Forum > Algemeen Forum

MP3 DJ's

(67 reacties. Pagina 4 van 7)
Moderator(s): Dré
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
30-3-2005 10:34
Traktor heeft fantastisch veel functies, maar alles bedienen met je muis. En anders heb je een lullig midicontrollertje zodat je het niet met je muis hoeft te doen, als ik de Dac controllers of de BPM controllers naast een mooie table top cd speler leg is voor mij snel de keuze gemaakt waar ik liever mee draai. De markt is echter wel in beweging dus binnenkort zullen er wel controllers uitkomen die qua "lekker" draaien en hands on feeling een cdj-1000 kunnen evenaren.
Als die tijd gekomen is stap ik denk ik ook wel over. CD's branden en organiseren is zo ontzettend veel werk shocked 8O
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
30-3-2005 10:59
Maar 1 muis is voor mij niet voldoende, is er al een interface met 2 dubbele cd-spelers als interfaces? dus gewoon 2x cdj-800 en de computer weet wat je doet? mixer ertussen en gaan? Dat lijk ik te missen, 1 muisklik en het gebeurt en alle lol is eraf. Thuis mixen met computer vind ik niets aan, cd-spelers vind ik schitterend(hoewel ik nu een stelletje kutspelers heb blijft het leuker, nieuwe komen eraan)
I'll take you to the KoffieShop...
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
30-3-2005 11:03
De Dac controllers en bpm controllers zijn 19" controllers. Dus deze komen overeen met 19" Denon controllers. Echte table top opties vergelijkbaar met Pioneer zijn er (nog) niet. Wat je wel kunt doen is tijdcode cd's in je spelers duwen, maar dat is niet aan te raden, kun je de helft van je functies niet meer gebruiken die op je spelers zitten.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
30-3-2005 15:39

RutgerLAN schreef:

RonnieB schreef:

Ook hebben de luxere cd-spelers meer functies, die dan ook makkelijker te bedienen zijn.
Dit is niet waar. Pak eens een pakket als BPM Studio of Traktor DJ. Heeft VEEL meer functies dan een Denon of een Pioneer. Zoals kvm zei, software kan alles! Is veel makkelijker uit te breiden. Bij een cd speler zit je vast aan de functies, bij de software niet!

Maar neem aan dat je dat zelf ook al wel had bedacht. wink ;)
uiteraard zijn de mogelijkheden bij software zo goed als onbeperkt, alleen ik vind de interface veel te beperkt. Alles moet op dat schermpje gebeuren, en met een muis of een relatief klein 19" paneel bedient worden.
Voor mij dan ook liever een tabletop, waar ik lekker met m'n vingers aan kan pielen!

je moet zeker niet denken dat ik mp3 niks vindt, ik vind alleen 2 losse tabletops lekkerder werken!
heb ook wel eens een tijdje met BPMstudio gespeeld, en dat vond ik zeker niet tegenvallen, ik ben ook erg benieuwd wat de toekomst mp3 programma's met hun controllers gaan brengen!
Music is what feelings sound like...
Dj mikkieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-1-2003
Laatste: 30-5-2009
Berichten: 406
30-3-2005 15:45
En hoe denken jullie over de Numark HDCD-1 dan?
De prijs is alleen een beetje buitensporig, voor het geld heb je ook een pc in 19" kast, lcd scherm en een controller...
schnappi???
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
30-3-2005 15:49
Is nog steeds 19", en net zoveel (of meer) sleepwerk dan/of een laptop met 19" controller.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
RutgerLANStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 5-2-2019
Berichten: 387
30-3-2005 16:18

dj mikkie schreef:

En hoe denken jullie over de Numark HDCD-1 dan?
De prijs is alleen een beetje buitensporig, voor het geld heb je ook een pc in 19" kast, lcd scherm en een controller...
Zetten ze alles er neer. En vergeten ze het belangrijkste nog, de opslagcappaciteit van de hdd! laugh :D
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
30-3-2005 16:50

RonnieB schreef:

uiteraard zijn de mogelijkheden bij software zo goed als onbeperkt, alleen ik vind de interface veel te beperkt. Alles moet op dat schermpje gebeuren, en met een muis of een relatief klein 19" paneel bedient worden.
Interface beperkt? Op dat schermpje? Neem dan een 19"flatpanel. wink ;) Jou table top laat niet zoveel zien. shocked 8O Er werken ook veel mensen met 19" cd controlers, die zijn net zo groot.
Voor mij dan ook liever een tabletop, waar ik lekker met m'n vingers aan kan pielen!
Table top is natuurlijk wat anders, ook het gevoel van vinyl en TT kan niet geëvenaard worden.(bij BPM of Pcdj. De programma's bezitten echter functie's die jou table top niet kan.

dj mikkie schreef:

En hoe denken jullie over de
nee, die valt af, op een lcd scherm zie je gewoon veel meer en kan je makkelijker zoeken. Dit vindt ik meer een optie voor Horeca e.d.
Martin.
kvm entertainment
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
30-3-2005 17:03
Maar nog steeds zit je met je hand op 1 muis te rommelen, even play en kanaal omhoog andere uit in 0.5 sec is er niet bij, of je moet gaan plannen en doen. Maar ik ben dol op spontane shit in mijn mix. Ik raak mijn eigen ding niet kwijt in zo'n programma.
I'll take you to the KoffieShop...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
30-3-2005 17:32

Powerbeat schreef:

Maar nog steeds zit je met je hand op 1 muis te rommelen, even play en kanaal omhoog andere uit in 0.5 sec is er niet bij, of je moet gaan plannen en doen.
? begrijp het niet helemaal..
Met een controler is het gebruik van de muis overbodig.

Met een toetsenbord zijn ook alle functies mogelijk, start, stop, load song etc. (PCDJ) ook dan is een muis niet nodig. Als ik wil kan ik 0,5 sec van een song handmatig starten en stoppen, net zo vaak en snel als ik wil.

martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)