Forum > Opmerkingen

Weet spambot profielen te bezichtigen!?!

(51 reacties. Pagina 4 van 6)
Moderator(s): Dré
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
28-5-2007 15:05
Uhhm, Sebas doet GEEN ICT opleiding weet ik toevallig, waarom zou Sebas het dan wel moeten weten?

Lekkere opleiding trouwens, geloof niet dat ik er lang zou blijven... shut up :X
It's time to play the music, It's time to light the lights..
Bassie RassieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2006
Laatste: 21-3-2016
Berichten: 189
28-5-2007 15:44

Starting W schreef:

happy :) Weet iemand trouwens een goede firewall voor me :O ? Een behoorlijke goede, want ik heb best wel een noob zus die liedjes dowload via internet site's. En ik heb al zovaak virusssen uit onze pc gehaald. Mjaa, iemand tip dus:O ? laugh :D

Alvast bedankt,
Groet,
W
download programma eraf halen wink ;)
Freelancer in de noordelijke provincies
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
28-5-2007 15:48
Kijk eens naar Kerio, een goede gratis firewall. Maar met een beetje zoekwerk op forums die er wél voor dit soort vragen zijn vind je er nog een hele hoop meer en kan je er een kiezen die het beste bij jou past.
Maarten
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
30-5-2007 00:00
Norton, maar dat zal wel te duur zijn shut up :X
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
30-5-2007 11:28

YourLiVe schreef:

Norton, maar dat zal wel te duur zijn shut up :X
In ieder geval te duur betaald aangezien het een resource vretend programma is wat meer schade aan een pc toe brengt dan dat het goed doet. Norton producten heb ik sinds een jaar of 2 helemaal af gezworen...
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
30-5-2007 11:37
En wat grebruik jij dan nu voor virus/spy enz beschermer Reind?
Want ik ben ook niet zo tevreden over norton sad :(
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
30-5-2007 11:51
Norman gebruik ik, heb Norton en McAffee gebruikt, maar daar was ik niet tevreden over omdat het vaak valse meldingen gaf en teveel geheugen innam tijdens het werken op de laptop.
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
30-5-2007 12:10

Starting W schreef:

Weet iemand trouwens een goede firewall voor me :O ? Een behoorlijke goede, want ik heb best wel een noob zus die liedjes dowload via internet site's. En ik heb al zovaak virusssen uit onze pc gehaald. laugh :D
Ik zie deze fout heel vaak voorbij komen... (Jouw vraag even ter illustratie.)
Wat denk(en) je/jullie dat een firewall tegen virussen kan doen? Helemaal niks, nada, nul.
Een firewall bekijkt alleen alle in- en uitgaande netwerkverkeer, en bij een goed firewall geef je voor elk programma toestemming (of niet). Het verzenden van informatie of jou of jouw systeem door spyware is op die manier te blokkeren, maar een virus wat je via internet of een P2P programma binnenhaalt (die programma's geef je tenslotte toestemming, anders kun je er niks mee) ziet je firewall echt niet. Daarvoor heb je een virusscanner nodig, bij voorkeur een met on-access mogelijkheden (zodat elk bestand wat wordt opgeslagen, al is het tijdelijk, direct op virussen gechecked wordt).
Zelf gebruik ik McAfee, maar dat is omdat we dat via het werk van m'n vader krijgen. Overigens vreet die van tijd tot tijd (net als die Symantec rommel, aka Norton) veel resources.
Aan mensen die op zoek zijn naar een freeware alternatief raad ik als virusscanner altijd AVG aan. Simpel, doeltreffend, weinig resources nodig en steengoed.
Een freeware firewall (die ik zelf ook gebruik) en die erg goed te configureren is, is Sygate Personal Firewall.

René
FossaltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
Berichten: 1096
30-5-2007 12:29
Ik ben ook zeer te spreken over Avast antivirus Ook gratis, weinig resources en vind bijna alles (meer dan Norton!). Norton is de laatste jaren ontzettende bloatware geworden, vreet geheugen, is traag en kost ook nog een bak met geld...
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
30-5-2007 12:37
Ik werk zelf in een computerzaak, en daar komt Norton er niet meer in. Na alle updates ed is het programma zo zwaar geworden, dat mensen zich er over verbazen hoe snel hun pc is als ze het er af gooien. Om nog maar te zwijgen van alle pop-ups...

Norman raden wij dan ook aan, komt als een van de beste antivirussen uit de bus, en we hebben er al erg veel profijt van gehad. Het programma is niet zwaar voor je computer, maar heeft wel een erg goeie on-access scanner die continu draait. Zoek ook maar eens op "Norman Sandbox", erg leuk. Ook wel zo fijn dat hij ALLEEN meldingen geeft bij een gevonden virus en als zijn licentie afgelopen is.

Moet het gratis? Dan ook AVG. Werkt hardstikke goed, zolang je maar de dagelijkse scan uit zet, want dan valt er met je computer niet te werken. wink ;)
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)