Forum > Geluid

Denon Dns1000 vs Numark iCDX

(61 reacties. Pagina 4 van 7)
Moderator(s): Dré
Billy67Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-11-2006
Laatste: 24-1-2007
18-11-2006 10:15
Toch wel straf dat jullie mij niet geloven. Daar waar op jullie foto, wat maar een lege doos was zonder inhoud, de smartloop zou voorzien worden is nu gewoon een mode-toets voorzien waarmee je kan kiezen tussen loop, hotcue of samplemodus. In de handleiding komt even smartloop in voor, maar kan hem nergens terugvinden bij één of andere verborgen functie.
Heb hem hier 1 week bij mij gehad, heb hem helemaal uitgetest, maar als je een foto wilt geloven, dan doe je maar.
Dj's zijn pas DJ's wanneer ze leren te luisteren naar muziek
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-11-2024
18-11-2006 11:20
Om eerlijk te zijn dacht ik al dat ik helemaal gek was geworden (ik kan me namelijk niet voorstellen dat ik die pontificaal zichtbare smartloop button over het hoofd had kunnen zien bij het exemplaar dat ik getest heb). Ook in de handleiding kon ik NIETS vinden over smartloop.

Ik geloof je dan ook absoluut als je zegt dat hij geen smartloop heeft (en krijg dan ook gelijk weer wat meer vertrouwen in m'n eigen observatievermogen (want dat had toch wel een tikje gekregen door dit alles ;-)).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReindStandaard Lid
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
18-11-2006 14:26

billy67 schreef:

Daar waar op jullie foto, wat maar een lege doos was zonder inhoud, de smartloop zou voorzien worden is nu gewoon een mode-toets voorzien waarmee je kan kiezen tussen loop, hotcue of samplemodus.
Ik heb het over de Music Messe foto's, klik. En dat was toch wel degelijk een volledig functionerend exemplaar op de Messe, zo vreemd is het dus niet.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Billy67Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-11-2006
Laatste: 24-1-2007
18-11-2006 16:59
Ik heb ze ook zien staan hoor, maar ben je zeker dat toen de smartloop wel functioneerde? Het zijn allemaal prototypes. weet je nog dat vorig jaar de Ipod mengtafel ook ergens achteraan in een hoekje stond, omdat er niks inzat. Zo-ook met de hybride gemini van vorig jaar, leuk ding, maar gewoon een omhulsel. Weet wel dat bij de iCDX de druk groot was om dit toestel nu al op de markt te droppen. Er zullen nog vele updates volgen om dit hebbedingetje, want dat is het wel, perfect te krijgen, want nu zit hij maar aan een 80% van zijn kunnen en dat vond ik al meer dan genoeg om er volledig weg van te zijn. happy :)
Dj's zijn pas DJ's wanneer ze leren te luisteren naar muziek
ReindStandaard Lid
18-11-2006 17:09
Het apparaat werkte gewoon volledig voor zover ik me kan herinderen (is al weer ff geleden). De iPod mixer stond in een glazen vitrine voor zover ik me kan herinderen en daarvan was het ook duidelijk dat ie niet zou werken.

De x2, iCDX, D2 e.d stonden allemaal demo's van die werkten op dat moment. Zelfs Virtual Vinyl welke op dat moment nog lang niet af was (is namelijk Virtual DJ 4 + hardware en die was op dat moment nog in beta fase) werkte al zoals het hoorde.

Nog een movie waarin je de knop ook voorbij ziet komen, https://www.skratchworx.com/messe2006/numark_icdx.mp4

Nogmaals, zo vreemd is het dus niet als je de knop al meerdere malen voorbij hebt zien komen op werkende exemplaren. Kan zijn dat de feature's later nog aangepast zijn of dat het een keuze tussen 2 features moest worden (nog meer knoppen op dat ding kan echt niet namelijk).

Overigens heeft de Cue software waar de iCDX mee samen kan werken wel een smartloop functie aan boord, kwestie dus van de iCDX aan je pc knopen en je hebt de functie weer terug ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
19-11-2006 19:44
Belangrijk voor de smart loop optie is de beatkeeper. Die heeft sinds jaar en dag 4 ledjes EN een button waarmee je de beatkeeper op weg kunt helpen EN hem kunt vertellen waar de eerste downbeat in een blok van 4 is. Bij de demo had ik even de ijdele hoop dat de led ring rond de jog als de bekende "4 ledjes" zou werken (echter niet waargenomen) MAAR de tap button kon ik niet vinden, net als de smartloop button. Daarom daarna samen met Robin (vertegenwoordiger) de handleiding doorgenomen en ook daar niets gevonden over de smartloop functie. Onze conclusie toen was dan ook "Geen smartloop". Vandaar ook dat ik (in dit topic) niet meer wist waar ik aan toe was toen ik her en der foto's op zag duiken van de iCDX.

Helaas hebben we volgens mij zelf geen foto's gemaakt (mede vanwege drukte en doordat ze volgens Robin medio November bij ons binnen zouden moeten komen). Jammer genoeg bleek ook dat niet te kloppen...
BjStandaard Lid
Sinds: 11-2-2005
Laatste: 27-11-2007
19-11-2006 20:39
Ik zag op een conculega site een pic waar de smart loop was vervangen door een 'mode' knop. Zegt niet alles natuurlijk, maar misschien dat die dus de smart loop knop vervangt. Overigens staat er wel een tap button bij.
Wat een boel komma's!
ReindStandaard Lid
19-11-2006 21:45

Dré schreef:

4 ledjes EN een button waarmee je de beatkeeper op weg kunt helpen
Als het goed is zijn het er 5 (op de CDX zitten er iig 5), en dat zouden dan de ledjes kunnen zijn die onder de shift switch zitten bij de iCDX (vlak onder de display). Vandaar dat ik er heilig van overtuigd was dat de iCDX wel over een smartloop systeem zou beschikken, ledjes zitten er, knop zit er, het enige wat je mist is de downbeat knop om de eerste beat mee aan te geven maar die zou verstopt kunnen zitten onder een parameter knop.

Maar laten we er maar vanuit gaan dat ie er niet meer op zit, kan zo snel de handleiding van de iCDX ook niet vinden.
DJ DelayStandaard Lid
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
20-11-2006 07:44
Op deze foto is de smartloop-knop duidelijk zichtbaar. Onder het LED display zie je ook nog één van de 5 ledjes (op de foto's die ik eerder postte zie je ze alle 5). En als je helemaal links kijkt, onder de F/X knop en boven de Scratch toets, dan zie je een toets waar op staat: "Tap"!

Wat heb je nog meer nodig voor smartloop?

Alleen als ik Dré zo hoor... hebben jullie een definitieve versie gehad? Een Prototype? Hebben ze op degene die jullie gehad hebben de toets weggehaalt, omdat hij niet werkte?

Ik vind het een vaag verhaal, op deze foto's zie je alles voor smartloop, terwijl jullie op de echte niks konden vinden...?
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
DréAdministrator
20-11-2006 09:09
Ik heb een productie exemplaar getest en ben er nog steeds stevig van overtuigd dat hij geen smart loop heeft (terwijl ik er wel DEGELIJK om gezocht heb (uiteraard ;-)).

Foto's van pre-productie exemplaren zeggen niet veel meer dan dat het foto's zijn van pre-productie exemplaren.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)