vliegen van K115
(115 reacties. Pagina 4 van 12)Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-6-2004 Laatste: 6-2-2016 Berichten: 4301 | 12-6-2007 00:13 |
Hier zou ik dan wel weer wat voor voelen. Ennuh, waarom een K-115 vliegen? Wat dacht je van beursjes waar een carre gevlogen is en achtergrondmuziek en presentatie nodig is? Wat dacht je van achtergrondmuziek en presentatie bij bedrijfsevenementen? Ook in een grote zaal hoeft het niet altijd oorlogssterkte te zijn | |
Light Image | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 13474 | 12-6-2007 09:04 |
KVM schreef: luc2366 schreef: Telkens UITERAARD met de nodige safeties.Frame zit vast gebout aan de kast (en hoeft dus niet voorzien te zijn van safeties), frame hangt aan haken (en die worden gesafed). | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
Luc2366Standaard Lid Uit: België Sinds: 8-4-2003 Laatste: 15-6-2017 Berichten: 686 | 12-6-2007 11:22 |
JeroenVDV schreef: Hier zou ik dan wel weer wat voor voelen.Ennuh, waarom een K-115 vliegen? Wat dacht je van beursjes waar een carre gevlogen is en achtergrondmuziek en presentatie nodig is? Wat dacht je van achtergrondmuziek en presentatie bij bedrijfsevenementen? Ook in een grote zaal hoeft het niet altijd oorlogssterkte te zijn | |
Luc2366Standaard Lid Uit: België Sinds: 8-4-2003 Laatste: 15-6-2017 Berichten: 686 | 12-6-2007 11:23 |
Melo-G schreef: Ik heb er laatst bij een collega eens goed op gelet, die had ook een aantal K115's staan. Er zitten inderdaad 2 moeren verwerkt in de kap (soort van hard plastic?), maar het lijkt mij erg sterk dat die 2 moeren aan de binnenkant van de kast verankerd zijn, zoals elke normale speakerkast met vliegogen wel zijn.Er komt zoveel (al dan niet zijwaartse) kracht op die moer(en) te staan, dat ik met 99% zekerheid durf te zeggen dat het plastic het het eerst begeeft. Dan heb je wel leuk een safety aan je andere moer bevestigd, maar zo'n kast van 23kg maakt een beste valversnelling, dus ik betwijfel of het enige overlevende moertje er ook in blijft zitten. Wat krijg je dan dus? Een vallend voorwerp van 23 kilo, die elke neerwaartse centimeter steeds sneller valt en dus ook steeds meer impact kan geven aan de plek waar zijn val gebroken wordt. //edit: leg je pinpas eens tussen 2 steunen en leg daar 23 kilo op. Zou ie het houden? Dus leg mij eens uit, waarom wil je deze kasten vliegen? en dat dat handvat verstevigd is (en dus niet zo snel zal begeven als die M-8/10 moeren)? | |
LEDesignStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 24-4-2004 Laatste: 26-5-2017 Berichten: 744 | 12-6-2007 13:08 |
Ik snap het doel niet, als je een zaaltje van 8 meter breed hebt, werk je waarschijnlijk ook met subjes. Plaats dan een paaltje tussen je sub en top, en klaar, scheelt weer een statief. Beursstands en achtergrond, is het enige logische idee om die K115's te vliegen, maar als je dat regelmatig doet, zou ik toch kijken naar een fatsoenlijk vliegframe ipv met g-haakjes aan te gaan kloten. Die plastic kap is never nooit geschikt om die moer(en) + kast onder een hoek te dragen, dat kan iedereen bedenken. Safety kan inderdaad door het handvat, maar of het er mooier en veiliger van wordt? | |
Vergeet niet te lachen | |
TimothyStandaard Lid Uit: België Sinds: 29-7-2006 Laatste: 16-4-2024 Berichten: 506 | 12-6-2007 17:26 |
Op gevaar af van als topicvervuiler beschouwd te worden (waarvoor reeds excuses :-) ): Ikzelf zit ook na te denken om mijn speakers eens te vliegen: dan spreek ik over de Vibe 15 (gewicht 27 kg). Die zou ik voor achtergrondmuziek in de sporthal (basketbal) aan de truss willen hangen. De truss kan het aan, dat is het probleem niet. Wil dit doen als volgt: per speaker bovenaan 2 G-haken (speakers mogen rechtvooruit blazen), achterop onderaan een oogbout met kabel om de speaker een beetje naar beneden te richten. Daarnaast 1 safety per handvat (2 per kast dus). Deze kasten zijn houten kasten, waarbij die vliegpunten zijn voorzien. Zou dit mogelijk (lees veilig) zijn? Ik heb ze al eens er aan gehangen, maar nog niet spelende. Kunnen de trillingen van de speaker voor breuken/lostrillende onderdelen zorgen? Dank voor jullie visie, zo moet ik geen apart topic over "vliegen van Vibe 15" openen :-) Groetjes Tim | |
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst | |
LEDesignStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 24-4-2004 Laatste: 26-5-2017 Berichten: 744 | 12-6-2007 17:39 |
Zijn die vliegogen aan de binnenkant van de kast verankerd? Met andere woorden, zijn die vliegogen 1 geheel met het binnenwerk van die kast? | |
Vergeet niet te lachen | |
TCMCVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 16-8-2003 Laatste: 21-12-2014 Berichten: 1193 | 12-6-2007 18:07 |
Melo-G schreef: Zijn die vliegogen aan de binnenkant van de kast verankerd? Met andere woorden, zijn die vliegogen 1 geheel met het binnenwerk van die kast?Beter is de DAP AX-series (en wellicht de X-series). Nette vliegpunten, goed verankerd in de kanten en ook zeer goed verlijmde kasten. Hier zit weliswaar geen binnenframe in, maar vertrouw ik eerder om te vliegen. TCMC | |
RoyStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 7-3-2003 Laatste: 27-10-2020 Berichten: 1135 | 12-6-2007 18:49 |
TCMC schreef: Melo-G schreef: Zijn die vliegogen aan de binnenkant van de kast verankerd? Met andere woorden, zijn die vliegogen 1 geheel met het binnenwerk van die kast?TCMC | |
Maar dat is MIJN mening... | |
TCMCVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 16-8-2003 Laatste: 21-12-2014 Berichten: 1193 | 12-6-2007 20:02 |
Roytje schreef: Dat ging over de k-11x, bovenstaande vraag gaat over de Vibe serie.Bij de Vibe series is het geponst staal waar de schroefdraad ingetapt zit en veel minder grip heeft op de vliegogen. TCMC | |