Forum > Newbie Forum

mixer bij 2x cdj 1000 mk3

(33 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
VoltcontrolStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2005
Laatste: 29-11-2011
Berichten: 465
7-12-2006 13:32

Gice] schreef:

max 400, al het geld is op aan cdj 1000s 8-)
ik zat te denken aan deze:
hopelijk kunnen jullie iets aanbevelen.
Alvast bedankt,
Hey Gice, ik denk aan deze:
American Audio Q-D5 (Zwart)
of beter nog Ecler Nuo 2

Ik zou kiezen voor solide apparaten (binnen je budget), om tussen je solide werkbeesten in te zetten. Veel speelplezier met je Cdj's iig!
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek.
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 1370
7-12-2006 17:46

Reind schreef:

Reemski schreef:

Ze voelen anders aan.
Ram er een halve tube molykote in en elke fader voelt anders aan ;-)

Ik vond ze in ieder geval alles behalve lekker aanvoelen, je moet echt duwen in vergelijking met andere faders. Voordeel is wel dat je zo wat minder hard kunt raggen ;-)
Ja, met een halve pot chocopasta ook.

Jij melde dat er dezelfde inzaten als de 600. Ik DENK, gezien de eigenschappen van de faders, van niet. Ik vond ze een stuk lekkerder werken, en aanvoelen, dan bijv. die van de 600.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
7-12-2006 23:12

Reemski schreef:

Ik DENK, gezien de eigenschappen van de faders, van niet. Ik vond ze een stuk lekkerder werken, en aanvoelen, dan bijv. die van de 600.
Nogmaals, dat kan te wijten zijn aan smering. Je wil niet weten hoe anders een fader aan kan voelen na het gebruik van TEveel of TE weinig vet (liever dat laatste overigens). Numark had er een handje van bij zijn oude DM....x mixers, faders zaten goed vol vet en voelden niet eens heel erg fragiel aan.... maakte je de fader echter een keer goed schoon en deed je er weinig (zoals het hoort) vet in had je een compleet anders aanvoelende fader.

In de DJM800 gaan ALPS faders, in de DJM600 gaan ALPS faders..... ik weet voor 95% zeker dat het dezelfde zijn.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
8-12-2006 09:49
Stevig smeren verstopt voor een groot gedeelte de matige mechanische werking van een fader (doordat de friction hoger wordt dan de stiction EN doordat rammelen (speling) uitgedempt wordt). Een perfect anti-voorbeeld is de fader van de Xone:92. Nog steeds de lekkerste fader die ik ooit gevoeld heb. Super soepel, vrij van merkbare speling en TOCH een stiction ("plakken") die lager is dan de friction. Echter de prijs... Voor 1 zo'n fader vervang je alle faders in een DJM-600 een PAAR keer (basisprijs fader kijkend).
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)