Forum > Algemeen Forum

Muziekstijl niet draaien, om bepaald publiek te weren?

(73 reacties. Pagina 4 van 8)
Moderator(s): Dré
Dj SpiderEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-8-2003
Laatste: 27-5-2008
Berichten: 352
12-10-2003 00:29
1 x bewerkt. Laatst door Victor op 12-10-2003 12:35
Edit Mod: Post verwijderd. Het is DJ Spider misschien niet opgevallen, maar dit forum gaat over geluid, licht en muziek. Niet over eigenschappen van allochtonen. Beschouw dit als een officiële waarschuwing (en daarvan delen we er niet veel uit).
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
12-10-2003 11:45
anders gooi ik hem op slot
Doe maar aub, dit gaat niet goed.
Het topic echt grondig opschonen is ook nog wel aan te raden, zodat eventuele nieuwe bezoekers van dit Forum geen vreemde indruk krijgen.
Edit Mod: Eens, dit gaat niet de goede kant op. Topic opgeschoond (ook oudere posts die me waren ontgaan).

Mag ik forummers die graag eigenschappen van allochtonen e.d. willen bespreken verzoeken dat ergens anders te doen? Mocht iemand zich toch niet kunnen beheersen, dan zullen we daar een handje bij helpen (door intrekking van het account)-Victor
RL soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-7-2003
Laatste: 9-12-2005
Berichten: 15
13-10-2003 23:36
Laat ik dan even een normale reaktie geven op de topic.

Bij mij in de buurt wordt vaak in een discotheek een RNB avond georganiseerd, waar ook veel blanken op af komen.

Nu wil het zo zijn dat mijn zus samenwoond met een antillaan, dus ook ik ben regelmatig te vinden op een van die avonden.

Wat mij opvalt is dat de sfeer dan zeer gemoedelijk is en er is geen "rassenverschil" heerst.

Wel moet ik erbij zeggen dat er dan iets meer bewaking is en dan ook nog vaak mensen met dezelfde huidskleur.
Vaak wordt een blanke bewaker gezien als de boeman en een kleurling meer zoiets van respect hebben.

Dat is mijn opvatting.
Waar is mijn gerber nou weer??
De kawamanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-10-2003
Laatste: 10-7-2004
Berichten: 41
14-10-2003 12:00
Zo, dit is wel een heel lastig topic om in te reageren zonder dingen te zeggen die openbaar nog niet helemaal getolereerd worden.

Ik moet zeggen dat als de uitbater nu minder last heeft van vechten dat ie het super heeft gedaan. Je kan zoiets natuurlijk niet beter verklaren als door gewoon het bewijs te leveren. Wordt er nu minder gevochten dan is het gewoon bewezen dat deze muziek "rare" gevoelens oplevert bij bepaalde mensen.

Op zich is dit ook niet zo gek. Luister nu eens goed naar bepaalde teksten. Ze schieten iedereen en alles dood, verkrachten dr zus moeder en broer. Hebben het alleen over de hood, en de sterke band die ze hebben met dr homie's enz. De luisteraars, en dan vaak de minder inteligente, willen dit gevoel ook. Dus ze gaan lekker stoer met dr homies staan kijken en dansen. Kom je daar tussen dan is het al gauw foute boel omdat ze dr maatjes wel is ff willen laten zien dat zij ook zo stoer zijn.

Kortom, ik wil hier helemaal geen kleur issue van maken, want dan schrijf ik nog wel 6 kantjes vol, maar het is wel zo dat er vaak een andere sfeer hangt als je in bepaalde zalen komt in een dixo. En als dan de oplossing is geen R&B dan vind ik het super dat daar zo op ingespeels wordt. Al zou er om dezelfde reden geen trance meer worden gedraaid? Ook hulde! Zoek je maar ergens anders. Gaat om ieders veiligheid en dat is het belangrijkste!
RiteshStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-5-2003
Laatste: 29-5-2024
Berichten: 77
7-11-2003 23:12

Reemski schreef:

Snake schreef:

niet-nederlandse medelanders
Dit vind ik pas een mooi woord laugh :D.
niet alle rnb feesten(of feesten met zulk muziek) lopen slecht af.

toen ik voor et laatst naar de Ministry of sound was(feest: Hindilounge)

waren er helemaal geen star Wars.

vanuit de Booth keek ik hoe iedereen uit hun dak ging, geen enkel bouncer die moest ingrijpen.

en iedereen was er te vinden:Nederlanders, Surinamer.Antilianen,Hindustanen en nog veel meer zonder WWF worstelaars.
Niet LEZEN wat hier staat aub...
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
8-11-2003 13:19
Ach zo kan ik een discotheek opnoemen waar ook nooit gedonder is tussen de verschillende cultuur groepen. Die discotheek heet de Now&Wow.

Daar lopen echt alle culturen die je op aarde kunt vinden en er is nooit gelazer. D'r staat alleen beveiliging aan de deur samen met de doorbitch en die bepalen wie wel en wie niet binnen komt. Zodra je 1 keer hebt lopen galbakken kom je er gewoon niet meer in en dat weet iedereen ook daar.

Tis een combinatie van alles eigenlijk -> Goed deurbeleid, geen onderscheid aan de deur maken en een kwalitatief publiek naar binnen laten, blablablablabla.
Wat ik op het 1 na laatste feest van de now en wow wel lache vond is dat er geen sterke drank geschonken werd en iedereen om 6 uur net zo nuchter als de pest naar buiten kwam rollen.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
8-11-2003 19:56
Hmz bij the challenge is het de laatste tijd steeds vaker raak. Regelmatig zijn er knokpartijen bij de deur, waar regelmatig zelfs de portiers bij betrokken zijn omdat weer een of andere ... het ergens weer eens niet mee eens is.

Het is inmiddels zelfs zo dat ze de verkeerssituatie hebben aangepast zodat de politie makkelijker in kan grijpen..... sad :(
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
8-11-2003 20:26

Diederik schreef:

Het is inmiddels zelfs zo dat ze de verkeerssituatie hebben aangepast zodat de politie makkelijker in kan grijpen..... sad :(
ze hebben die weg idd aangepast, maar waarom is dat voor de politie? lijkt me er sterk! het politie kantoor zit er enkele honderde meters vanaf!
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
8-11-2003 21:50
Ik heb me laten vertellen dat dat vanwege de controles e.d. is, mede door de politie. Dat het politiebureau drie stappen verderop zit is bekend.
Het hoe en waarom weet ik niet precies, ik kom er zelf namelijk nooit.
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
8-11-2003 21:57
als je het niet zeker weet moet je het ook niet posten. de weg is zeker niet aangepast voor die club.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)