Forum > Zelfbouw Speakers

Op hoeveel dB draaien jullie wel niet.

(45 reacties. Pagina 4 van 5)
Moderator(s): Dré
ContourVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2002
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 784
6-11-2002 11:19
De JBL Mpro serie vindt ik echt ontzettend slecht. Op vol vermogen komt er uit die topkast even veel vermogen als uit mijn toppen op 1 watt (miscchien iets overdrven maar you the the point) geen SPL dus. Vroegen maakte JBL tenminste serieuze speakers.

MVG Contour
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
7-11-2002 01:53
Voordat dingen nu uit verband gerukt gaan worden...

Een goedkope speaker zal vaak presteren en klinken als een goedkope speaker. Da's omdat de ingredienten van een goedkope speaker ook goedkoop moeten zijn...

En of er dan JBL of wat ook maar op de kast staat maakt die goedkope ingredienten niet veel uit.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JBL-freakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 31-8-2004
Berichten: 9
7-11-2002 21:20
wink ;) Hey Gast ik wil jullie er alleen op wijze dat kwaliteit geld kost, en dat je niet met een tweedehands bose of weet ik veel wat tegen mijn systeem op kan laat dat ff duidelijk zijn laugh :D
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
7-11-2002 23:30
1. Het woord "gast" komt nogal onvriendelijk over. Is dat je bedoeling?

2. Een van de eerste reacties was dat je duurdere sets absoluut niet kan en mag vergelijken met goedkopere sets (dus daarover was ook al geen onduidelijkheid).

3. Ter vergelijking: Voor het geld waarvoor je een complete MPro set koopt (2 x sub + top) heb ik nog net niet EEN versterker. Het blijft dus altijd een "mijn pik is groter dan die van jou" verhaal en daar kunnen we met z'n allen maar beter aan wennen. Ik ken namelijk weer anderen die topjes kopen die per stuk duurder zijn dan mijn versterker rackje...

Dus dat "ik heb de grootste pik" gedoe heeft verdomd weinig nut!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
8-11-2002 14:42
Guy's who drive big cars have small...
isset niet dré laugh :D
Volgende keer Peter!
MichielStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-1-2002
Laatste: 6-10-2005
Berichten: 222
8-11-2002 16:03
Ik ken dat soort mensen als JBL-mannetje. Maar toch heeft ie wel gelijk met z'n uitspraak 'kwaliteit kost geld'.
En dan denk ik dus ook niet aan JBL Mpro.

En ik begrijp denk ik wel waaorn hij zo weg is van jbl. Misschien omdat hij alleen de budget merken kent, en dan komt JBL toch wel goed uit de bus. Maar ik weet niet of EAW, F1, Turbo enz bij deze meneer bekend zijn?

Als je tegen mij duur zegt, en kwaliteit, dan schiet F1 door m'n hoofd.... en dus geen JBL Mpro.
SuwardStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-11-2002
Laatste: 20-3-2003
Berichten: 1
23-11-2002 19:46
Hoi

Ik heb een vraag ik wil graag luidsprekers bouwen met een vermogen voor ongeveer 100 a 150 man maar voor niet z`n hooge prijs ( ben nog maar 15 en heb net een jaar een Drive-in-Show een klijne maar met best wel mooi spul voor een beginde allen het geluid is nog niet zo denderent)

Gr Suward
MichielStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-1-2002
Laatste: 6-10-2005
Berichten: 222
24-11-2002 11:41
Je kan beter ff een nieuw topic openen, anders word het zo'n zooitje.

Maar om ff kort antwoord te geven. Als zelfbouw goed, maar dan ook echt goed, moet klinken is het echt niet veel goedkoper dan een 2de hands setje hoor. En dan komt er nog eens wat kennis van zaken om de bocht.

