Forum > Geluid

Dateq XTC / Pioneer DJM600 / A&H Xone:32 ??

(143 reacties. Pagina 4 van 15)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-11-2024
3-7-2003 00:53
We spreken elkaar over een jaar (of 2) nog wel eens. wink ;)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJ Dave-QStandaard Lid
Sinds: 25-4-2003
Laatste: 13-11-2006
3-7-2003 04:40

Dré schreef:

en waarom zou ik ze dan niet meer gebruiken? happy :)

bovendien filteren die kill-switches de bass-mid-hoog iets meer/beter weg dan wanneer
je gewoon de rotaries uitdraaid. razz :p
Music is the answer! GEAR: 2x Gemini PT-2400 + Concorde Pro's, Dateq XTC, Pioneer HDJ-1000
DréAdministrator
3-7-2003 08:26

DJ Dave-Q schreef:

Dré schreef:

en waarom zou ik ze dan niet meer gebruiken? happy :)
Naarmate je je techniek verder ontwikkelt wil je meer en meer controle over de details en de subtielheden van je mix. Nou, ineens een complete band een dikke 30dB naar beneden pleuren heeft NIETS te maken met subtiel werk.

Maar, zul je zeggen, bij het aanzetten van de kill was dat ook precies wat ik wilde. OK, je bent dan echter wel verplicht hem ook weer eens UIT te zetten (en gaat dat ook zo subtiel of geeft dat ook het gewenste resultaat???).

Een kill switch is eigenlijk een gaspedaal met maar 2 standen (aan of uit). Geef mij maar een normaal gaspedaal zodat ik ook alle standjes ertussen heb.
DJ TimStandaard Lid
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
3-7-2003 21:20

Dré schreef:

Naarmate je je techniek verder ontwikkelt wil je meer en meer controle over de details en de subtielheden van je mix. Nou, ineens een complete band een dikke 30dB naar beneden pleuren heeft NIETS te maken met subtiel werk.

Maar, zul je zeggen, bij het aanzetten van de kill was dat ook precies wat ik wilde. OK, je bent dan echter wel verplicht hem ook weer eens UIT te zetten (en gaat dat ook zo subtiel of geeft dat ook het gewenste resultaat???).

Een kill switch is eigenlijk een gaspedaal met maar 2 standen (aan of uit). Geef mij maar een normaal gaspedaal zodat ik ook alle standjes ertussen heb.
Ik gebruik kills zelf helemaal niet! Welk loeder heeft ze uitgevonden? Die moeten ze naast die vent hangen die de wekker heeft uitgevonden! En uiteraard in de hoogste boom laugh :D

Maar je ziet dj's nog wel eens kills gebruiken bij techno, dan kan het nog wel eens grappig zijn maar dan moet het wel van die Awakenings zooi zijn...

Trouwens tnx Dre voor de bevestiging dat ik het idd goed had.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
RobertoStandaard Lid
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
3-7-2003 21:22

DJ Tim schreef:

Trouwens tnx Dre voor de bevestiging dat ik het idd goed had.
haha, je wou het gewoon nog een keer horen wink ;) razz :p
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
DJ TimStandaard Lid
3-7-2003 21:57

roberto schreef:

haha, je wou het gewoon nog een keer horen wink ;) razz :p
laugh :D Jaja, leuk om van Dre te horen dat iets juist is..
Altijd leuk om je dagelijkse pluimen op pijl te houden!
DréAdministrator
3-7-2003 23:34
Ooh, ik kan me best voorstellen dat er genres zijn waar een killswitch erg handig KAN zijn. Ik ben zelf echter van het "bubblegumhouse" genre (oftewel de clubcharts en misschien een paar "nieuwen" die nog niet in de clubcharts staan).

Verder moet je je goed realiseren dat ALS je op een feestje komt te staan, de mixer in kwestie (als het een goed verhuurbedrijf is) wel eens GEEN kill switches zou kunnen hebben (en wellicht ook GEEN cross-fader). Al die flauwekul vind je namelijk niet op een 7.2, 7.3 en 8.3 (houwen zo ;-)
DJ TimStandaard Lid
4-7-2003 07:32

Dré schreef:

Ooh, ik kan me best voorstellen dat er genres zijn waar een killswitch erg handig KAN zijn. Ik ben zelf echter van het "bubblegumhouse" genre (oftewel de clubcharts en misschien een paar "nieuwen" die nog niet in de clubcharts staan).

Verder moet je je goed realiseren dat ALS je op een feestje komt te staan, de mixer in kwestie (als het een goed verhuurbedrijf is) wel eens GEEN kill switches zou kunnen hebben (en wellicht ook GEEN cross-fader). Al die flauwekul vind je namelijk niet op een 7.2, 7.3 en 8.3 (houwen zo ;-)
Dat is zeker zo, maar bij techno feesten zie je daarom ook wel veel zooi staan waar kills en effecten opzitten..
Maar zoals ik al zei; ik vind het onsubtiele rotdingen. Ben geen houthakker.
NiekvdBoomStandaard Lid
Sinds: 17-6-2003
Laatste: 14-10-2003
4-7-2003 09:39
Tjah misschien wordt het tijd dat de ideale mixer eens gemaakt wordt.

Als ze eens beginnen met die dure crossfader eruit te gooien, dat scheelt al weer een hoop geld :P

maarja ontopic, voor wat minder geld heb je de Vestax pcv - 275 en dat is echt een fijn apparaat. Hij draait niet echt ver trug (16db) maar hij is van alle gemakken voorzien. Het enige nadeel vindt ik is dat er geen apparte gain voor de monitor speakers opzit!! Beetje raar want voor de rest zit er echt alles dubbel tot drievoud op.
Daarnaast vindt ik het ook jammer dat de splitcue niet op beide oorschelpen wordt uitgevoerd maar gewoon links/rechts.. dat is voor mij wat lastiger omdat ik aan 1 kant maar voor 10% hoor (nee dat komt niet door het vele draaien).

Ik heb er toch voor gekozen omdat de prijs goed is, hij wel in de kamer kan staan (tis een beauty) en het geluid echt goed is.. en 2 koptelefoonaansluitingen zijn handig omdat je dan ook andere mensen goed uit kan leggen hoe je moet mixen..
DJ TimStandaard Lid
4-7-2003 18:36

niek schreef:

maarja ontopic, voor wat minder geld heb je de Vestax pcv - 275 en dat is echt een fijn apparaat. Hij draait niet echt ver trug (16db)
Dacht dat een Dateq XTC redelijk hetzelfde bereik had als de pcv of heb ik het mis?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)