Forum > Geluid

Now! FM had de primeur om de Dateq XTCII te showen!

(34 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
2-1-2008 20:40
Dat er een XTC 2 aankomt wisten we natuurlijk al lang (staat al maanden op het forum vermeld, inclusief verwachtingen van wat het ding wel en niet kan). Kloppenburg z'n laatste reactie op de vraag "dit jaar nog" (gesteld medio december) was "helaas, gaat hem dit jaar niet meer worden, duurt allemaal erg lang".

De verwachting is dat de XTC2 vooral uit moet blinken waar het gaat om effect routing (naast het gebruikelijke Dateq gebeuren).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
2-1-2008 22:06

Victor schreef:

Dat bedoel ik. Als ik Dateq was zou ik liever de primeur aan sites als Aboutdj hebben gegund. Maar goed, wie ben ik...
Ik denk dat deze zet door Jan Kloppenburg met zijn nieuwe XTC II meer stof doet opwaaien wink ;)
Hier overigens de filmpjes.

Now! FM heeft het over nog "een paar maanden" mogelijkerwijs dus een Frankfurt "primeur".

Martin.
kvm entertainment
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
3-1-2008 00:54

Victor schreef:

Dat bedoel ik. Als ik Dateq was zou ik liever de primeur aan sites als Aboutdj hebben gegund. Maar goed, wie ben ik...
Het had ze meer en ook betere publiciteit opgeleverd, nu weet niemand wat het ding kan, niemand weet wat het exact voor mixer gaat worden en hoe de mixer in de markt gezet zal gaan worden.

Ik denk dat men zich die lastige vragen wilde besparen, bij Dateq weten ze namelijk AboutDJ heel erg goed te vinden na het Vibe verhaal. De Vibe die overigens langs gestuurd zou worden zodra deze 100% in orde was maar nooit gearriveerd is om welke reden dan ook.

Ik gok dat Dateq zelf nog geen antwoord heeft op een aantal vragen en eigenlijk ook niet helemaal weet wat er nu precies met de XTC2 moet gaan gebeuren want waar zou Dateq nu beter op kunnen presteren dan bijvoorbeeld een A&H Xone:42? Op build quality gaan ze het niet redden als het een opgewaardeerde XTC word. De Xone mixers zitten gewoon mooier in elkaar. Features zal ook geen selling point zijn want dingen als send/return zijn bijvoorbeeld ook goed voor elkaar op de Xone:42. Dus wat wil men eigenlijk met de XTC2 en waar zal die neer gezet gaan worden in de markt?

Daarnaast heb ik in het verleden de Vibe er ook eens van langs gegeven met de bekende filter bugs... ik gok dat dat ook mee speelt.

KVM schreef:

Ik denk dat deze zet door Jan Kloppenburg met zijn nieuwe XTC II meer stof doet opwaaien wink ;)
Ik denk dat het helemaal niet zo slim is, in dit topic worden er alweer de nodige kritische vragen gesteld waar 0,0 antwoord op gegeven kan worden. Als je iets bekend maakt kom dan met voldoende info VOORDAT mensen die info zelf in gaan vullen met alle gevolgen van dien. Doe het gewoon zoals de grote jongens, niks aankondigen gewoon een pers bericht er uit zodra het product af is. Dan staat het overal en is de info in 1 keer bekend zonder dat daar gespeculeerd over hoeft te worden ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
KobazzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-11-2004
Laatste: 8-8-2010
Berichten: 80
3-1-2008 11:14
Die Elena de Hollander is zelf niet erg kritisch, als je haar stukje ´Dateq = God´ op haar weblog leest. Natuurlijk kunnen Dateq mixers tegen een stootje maar je hebt Dateq wel heel hoog zitten als je wilt beweren dat alleen echte dj´s op een Dateq draaien en mensen met een Pioneer wanabee-DJ's zijn....
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
3-1-2008 12:10
Elena heeft er inderdaad zin in:
Zaterdag 29 december 2007 had Now! FM de primeur om de nieuwe Dateq XTCII te showen en onze primeur is niet onopvallend gebleven, want op allerlei (vage) websites en forums is er een hele discussie ontstaan over dit nieuwe schatje nadat de media aandacht had besteed aan onze primeur.

Wat ik dan wel weer jammer vind is dat mensen Dateq en Pioneer met elkaar gaan vergelijken en dat slaat natuurlijk nergens op, want mensen die een mixer van Pioneer gebruiken zijn naar mijn mening wanabee-DJ's aangezien ze 9 van de 10 keer dankbaar gebruik maken van de effectenbak die in zo’n mormel zitten om te camoufleren dat ze in werkelijkheid niet kunnen mixen, maar doordat ze allerlei vage effecten gebruiken lijkt het nog ergens op. Met andere woorden: als je een DJ met klasse bent dan ga je mixen Dateq.

Pioneer is - als je een beetje erg veel pech hebt - binnen een paar maanden stuk, want die krengen kunnen echt nergens tegen! Dateq is gewoon niet stuk te krijgen, want ik heb mijn Dateq BCS70 nog nooit naar Almere moeten brengen om "hem" te laten repareren en dat te bedenken dat mijn schatje al heel vaak kennis gemaakt heeft met eten en drinken... Omdat ik weet dat de mensen van Dateq deze weblog lezen wil ik ze vanaf deze plek sterkte toewensen met al die rukkertjes die lopen te zeiken.
Commentaar op dit fraaie stukje schrijverij lijkt mij redelijk overbodig!

Het lijkt mij verstandig om deze dame en de radiozender die zij vertegenwoordigt niet te vermoeien met verder commentaar op deze vage website. Daarom een slot op dit topic.

Zodra er meer serieus nieuws is over de XTC2 zullen we dat uiteraard hier melden.
Edit Mod: Sylvia: wat mij betreft volstaat deze actie icm bovenstaande om de account van Now! FM te blokkeren, wegens een negatief saldo op toegevoegde waarde voor dit forum.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Afgesloten topic