Forum > Algemeen Forum

poster / flyer ontwerp

(88 reacties. Pagina 4 van 9)
Moderator(s): Dré
BakkieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-12-2006
Laatste: 23-8-2014
Berichten: 35
1-5-2007 20:58
Hallo allemaal. Tijdje geleden ook een flyer ontworpen. Gewoon lekker felle kleuren gebruikt. Omdat het toch een beetje moet opvallen. En niet al te veel poespas gebruikt. Vind alleen de letters van de tekst nog niet zo mooi. Op de computer lijkt het wel mooi. Maar als ik het dan uitprint zijn het dikke letters en dit vind ik er niet zo mooi uit zien. Heeft iemand daar een suggestie voor c.q. lettertype ? Dit is het ontwerp:

Flyer
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
1-5-2007 21:14
Opslaan zonder compressie, dat zal ook met het afdrukken verschil maken.
Anders dpi van de printer zo hoog mogelijk zetten om een gelijkend resultaat te krijgen.

René
EricStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-10-2002
Laatste: 17-8-2024
Berichten: 455
2-5-2007 09:29
En let even op de spelling: 2 x barbeque en 1 x barbecue... Wat moet het zijn? wink ;) (hint: denk aan die knop op je cd speler razz :p)
Hoe meer kennis hoe meer twijfel
BakkieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-12-2006
Laatste: 23-8-2014
Berichten: 35
2-5-2007 12:20
Ik heb dat van barbeCUE even veranderd razz :p

Ik heb nu nog een folder gemaakt, een ding aan veranderd. Die wil ik denk ik bij mensen in de bus gooien en daar heb ik dan ook een bewaar 'sticker' opgemaakt.

Maar een vraag wat bedoel je met dat compressie dat snap ik niet zo goed?

Flyer MKII
Bewaar Flyer
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
2-5-2007 12:33
Je hebt je flyer opgeslagen als JPEG. JPEG is een compressiemethode die nogal lossy is: er gaat informatie verloren (in dit geval welke pixel welke kleur heeft). Tot een compressie van zo'n 60% zie je er vrijwel niks van, maar bij een hogere compressie krijg je blokvorming, vervagen van overgangen (zwart/wit overgang wordt meestal grijzig, wat bij tekst een probleem geeft).

Bij de meeste programma's waarmee je JPEG kan opslaan kun je de compressie wijzigen. Ik zou in dit geval 20% a 30% kiezen. Je bestand wordt dan wel wat groter, maar dat is niet zo erg (je gaat het printen).

René
DeWitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
Berichten: 648
2-5-2007 13:09
Of, zoals je meestal voor grafisch drukwerk doet, vector gebaseerd opslaan (PDF, EPS enz. enz.). Hiermee kan je onbeperkt schalen (Ala, mits je afbeeldingen een voldoende resolutie hebben). Dit is ook iets makkelijk naar een drukker toe te sturen, de meeste worden namelijk niet blij van een JPEG...
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein
Dj SpiderEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-8-2003
Laatste: 27-5-2008
Berichten: 352
2-5-2007 13:16
Mocht je de flyer willen laten afdrukken, kan je hem het beste in .AI formaat aanleveren. De meeste drukkers vinden het ook niet erg als je de flyer aanlevert in PSD formaat. Hou er wel rekening mee dat je de flyer minimaal in 200 DPI (liefst 300) opmaakt en natuurlijk gebruik maakt van een CMYK kleuren profiel.
BGijsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-11-2005
Laatste: 6-10-2019
Berichten: 84
2-5-2007 14:41

SvG Sound And Light schreef:

Ik heb dat van barbeCUE even veranderd razz :p

Ik heb nu nog een folder gemaakt, een ding aan veranderd. Die wil ik denk ik bij mensen in de bus gooien en daar heb ik dan ook een bewaar 'sticker' opgemaakt.

Maar een vraag wat bedoel je met dat compressie dat snap ik niet zo goed?

Flyer MKII
Bewaar Flyer
GoeIe adres -> GoeDe adres

En er zitten nog wat zinnen in die ook niet lekker te lezen zijn.
Ik zou er nog maar eens naar kijken, hint: denk ook eens aan komma's.
In heaven is no beer, so let's drink it here!!!
BakkieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-12-2006
Laatste: 23-8-2014
Berichten: 35
2-5-2007 18:18
Oke, mijn orginele bestand is ook in eps deze is ook iets van 38 mb maar die kun je niet zonder photoshop bekijken dus heb ik hem maar even in jpeg opgeslagen zodat ik de flyer op internet kan zetten.

Maar als iemand nog wat spellingsfouten heeft of andere grammaticale fouten roept u maar. Want nederlands is niet mijn sterkste vak. wink ;)
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
3-5-2007 09:38

Dj Spider schreef:

Mocht je de flyer willen laten afdrukken, kan je hem het beste in .AI formaat aanleveren. De meeste drukkers vinden het ook niet erg als je de flyer aanlevert in PSD formaat. Hou er wel rekening mee dat je de flyer minimaal in 200 DPI (liefst 300) opmaakt en natuurlijk gebruik maakt van een CMYK kleuren profiel.
300DPI CMYK JPG aanleveren met quality 99% heeft bij mij ook nog nooit een drukker een probleem gevonden en het resultaat is perfect. JPG kan niet op verschillende manieren verwerkt worden, met AI heb ik nog wel eens problemen ondervonden (versieverschillen, marges, etc.). PDF is ook nog een mogelijkheid natuurlijk.
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)