Forum > Geluid

Skytec versterker JBL boxen

(46 reacties. Pagina 4 van 5)
Moderator(s): Dré
EinstijnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-2-2003
Laatste: 14-7-2006
Berichten: 166
12-6-2003 22:53
ik zou het gewoon laten maken,
skypech of niet het is altijd lekker om een xtra versterker achter de hand te hebben,
als dan je crown het tijdens een feest begeeft ga je na 2 min. weer lekker verder(wel wat zachter(mischien wijs om heel even te kijken wat er mis ging)).
soms zit het mee, maar meestal tegen
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
12-6-2003 22:59

Mr. Edie schreef:

Het probleem: als ik de versterker aansluit endergelijke en ik zet alles aan bromt de box enorm en slaat de versterker na een paar tellen uit.
hmmm.. dit heb ik al een keer gelezen op dit forum volgens mij. is dit je tweede post hierover?

het kan veel oorzaken hebben. bv een doorgeslagen gelijkrichter.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
12-6-2003 23:08

einstijn schreef:

als dan je crown het tijdens een feest begeeft.
Ga er maar gerust vanuit dat dat niet gebeurt. Anders kan je alles wel dubbel gaan meenemen. Nog nooit heeft in de afgelopen 15 jaar een Yamaha, QSC, JBL of (sinds kort) Crown mij in de steek gelaten. Ook niet als ze op hun flikker kregen.

Wat een ellende iedere keer weer met die Skypech-meuk. En toch zogenaamd "tevreden gebruikers". Wat moet je als merk flikken om een beginner ontevreden te krijgen, vraag ik me af...
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
12-6-2003 23:10
Nee is mijn eerste post, er was een eerdere oude post hierover maar niet van mij.

Het is NIET gebeurd tijdens een feest, gewoon op een dag dacht ik: zet de radio wat aan, alleen een grote brom toon! Binnenin lijkt alles in orde.Ik heb al een verhuur site gevonden waarbij je een Peavey versterker kan huren voor 14 euro per dag en 2 X 700 Watt! Maarja... eerst een kijken of ik deze gemaakt krijg... een gelijkrichter? kan je hieraan zien of die kapot is? Ps: het is een hele simpele versterker van binnenin dus ik ZOU het zelf best kunnen solderen wat er kapot is. Maar ook ONDER het printplaatje zie ik niets bruins of doorgebrands. Toch krijg ik het idee dat er ergens kortsluiting zit in de uitgang omdat als ik de volume aanzet de versterker zichzelf uitschakelt en dit is wel eens gebeurd als ik zelf opongeluk de + en de - bij elkaar hielt. In de luidsprekers zit het ook niet en ook niet in de kabels NAAR de luidsprekers want ik heb verschillende luidsprekers en kabels geprobeerd...
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
12-6-2003 23:24
ik heb nog ff zitten nadenken voor je. je hebt grote kans dat er gelijkspanning op de speaker komt te staan. wat je hoort is dan de "rimpel" van de voeding op de speaker, ik weet niet of er een gelijkspannings beveiliging in zit (lijkt me wel). slaat de amp evensnel af met of zonder speaker?

zullen wel de eindtorren eruit liggen, dit is HET probleem van een amp (omdat er veel onderdelen worden mee getrokken, vervang je het ene gaat het andere weer stuk).
bestaat de eindtrap uit diskrete onderdelen of uit een IC(STK)?

niet zelf klooien, wat je wel kan doen is ff de speakeruitgang meten met een DC voltmeter of scoop. deze moet 0 volt aangeven.

dit is alleen te herstellen door een ervaren reparateur.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
12-6-2003 23:24
2 x bewerkt. Laatst door Dré op 12-6-2003 23:28

Victor schreef:

Wat een ellende iedere keer weer met die Skypech-meuk. En toch zogenaamd "tevreden gebruikers". Wat moet je als merk flikken om een beginner ontevreden te krijgen, vraag ik me af...
Ontploffen bij eerste ingebruikname zou wellicht kunnen helpen.

Aan de andere kant... Straks zegt de gebruiker "ha, cool effect man..."...

Meuk is meuk is meuk is meuk. Zeker een klein showtje (die vaak met EEN eindtrap werkt en dus niet, zoals wij, in geval van problemen even een kanaaltje kan doorlussen) zou eigenlijk wat meer moeten kijken naar de kwaliteit van z'n VITALE onderdelen. Wel geld uitgeven voor effecten e.d. maar een goede versterker kan er niet vanaf...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
12-6-2003 23:24

Mr. Edie schreef:

en dit is wel eens gebeurd als ik zelf opongeluk de + en de - bij elkaar hielt.
Per ongeluk de + en de - tegen elkaar aan houden laugh :D ?
Door internet beperkt
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
12-6-2003 23:28
hmm gaat het hier dus om de pa2100, die is inderdaad NIET bevielicht tegen kortsluiten!!!

de pro serie wel, als je kortsluiting maakt hoor je een ralaitje dicht klappen, erst versterker uitzetten en hij doet het weer.
wel weleens een kapootte pro500, maar daar was een sms-dtje van kapot kon dus nix meer mee en is zelf geloof ik niet echt te maken
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
12-6-2003 23:30

speakerfreak schreef:

hmm gaat het hier dus om de pa2100, die is inderdaad NIET bevielicht tegen kortsluiten!!!

de pro serie wel, als je kortsluiting maakt hoor je een ralaitje dicht klappen, erst versterker uitzetten en hij doet het weer.
Wow... Dus vanaf de PRO versie ontploffen ze niet bij het eerste beste foutje. Is er dan ook nog een PRO PRO versie die wellicht een limiter heeft? Of een PRO PRO PRO versie met enige instelmogelijkheden ter bescherming van speakers???

Hou toch eens op met die k#tmerken. Ik kan er bijna depri van worden.

Als je nou echt waar voor je geld wil hebben: Kap eraf, stekker eruit en met een grote groep om de versterker staan. Leuter uit de broek en pissen maar.

Kijk, da's een pisbak!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
12-6-2003 23:33

speakerfreak schreef:

hmm gaat het hier dus om de pa2100, die is inderdaad NIET bevielicht tegen kortsluiten!!!
Dan is het mysterie dus opgelost (bevielicht=beveiligd, neem ik aan).

En: 100% eens met Dré. Zeker als je als drive-in show maar 1 versterker gebruikt, zorg er dan wel voor dat dat er een is die het altijd doet. En ja, die zijn duurder dan een Skytec.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)