Mijn tip, koop een bouwpaket uit de webshop hier. Dan heb je het toch zelf gebouwd en kan je in geval van nood bezuinigen op de afwerking.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
27-11-2002 12:11

michiel schreef:

Als je tegen mij duur zegt, en kwaliteit, dan schiet F1 door m'n hoofd.... en dus geen JBL Mpro.
Dit gaat natuurlijk nergens over.
"Als je tegen mij duur zegt en comfortabel, dan schiet "Mercedes S-klasse" door m'n hoofd.... en dus geen Volkswagen Lupo".

Ga je nou de budgetserie MPro van JBL vergelijken met de dure systemen van Turbo en EAW (merken die geen echte budgetserie in huis hebben)? Wees dan een vent en haal de JBL Vertec-serie erbij. Dit heeft geen zin.

Groeten,
Victor Noordland
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
MichielStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-1-2002
Laatste: 6-10-2005
Berichten: 222
3-12-2002 15:13

victor schreef:

michiel schreef:

Als je tegen mij duur zegt, en kwaliteit, dan schiet F1 door m'n hoofd.... en dus geen JBL Mpro.
Dit gaat natuurlijk nergens over.
"Als je tegen mij duur zegt en comfortabel, dan schiet "Mercedes S-klasse" door m'n hoofd.... en dus geen Volkswagen Lupo".

Ga je nou de budgetserie MPro van JBL vergelijken met de dure systemen van Turbo en EAW (merken die geen echte budgetserie in huis hebben)? Wees dan een vent en haal de JBL Vertec-serie erbij. Dit heeft geen zin.

Groeten,
Victor Noordland
Sorry dat mijn reply onduidelijk was voor jou en misschien ook andere.

Het was dus een reactie op JBL freak. Namelijk op de volgende post:
Hey Jongens alles leuk van jullie met die apparatuur, ik zou mijn setje ff voorstellen:ik heb 2MP255S Dual 15" Subwoofers,en een VT4887 van jbl dus ga nou niet stoer doen mijn woofer hebben een vermogen van meer dan 1000 watt rms ik draai ook op grote feesten zoals van Gielen en svenson in ibiza , dus neem het voorbeeld aan mij en stap over op JBL!!!
en op deze:
Hey Gast ik wil jullie er alleen op wijze dat kwaliteit geld kost, en dat je niet met een tweedehands bose of weet ik veel wat tegen mijn systeem op kan laat dat ff duidelijk zijn
Daarop reageer ik dus:
Ik ken dat soort mensen als JBL-mannetje. Maar toch heeft ie wel gelijk met z'n uitspraak 'kwaliteit kost geld'.
En dan denk ik dus ook niet aan JBL Mpro.

En ik begrijp denk ik wel waaorn hij zo weg is van jbl. Misschien omdat hij alleen de budget merken kent, en dan komt JBL toch wel goed uit de bus. Maar ik weet niet of EAW, F1, Turbo enz bij deze meneer bekend zijn?

Als je tegen mij duur zegt, en kwaliteit, dan schiet F1 door m'n hoofd.... en dus geen JBL Mpro.
Het ging mij er dus om dat meneer jbl freak aan JBL denkt bij de worden duur en kwaliteit. En dat ik, en waarschijnlijk nog veel meer mensen, aan F1, EAW enz denken.
Het is dus geen verglijking van systemen maar van de gedachten van mensen. En die verglijking is ook niet helemaal juist omdat JBL freak waarschijnlijk nog nooit van F1 gehoord heeft. En dat probeer ik ff te veranderen...

Om even op jou voorbeeldje terug te komen....
Er is iemand die die lupo helemaal de top vind, en niet weet wat mercedes mag zijn. Die persoon vind de lupo duur en zeer goed.
Maar jij weet toevallig wel wat mercedes is, en probeert meneer van de lupo duidelijk te maken dat ie nog niet alles gezien heeft door te zeggen dat jij niet aan een lupo denkt bij het word duur, maar aan mercedes.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)