Forum > Newbie Forum

Parren setje

(36 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
20-5-2003 23:02
Mijn vergelijk was met een barretje waarop je direct een 4-kanaals analoog packje zet. Het enige verschil is dan de kabel van de stuurtafel naar de bar: bij dmx een dmx-kabeltje, bij analoog een (vrijwel even dun) 5-aderig multietje. In beide gevallen heb je geen multikabels, geen storingsbronnen, en kan je gewoon doorlussen.

Mijn vergelijk was zeker *niet* met 220v-sturingen. De flexibiliteit daarvan is nul.

Ga je met losse dimmerpacks werken dan wordt het door je Harting-multi's een stuk duurder. Maar dat geldt net zo goed voor losse dmx-dimmerpacks. Toch heeft dit ook voordelen (reden waarom wij een losse dmx dimmer met Harting naar de barren gebruiken): je kan nog eens ergens bij. Gaat er bij een powerbar in de truss iets mis (en die dingen lopen weleens vast!) kan je het verder vergeten.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
21-5-2003 00:45

Victor schreef:

Ga je met losse dimmerpacks werken dan wordt het door je Harting-multi's een stuk duurder. Maar dat geldt net zo goed voor losse dmx-dimmerpacks. Toch heeft dit ook voordelen (reden waarom wij een losse dmx dimmer met Harting naar de barren gebruiken): je kan nog eens ergens bij. Gaat er bij een powerbar in de truss iets mis (en die dingen lopen weleens vast!) kan je het verder vergeten.
Als ik storingen heb met de T-4 balkjes (en die heb ik ZEKER wel eens gehad) dan was het altijd bij het aanzetten (T-4 die alleen nog maar de kanalen boven de 512 wilde bevolken e.d. ;-) In dat geval kun je best nog wel even naar boven klimmen om het balkje te resetten.

Tijdens de klus heb ik nog nooit (afkloppen) een balkje in de error gehad.

Buiten dat... We hebben het in dit geval over "dixo" werk. Als een van de (vele?) balkjes het dan niet zou doen dan haal ik m'n schouders op en zet de andere balkjes iets stevige aan het werk ;-)

Ik vind de T-4 balkjes dan ook een uitkomst voor dixo werk (maar heb zelfs wel het lef gehad ze te misbruiken voor "theater" achtige toepassingen).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
21-5-2003 09:02

Dré schreef:

Ik vind de T-4 balkjes dan ook een uitkomst voor dixo werk
Zeker, voor dat geld zijn er eigenlijk geen alternatieven! Alleen als je PAR-64 1.000 watters wilt gebruiken (zoals wij) zijn ze minder geschikt.

Ik heb trouwens wel eens een paar IES powerbars bij de show en die geven ook errors. In die kosten 800 euro per bar...
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
BobWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2003
Laatste: 8-8-2014
Berichten: 490
21-5-2003 10:09
Ehm, Victor, ik bedoel met veel kabels dat als je een beginner bent en je iets van een DC4-P of iets anders analoge wilt gaan kopen je altijd een kabel per kanaal nodig hebt, dan kan je een multikabel gebruiken, maar die is altijd stugger en dikker dan een DMX kabel.
En ik met toekomstgericht bedoelde ik de DJ-Mingle tegenover de Scenesetter, want voor een niet al te grote drive-in kan je met de Mingle ook prima vooruit, eventueel zou je dan altijd later nog een Scenesetter ofzo kunnen kopen.
En Roy, jij zegt dat je alles voor 30 euro NIEUW hebt, waar bestaat dat dan uit, over Raylight of persglas?, en waar precies?
En af en toe zijn die complete setjes voor 29Euro in de aanbieding, en dat is dan ook onder de 30 Euro.

Groeten, Bob
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
21-5-2003 10:24

BobW schreef:

Ehm, Victor, ik bedoel met veel kabels dat als je een beginner bent en je iets van een DC4-P of iets anders analoge wilt gaan kopen je altijd een kabel per kanaal nodig hebt, dan kan je een multikabel gebruiken, maar die is altijd stugger en dikker dan een DMX kabel.
Je hebt het dus over een controllertje met ingebouwde dimmer. En dan ben ik het met je eens: dat wordt door de multikabels die je nodig hebt zo duur dat je beter een T4-barretje en dmx-controllertje kan kopen (bovendien ben je dan veel flexibeler).

BobW schreef:

En ik met toekomstgericht bedoelde ik de DJ-Mingle tegenover de Scenesetter, want voor een niet al te grote drive-in kan je met de Mingle ook prima vooruit, eventueel zou je dan altijd later nog een Scenesetter ofzo kunnen kopen.
De DJ-Mingle lijkt mij meer iets voor kleine drive-ins met een paar parretjes en een paar effecten die *niet* van plan zijn uit te breiden. Dat vind ik dus niet echt toekomstgericht (als je later een Scenesetter moet kopen heb je dus geld voor die DJ-Mingle voor niks uitgegeven).
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
BobWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2003
Laatste: 8-8-2014
Berichten: 490
21-5-2003 10:31
Ik bedoelde inderdaad een dimmer, wnat dat is toch wel handig, en dan is het inderdaad ook zo dat een T4'tje makkelijker en goedkoper is wink ;)
En ik bedoelde ook voor een kleine drive-in die niet al te veel uitbreid zoals ik al zei wat de Mingle betreft, maar is het niet zo dat effecten makkelijker aan te sturen zijn op een Mingle dan op een scenesetter?

Groeten, Bob
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
21-5-2003 11:16

Victor schreef:

De DJ-Mingle lijkt mij meer iets voor kleine drive-ins met een paar parretjes en een paar effecten die *niet* van plan zijn uit te breiden. Dat vind ik dus niet echt toekomstgericht (als je later een Scenesetter moet kopen heb je dus geld voor die DJ-Mingle voor niks uitgegeven).
Niet helemaal. Je zou best wel een Mingle kunnen nemen voor de parren en de "domme" effecten en een ScanMaster voor de intelli's. Een echt goed werkende combotafel (dus en parren en intelli) is immers vaak veel en veel duurder.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)