Forum > PC related Forum

numark dmc-2

(46 reacties. Pagina 4 van 5)
Moderator(s): Dré
PaulrStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-5-2007
Laatste: 22-8-2009
Berichten: 18
28-2-2008 18:43
hey ik heb me vandaag de dmc 2 aangeschaft.
met serieuze twijfel want ik was dan ook super tevreden over de pcdjred vrm software.

maar de dmc 2 controller geeft me van zijn sterke en stevige look toch kunnen overtuigen.
nu nog beetje overtuigt geraken van die cue software.
ziet er nog al onoverzichtelijk uit.

vandaar ik opzoek ben achter mensen met ervaring over deze software.
ik heb momenteel nog de cue le versie. Maar zou me de full zodra die binnen is aanschaffen.
paar vragen al:

- op pcdj kan ik verschilleden cue's opvoorant instellen. (stuk of 8)
dit kan ook bij de cue le maar er zijn maar 2 hot cue's, kunnen er meer als 2 cue's ingesteld worden en om er direct naar toe te kunnen gaan ?

- kunnen deze cue's gelockt worden want soms verwijder ik een ingestelde cue door gewoon weg het liekke op pauze te zetten.
en uitgewoont druk ik op cue knop.(stop) maar em steld dan nieuw cue in omwille ik de song inpauze stand heb gebracht.
en dus eigelijk gewoon het liedje wil stoppen.

- als ik op een van de ingesteld hot cue's druk speeld het liedje direct van op de ingestelde cue.
goe kan ik naar die hot cue gaan zonder dat het begint te spellen gewoon klaar op die cue om dan later te starten.

- kan ik skins vinden voor men cue le versie ? en waar kan ik deze vinden. ?

- kan ik men letter grote veranderen van men folders en men songmap ?

dat is het voor moment nog
extra info over cue le is welkom

vgr
Dimi_vStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2007
Laatste: 22-2-2022
Berichten: 295
28-2-2008 20:57
Dat van die que's weet ik niet, maar djdecks (en nu PCDJ DEX, zelfde programma...) kan dat allemaal wel zover ik weet. Je kunt gewoon een trial downloaden en proberen. Jammer dat djdecks 100 euro duurder is geworden maar moest ivm de samenwerking met PCDJ.

Aangezien ik een Numark D-2 wil gaan kopen is het misschien interessant om mijn license over te nemen. Is nog ruim 1,5 jaar geldig maar de maker heeft nog nooit die beperking ook daadwerkelijk opgelegd (maw: mensen met een licentie van 3 jaar oud kunnen ook nog steeds de laatste versies downloaden).
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
3-3-2008 10:12

paulr schreef:

vandaar ik opzoek ben achter mensen met ervaring over deze software.
Numark Cue is dezelfde software als Virtual Dj. Op dit forumvind je een hele hoop info.
- op pcdj kan ik verschilleden cue's opvoorant instellen. (stuk of 8)
dit kan ook bij de cue le maar er zijn maar 2 hot cue's, kunnen er meer als 2 cue's ingesteld worden en om er direct naar toe te kunnen gaan ?
Volgens mij maximaal 3...
- kunnen deze cue's gelockt worden want soms verwijder ik een ingestelde cue door gewoon weg het liekke op pauze te zetten.
en uitgewoont druk ik op cue knop.(stop) maar em steld dan nieuw cue in omwille ik de song inpauze stand heb gebracht.
en dus eigelijk gewoon het liedje wil stoppen.
De hot cue's worden niet verwijderd door het programma op pauze te zetten. Het programma slaat echter je beginpunt (cue) ook op, en die wordt wel veranderd door hem op pauze te zetten.
- als ik op een van de ingesteld hot cue's druk speeld het liedje direct van op de ingestelde cue.
goe kan ik naar die hot cue gaan zonder dat het begint te spellen gewoon klaar op die cue om dan later te starten.
Op de hot cue drukken en vervolgens 2x op pauze op de DMC2. Hij pauzeert 'm dan op het laatst gekozen cue punt.
- kan ik skins vinden voor men cue le versie ? en waar kan ik deze vinden. ?
Op de bovengenoemde site van Virtual dj. Alleen gebruikers van de full versie kunnen skins downloaden, maar ik weet niet zeker of dat bij Numark Cue ook kan.
- kan ik men letter grote veranderen van men folders en men songmap ?
Weet ik niet zeker. Staat vast wel in de handleiding (en die staat als het goed is als PDF in je Numark Cue map).
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
PaulrStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-5-2007
Laatste: 22-8-2009
Berichten: 18
4-3-2008 15:35
gistern een uur of 2 gedraaid achter elkaar.

