Forum > Algemeen Forum

Musik Messe / Prolight + Sound, Frankfurt, 2008

(43 reacties. Pagina 4 van 5)
Moderator(s): Dré
Mp-menaceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-3-2008
Laatste: 20-3-2008
Berichten: 1
16-3-2008 17:14
Het was zeker de moeite waard om er heen te gaan, ondanks de 4 uur die we moesten reizen met de auto.
Het was zo groot dat we hooguit de helft hebben gezien.

Nog opvallende nieuwe dingen? Jazeker!
Pioneer SVM-1000
Numark DDS80
Numark NS7
Numark TTi shut up :X
Ecler Nuo 4.0
EKS Otus DJ Controller razz :p
Verder nog veel meer nieuwe interessante producten.
MadsonStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2007
Laatste: 17-6-2008
Berichten: 38
17-3-2008 15:31
eerste keer dat ik er was, maar het was echt super, zo overweldigend groot, en vooral de vrijheid die je er hebt, gewoon alles testen en uitproberen zonder dat er een opdringerige verkoper in je nek ligt te blazen, volgend jaar zeker weer
palestra sound & light entertainment **electrovoice**
Patrick BeukenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2006
Laatste: 19-6-2015
Berichten: 258
17-3-2008 22:09
Heb ik de Visual DMX stand gemist of was die er niet?
Perfect EffectsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2005
Laatste: 15-2-2016
Berichten: 123
17-3-2008 22:17
Er was wel een Visual DMX stand, maar deze zat als ik mij goed herinner goed verscholen tussen de andere stands.
Verhuur & verkoop van special effects
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
17-3-2008 23:11
Praktisch naast Martin, tegenover Focon en aan de andere kant zo ongeveer buren met Lightpower (O.a. MA Lighting met de GrandMA2 presentatie). Hal 9 happy :)

Was overigens een Visual Production stand (althans, dat staat op de banner). Met als producten VisualDMX en Canvix + de bijbehorende hardware-producten.
Light Image
Patrick BeukenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2006
Laatste: 19-6-2015
Berichten: 258
17-3-2008 23:41
1 x bewerkt. Laatst door Patrick Beuken op 17-3-2008 23:44
Misschien er langsdoor gelopen omdat onze aandacht op de nieuwe GrandMA viel razz :p We hadden namelijk nog ff hoi willen komen zeggen tegen 'de blonde gast van de oktoberfeesten in Sittard' razz :p
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
17-3-2008 23:43
Hm, dat was een weekend waar ik me alleen het "bier" gedeelte nog van herinner ashamed :$ shut up :X
Light Image
Patrick BeukenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2006
Laatste: 19-6-2015
Berichten: 258
17-3-2008 23:44
Bier en Duitse muziek razz :p Maarja... laugh :D
LechStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-3-2005
Laatste: 21-9-2024
Berichten: 62
18-3-2008 11:29
Visual Production, was dat die stand waartegenover 'n leuke dame folders stond uit te delen? wink ;)

Ben er wel langsgeweest, maar Jeroen zat toen te lunchen dus die heb ik deze keer gemist. Collega Maarten vond dat ik wel een bekend gezicht had, maar dat was vermoed ik òf een sterk verhaal, òf in de war met iemand anders, want ik denk dat Jeroen ook niet zo 1,2,3 weet wie ik ook al weer ben... wink ;)

Op het moment dat ik roep dat ik een voorganger van zijn broer ben bij het ED, dan gaat er wellicht een belletje rinkelen. (Nou? wink ;) )

Reind + vriendin Roos heb ik wel gezien, maar die kennen mij verder absoluut niet en daarnaast ben ik niet heel erg actief als schrijver op dit forum of op dat van Reind, dus ik heb ze ook niet aangesproken toen ik naast ze stond bij de stand van Stanton. Waarschijlijk hadden zowel zij als ik ook nog een druk programma.

