

Nogmaals ook ik heb fouten gemaakt, en maak ze gelukkig nog steeds. En ik pretendeer dan ook niet alles van bv veiligheid te weten. Maar ik wil graag leren, en doe dat ook nog regelmatig, en ben ook niet te beroerd om mijn kennis te delen. Maar helaas wordt dit niet altijd op prijs gesteld.

Maar, ik blijf je forum volgen, en zal als ik denk dat ik ergens een positieve bijdrage aan kan leveren, het ook zeker niet laten om weer een lap tekst neer te zetten. Maar als dat vaak voor gaat komen? Dat hangt af van de onderwerpen en mijn kennis daarover.

klunzen zullen we
Hi! I am a forum signature virus. Please copy/paste me to your signature to help me spread!
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
1-7-2003 15:46

klunz schreef:

Ach dré, zo af en toe voel ik mij geroepen om iets zinnigs op te schrijven, in de hoop dat er dan anderen en vooral de hobbyisten onder ons hun voordeel mee doen en op z'n minst na gaan denken waar ze mee bezig zijn.
jouw info stel ik erg op prijs, beginner zijnde.
Nu weet ik wel bijna voor 100% zeker dat dit zeer ijdele hoop is. Net zoals ik bijna zeker weet dat die genen die met deze schuifstatiefjes bezig zijn, het verhaal lezen, denken wat een gezeur het gaat toch goed, en daarna gewoon de hele stellage weer ergens neer zetten.


ik denk er zelf ook wel een over na. ook ik wil veilig bezig zijn. zowieso aan mijn blacklightbakken 1 safety aan iedere kant, dus 2 per bak. ik hang er nu nog bijna niets aan maar over ongeveer 2 maanden:
*2 blacklightbakken van 2 kg per stuk
*8 raylights van 1 kg per stuk
* 2 dimpacks van 4,5 kg per stuk
* 2 scans van 9 kg
das in totaal ongeveer 39 op een lichtbrugje. en eerlijk is eerlijk, ik vind dit toch best link. dus als ik die scans(sorry, die eerst omdat ze in de aanbieding zijn) heb ga ik geld sparen voor die truss-set van 560,- eigenlijk wilde ik eerst parren maar aangezien ik die zo kan lenen bij mijn discoboer wil ik dus eerst die truss. en dan zie ik wel verder zal ik maar zeggen laugh :D
klunzen zullen we
inderdaad laugh :D maar dat wil ik wel beperken
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
Berichten: 295
1-7-2003 16:15

klunz schreef:

als je dus uitgaat van b.v. de powerdrive schuifstatieven, die gemaakt zijn voor max. 1 4bar dus ongeveer 16 kg. Dan mag je dus op 2 van deze statieven 16/4*3*2=24kg!!! zetten.
Dit is dus inclusief truss, trussadapters en kabels, houdt je dus 0,00 over voor lichten en effecten.
Een verbetering:
Er staat namelijk in de info over het statief dat ze 40 kg aankunnen dus 40/4*3*2=60 kg
Ook Dré zei dat ie er wel eens een truss van 5 meter heeft aangehangen.
Als je er 45kg aanhangt bijvoorbeeld dan gebruik je 3/4 van wat er in theorie aan mag hangen.
Lijkt mij een mooi getalletje
heb je ne nog een kleine 15kg over voor truss en dergelijke. Dan kan je er met een denk ik gerust hart 2 t-4 balkjes aanhangen met PAR's uiteraard en 2 relatief kleine effecten (dus geen zware scans)
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.
KlunzVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2003
Laatste: 11-9-2024
Berichten: 390
1-7-2003 19:42
Ik had toevallig vanmiddag nog een doughty schuifstatief in mijn handen en daar stond op 25 kg max. Op mijn eigen powerdrives zijn de stickers ondertijd onleesbaar, maar ik vraag me af of er ooit iets van gewichten op heeft gestaan, al zullen deze wel op het net te vinden zijn.

verder die 45 kg heb je zo maar. Een beetje driehoek truss weegt 10 kg per 2,5 meter. 1 t4 met parren ongeveer 14 kg en effecten al snel een kilo of 5. een truss adapter al snel 2 kilo, en dan nog je kabels. Maar als jouw statieven meer mogen hebben, dan kun je natuurlijk anders rekenen. Maar houdt er dan wel weer rekening mee dat je statief dubbel geborgd moet zijn, want anders zul je de vf weer moeten verdubbelen wat inhoud dat je je max gewicht door 2 moet delen.

klunzen zullen we
Hi! I am a forum signature virus. Please copy/paste me to your signature to help me spread!
KlunzVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2003
Laatste: 11-9-2024
Berichten: 390
1-7-2003 20:42
Ben net ff wezen surfen en idd een powerdrive mag 40 kg hebben en is dubbel geborgd, dus met z'n tweeën nog belastbaar tot 60 kg. Al vraag ik me wel af hoe het dan nog omhoog moet?

klunzen ...... ..
Hi! I am a forum signature virus. Please copy/paste me to your signature to help me spread!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
2-7-2003 00:28

klunz schreef:

Ben net ff wezen surfen en idd een powerdrive mag 40 kg hebben en is dubbel geborgd, dus met z'n tweeën nog belastbaar tot 60 kg. Al vraag ik me wel af hoe het dan nog omhoog moet?
We gingen op een subje staan (en dan per kant een stukje omhoog tillen). Omhoog ging nog wel, naar beneden ging het een keer fout.

Het is inderdaad erg jammer dat het Doughty equivalent van de Power Drive Ref-40 enkelvoudig geborgd is. Op zich zijn de klemblokken op een Doughty namelijk mooier uitgevoerd dan op een Power Drive.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 12-9-2024
Berichten: 1855
2-7-2003 20:52
heb een foto gevonden van iemand met 100% dezelfde opstelling als ik !
die heeft ook 4m. op twee Powerdrive´s met daaraan 8 parren, twee Genius Quasar scan's en een strobo ...

zie: www.disco-show.com/fotos_bestanden/img_19.jpg

van de zomer als ik de T4 heb, toch maar eens proberen op te zetten
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
2-7-2003 21:38
Deze foto is iets duidelijker max:
www.disco-show.com/fotos_bestanden/img_21.jpg
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 12-9-2024
Berichten: 1855
2-7-2003 22:04

LJ DaAn schreef:

Deze foto is iets duidelijker max:
www.disco-show.com/fotos_bestanden/img_21.jpg
Weet ik, maar daar worden Wind-ups gebruikt, en in de andere foto worden gewone Powerdrive's gebruikt razz :p

Terug naar forum Reageer (zonder quote)