verschillende problemen duiken zich op.
soms bij het indrukken van één van de knop op de dmc 2 blijft het spelend liedje gangen enzz.
heel lastig.
get hot cue probleem komt telkens terug. (teweinig).
en bij het rap over gaan van ene map naar de andere.
sluit de cue soft zich plots weer zomaar af.
ik zal jammer genoeg niet vertrouwt kunnen raken met de cue soft.
vind het nogthans jammer die controller zelf vind ik kwalitatief super.

gegroet
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
4-3-2008 17:42
Vreemd, computer ook al opnieuw opgestart? Anders software een keer opnieuw installeren? En de handleiding van de software lezen, je kunt er verschillende dingen instellen die de werking verbeteren, afhankelijk van je computer.

Ik werk nu al enkele maanden met Virtual dj en ik moest er ook aan wennen, maar nu werkt het harstikke stabiel en goed. Ik draai de meeste feesten volledig met Virtual dj en de Numark DMC-2.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
DavaschStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-5-2003
Laatste: 15-9-2015
Berichten: 102
5-3-2008 19:57
Ik heb ook nog een vraagje, ik heb al de opties voor m'n gevoel doorlopen en de handleiding gelezen (van virtual dj), ik kan het niet vinden.
Is het mogelijk om het cue'en het geluid te laten 'stotteren', net als bij een normale (dubbele) cd-speler?
Ik gebruik op dit moment de demoversie van Virtual DJ, lijkt me sterk dat het in de demoversie alleen niet kan?
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
5-3-2008 22:42
Ja hoor! Deze functies werken in Virtual dj hetzelfde als op een Numark cd-speler. Bij de cue knop speelt het nummer dus zolang je de knop inhoudt. Als je de cue knop snel achter elkaar opnieuw indrukt zal hij dus stutteren.

Als je op de play knopt drukt speelt hij het nummer weer vanaf het cue punt. Ook dit kun je dus snel achter elkaar doen waardoor je kunt stutteren. Deze functie geeft hetzelfde effect als de hot cue van Pioneer en de loop in button van denon.

Overigens is stutteren met een muis vrij lastig. Met een MIDI controller (zoals de DMC-2) werkt dit echter net zo goed als met een cd-speler.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
DavaschStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-5-2003
Laatste: 15-9-2015
Berichten: 102
6-3-2008 00:33
Ik heb er op dit moment een Denon HC4500 aan hangen. Werkt allemaal wel netjes, alleen dat stotteren krijg ik dus niet aan de praat, gewoon net zoals een 'basic' dubbele cd-speler wil ik het hebben, dat vind ik het fijnst happy :) Maar als ik nu aan de jogwheel draai tijdens het cue'en krijg ik een soort van vinyl effect. Ik draai nu nog op pcdj red maar wil langzaam toch wel eens over naar iets anders, die sofware is bijna antiek laugh :D
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
6-3-2008 10:05
De HC4500 zou ook gewoon met cue moeten stutteren. Als je wilt dat de muziek doorspeelt na een stutter gebruik je daar de "loop in" knop voor. Ik weet echter niet zeker in hoeverre alle functies van Virtual dj al werken met de HC 4500, aangezien dit nog in ontwikkeling was. Check ook even het Virtual dj forum.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
DavaschStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-5-2003
Laatste: 15-9-2015
Berichten: 102
6-3-2008 19:27
Volgens mij snap je niet precies wat ik bedoel (.. of ik snap jou natuurlijk niet shut up :X )
Met stutter bedoel ik dat wanneer je een plaat aan het cue'en bent, je steeds een bepaald frame hoort van waar je op dat moment je cue-punt aan het zetten bent. Ik noem dit stutter, ik dacht dat dat de naam daarvoor was maar echt zeker weten doe ik niet.
Jij bedoelt een soort Cue-Play button (CUP in bpm-studio), die heb ik al gevonden.
Sorry voor het misschien warrige verhaal, ik weet niet hoe ik het duidelijker kan maken wink ;)

edit: Ik heb het net nog even opgezocht, en wat ik zoek heet 'frame-cueing' ook CDJ mode genoemd. En dit is volgens mij dus (helaas) niet mogelijk in virtual dj. Echt jammer, verder vind ik het lekker werken.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)