Ik vond overigens over de hele PLS dat er redelijk veel stands echt praktisch gelijk waren aan die van vorig jaar. Dit was voor mij wel een tegenvaller. Verder heb ik meer slecht klinkende geluidssets gehoord dan goed klinkende (al staan ze natuurlijk lang niet allemaal aan, dat zou één grote kakofonie van geluiden worden) en waren bij het licht dingen òf niet te betalen òf niet echt impressive.

Blijft over de DJ afdeling, daar zaten wel wat leuke dingetjes tussen. De Pioneer demo met de SVM-1000 was leuk om te zien, maar dat apparaat valt ook nog niet echt in de categorie 'betaalbaar' (in ieder geval niet voor mij). Daarnaast zul je dan je muziek compleet met videobeelden op DVD moeten hebben als je avondvullend als DJ met beelden wilt werken. De nieuwe Pioneer dubbelaar, de MEP-7000, is ook aan de prijs, maar vond ik wèl een leuk ding. Daarnaast hadden Reloop en Numark wat dingen staan in een wat betaalbaarder segment, waarbij met name Reloop nieuwe dingen toonde. Op aboutdj.nl zijn die uitvoerig besproken, dus ik ga daar verder niet al te veel woorden aan 'vuil' maken.

Verhoudingsgewijs vond ik de DJ-hoek op de beurs erg klein in vergelijking met licht en geluid. Nou kwam ik niet speciaal voor DJ-equipment, maar ik zou me kunnen voorstellen dat voor degenen die hier wèl met name voor gekomen zijn, dit een tegenvaller was. Het is wel leuk dat je bij DJ-spullen zelf een en ander kunt uitproberen. Bij geluid gaat dat niet vanwege overlast, bij licht lukt dat op sommige plaatsen wel, maar voordeel daarbij is dat je veel minder lang stond te wachten voor je zelf eens aan de beurt kwam. Wat dat betreft kunnen ze misschien beter nog wat meerdere exemplaren van DJ gear neerzetten. Ik begrijp dat dat voor de standhouders kostentechnisch een issue is, aan de andere kant heb ik sommige stukjes gear links laten liggen omdat ik er anders te lang op moest staan wachten. Ook valt het mij tegen dat er bij de meeste stands niemand op je af stapt als je hun apparatuur probeert. Bij Behringer stond ik even achter de DDM4000, waarop iemand van Behringer mij direct aanspreekt of hij mij kan helpen en mij op mijn verzoek wat dingen demonstreert en uitlegt. Dit zonder op enig moment opdringerig te worden of wat dan ook. Kijk, daar heb ik dus wat aan! Op geen enkele andere DJ stand heeft iemand de moeite genomen om mij nader te informeren, waardoor die Behringer mixer bij mij ook wat beter is blijven hangen dan sommige andere stukjes gear. Of zou dat dan mede te maken hebben met de zangeres die daar vlakbij op de Behringer stand stond op te treden?? wink ;) laugh :D
Eeeh... als 't lang duurt, dan wacht ik toch gewoon even?
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
18-3-2008 11:42

Lech schreef:

Visual Production, was dat die stand waartegenover 'n leuke dame folders stond uit te delen? wink ;)
Check! Was toch een plezant uitzicht laugh :D
Ben er wel langsgeweest, maar Jeroen zat toen te lunchen dus die heb ik deze keer gemist. Collega Maarten vond dat ik wel een bekend gezicht had, maar dat was vermoed ik òf een sterk verhaal, òf in de war met iemand anders, want ik denk dat Jeroen ook niet zo 1,2,3 weet wie ik ook al weer ben... wink ;)
Jawel hoor, je was vorig jaar ook op de PLS, en bent nog even langsgeweest op onze stand die toen in Hall 8 was. Weet ik nog best wink ;) Maarten heeft je toen ook wel even gezien, dus ik kan me goed voorstellen dat'ie je daarvan nog herkende.
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)