Forum > Geluid

Faderstart D2

(38 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
11-4-2008 15:50
OF verschillend maar op een of andere manier uitwisselbaar (dat is ook nog een mogelijkheid).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Dimi_vStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2007
Laatste: 22-2-2022
Berichten: 295
11-4-2008 16:43

Tom schreef:

nah lekker, het werkt, maar niet met puls.
Je moet de knop ingedrukt houden sad :(
knopje in, lopen, knopje los, stoppen.
Heb ik weinig aan dus.

Heb geen zin om schakelaars te gaan maken.
Volgens mij kunnen ze het in de software zo maken:
fader "START" en niet Que of Pauze....
Ideaal juist! Even 5 volt op een normale maak-microswitch en als de fader omhoog gaat: KLIK 5 volt naar de D2 en spelen maar! Bedankt dat je het geprobeerd hebt happy :)
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
11-4-2008 17:04
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 12-4-2008 12:30
nah, of dat ideaal is, valt te betwisten.
als je per ongeluk een fader openschuift kom je er snel achter dat een knop om te starten bij je mixer veel makkelijker is.

En wat dacht je van een beetje aktief mixwerk, waarbij een fader regelmatig op en neer getrokken word?

En dan weer een printje maken om een,
in mijn ogen,
onhandig systeem te omzeilen, we blijven aan de gang sad :(
Gewoon de software aanpassen, uitbreiding puls start, lijkt me toch niet zo moeilijk voor Numark.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Dimi_vStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2007
Laatste: 22-2-2022
Berichten: 295
11-4-2008 23:13
de D2 zit vlak boven m'n mixer, dus voor mij is echt lazy-ass faderstart. Stel je idee anders voor op Numark forum, als er meer zo over dennken dan willen ze misschien wel inplementeren (of anders ga je zelf met de source-code aan de slag, die staat ook bij de downloads razz :p )

Ik mix niet echt actief, mocht ik ooit zo 'goed' worden dan zet ik faderstart uit in de config.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
14-4-2008 21:20
Hey tom,

Thank you for your email. I will make a feature request for you, but can not promise it will happen.

Thank you,

Matthew Rapoza
MRapoza@Numark.com
Numark Industries
200 scenic View Drive
Suite 201
Cumberland RI 02864
401-658-3131

-----Original Message-----
Sent: Saturday, April 12, 2008 8:06 AM
Subject: Contact Numark



Question/Comment :
Dear peolple of Numark, We have the D2 and its a wonderfull machine! Only the faderstart is not very standard. What would be nice: if there is a possiblility to start by make-puls. Not by switch on 5 volt continue thru the faderstart. Because when you're mixing the player starts and stop everytime you want to do some serieus mixing... Many dj's have in (our
under) there mixer a button to strikestart a player. We for instanse start cd, tt and md palyers by strikestart. It would be nice if you upgrade the software for the D2 with this option. Is this possible?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
14-4-2008 21:24
is er misschien iemand hier aanwezig die met de broncode wat aan kan? razz :p
Ik zie het niet snel gebeuren dat ze er nog wat aan doen, omdat er inmiddels een opvolger op de rit staat.
D2 Director - Source Code

Note: This is not a required download.

D2 Director is built on a Linux platform to ensure high reliability and performance. Linux and related portions of this software are provided under the GNU Public Licence (GPL) and the Lesser GNU Public License (LGPL).

Numark has made available the source code for those portions of the software in this source release tarfile.

To download this file, please click here.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Dimi_vStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2007
Laatste: 22-2-2022
Berichten: 295
14-4-2008 22:58
fat schijnt dus gelukkig wel mee te vallen omdat er dan wat elementen weggelaten worden zodat het ook in de D2 'past'.

Maat van me is programmeur en bood al aan om samen eens te kijken naar zaken die ik fraag anders wilde. Verbaast me eigenlijk dat er niet al hele communities zijn die deze software aangepast hebben, zie je wel vaker met Linux-based platforms (zoals Dreambox sat ontvangers bv).
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
15-4-2008 10:23
dat er niet veel mensen naar gekeken hebben, heeft denk ik,
te maken met dat de verkoopt van D2's tot nu toe kleiner is dan je zou verwachten.
Sect genomen zijn er voor de importeur veel verkocht, maar landelijk gesproken in vergelijking met bijvoorbeeld een cdj800 is dat toch wel een beetje anders.

En dan treed er nog een paar keer een shifting op:
1/ Hele volksstammen gebruiken totaal geen faderstart onmdat ze het niet weten dat het erop zit, of omdat ze het ding vlak boven hun mixer hebben ingebouwd en het nut er niet van in zien.
2/ De meesten die de faderstart wel gebruiken zullen tevreden zijn met de geboden opties
3/ En dan komt er een heel klein groepje wat een D2 heeft, en wat beter wil kunnen mixen, of zijn D2 op een wat grotere afstand wil kunnen starten.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Dimi_vStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2007
Laatste: 22-2-2022
Berichten: 295
15-4-2008 16:44
ik zal iig eens mijn maat laten kijken naar de source-code!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)