Forum > Off-Zone

yamaha DJXII

(47 reacties. Pagina 4 van 5)
Moderator(s): Dré
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
23-3-2004 22:45
ok, ontopic dan!

bij het bedrijf waar ik eerder over gesproken heb is
ie toch echt nog te krijgen, 99 euro...

Heb het artikkelnummer gemaild naar Remco...

ps, er staat duidelijk bij: INCL. NETZTEIL (Adaptor dus wink ;))
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
24-3-2004 17:24
Dankjewel Mark ,heb je mail aan gehad... Ik wil zoieso het apparaat eerst proberen dus dat ga ik zeker in Nederland doen... Heb zoieso voor weinig verschil liever een Nederlands apparaat maar voor teveel natuurlijk niet... ga zoieso ook nog voor de d2 kijken... Mits een van de apparaten mij bevalt zal ik er misschien wel kopen... Ik hou jullie op de hoogte!

[edit] toch nog even een vraagje over het verschil tussen de d2 en djxII... Hoe kun je je d2 gelijk laten lopen met je platen ,op dit apparaat zit voor zover ik weer geen line in dus zal het niet automatisch doen...heb op internet rond gekeken maar weinig over te vinden. Kan iemand me vertellen hoe dat dan wel gaat op een d2? alvast bedankt!
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
25-3-2004 10:44

remczero schreef:

toch nog even een vraagje over het verschil tussen de d2 en djxII... Hoe kun je je d2 gelijk laten lopen met je platen ,op dit apparaat zit voor zover ik weer geen line in dus zal het niet automatisch doen...heb op internet rond gekeken maar weinig over te vinden. Kan iemand me vertellen hoe dat dan wel gaat op een d2? alvast bedankt!
Op de D2 zit een zogenaamde 'turntable emulatie'. Dit houd in dat je relatief gemakkelijk de BPM wijzigen zodat je zonder al te veel poespas je muziek met bvb een plaat kunt syncen.

Je kunt een BPM 'intappen' (zoals met elke sequencer), dit doe je bij de D2 met het D-field. Ik moet zeggen dat de D2 er telkens ongeveer 5 BPM naast zit. (Bijna alle machines hebben hier last van.)

Als je hiermee klaar bent kun je nog benden met het D-field (zoals op een cd speler een beetje), en ook (met de rotary dial) je BPM wijzigen.

Zodoende kun je dus zorgen dat beide bronnen gelijk lopen zodat je naadloos kunt mixen. De BPM resolutie is hierbij voldoende klein (stapjes van 0.1 BPM), wat ruimschoots voldoende is.
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
25-3-2004 17:35
Klinkt niet echt heel handig...Jammer dat er niet een fader voor is (heeft de nieuwste groovebox en een oudere ,307 als ik me niet vergis)..Ga ik gewoon even proberen in de winkel ,maar werkt het volgens jou handig in de praktijk snake of toch niet? Omdat je ook al zegt dat er regelmatig (lees bijna altijd) een afwijking in de BPM zit?? Gewoon wennen? of toch onhandig? Anders ga ik denk ik verder sparen voor een 2ehandse groovebox...
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
25-3-2004 17:56
Die afwijking zit enkel en alleen in de 'tap-functie' (en alle toestellen die die functie hebben, zitten met zo'n afwijking).

Voor de duidelijkheid:

1) Je klopt op het ritme van de muziek die je hoort op het D-Field (3 keer volstaat).

2) Je stuurt bij door over het D-Field te wrijven (meer ronddraaiende bewegingen eigenlijk - 'benden' dus zoals op een cd-speler).

3) Tijdens het benden corrigeer je de BPM via de rotary dial -> dit is het zwarte schijfje rechtsbovenaan de D2.

Je kun HEEL strak mixen met die D2, alleen moet je je techniek een beetje aanpassen omdat het niet werkt met een fader zoals bij een draaitafel of cd-speler.

Trouwens de enige apparaten die dergelijke 'BPM-fader' hebben, zijn de Roland MC-307 en de Roland MC-909. Die eerste kost zo'n € 800-900 (als je er nog één kunt vinden want ze zijn al lang niet meer in productie) en de laatste is sinds kort in prijs gedaald: € 1700.

Ga gewoon de D2 eens uittesten en maak dan voor jezelf uit of het wel de juiste keuze voor je is. Ikzelf vind het een heel mooi instrumentje, en zeker voor de prijs waarvoor ze tegenwoordig de deur uitgaan.

De D2 is ontworpen voor live-toepassingen, dit wil dus zeggen dat al het tweakwerk en het programmeerwerk het beste thuis of in de studio gedaan word, en niet op het podium (dat laatste vind ik persoonlijk overigens not done).

[EDIT]

En als je de D2 gaat testen, laat je dan niet misleiden door de presets die erin zitten -> die klinken van de eerste tot de laatste slecht (vind ik). Die presets hebben verder niks met de mogelijkheden van het toestel te maken, dus daar mag je niet echt vanuit gaan.

[/EDIT]
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
25-3-2004 18:01
Oke ,dan weet ik genoeg...Ik zal eens een winkel gaan zoeken hier in de buurt waar ik hem kan testen.. In ieder geval iedereen bedankt voor de reacties...
ZanderStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-3-2004
Laatste: 26-3-2004
Berichten: 1
26-3-2004 23:44
Zou iemand mij ook de naam van de winkel kunnen mailen waar de djxII te koop is voor dat bedrag. Ben hem ergens wel tweedehands voor e80 tegengekomen maar zonder handleiding en adapter.

alvast bedankt
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
27-3-2004 01:43
mooi.. ik vind et leuk geweest...

sorry Dré:

Musik Produktiv

Duits bedrijf, giga-winkel vlak over de grens, speciale NL-verzendmogelijkheden, omruilgarantie indien er wat defect is, kortom, mag duits zijn maar ik durf er nog wel te bestellen wink ;)

hun site mag je zelf zoeken...

ps. verwacht er op dj-gebied niet veel (daarom durf ik de naam ook wel te noemen razz :p)
Ze zijn meer gericht op muziekinstrumenten.
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
30-3-2004 00:17
zowel de djx ll alswel de djx ll b waren gelijktijdig in mijn bezit.
zeer leuk speelgoed-let wel:SPEELGOED maar dan luxe.
beide verkocht en blij dat ze weg waren.
hoe uit te leggen?
ik heb me nog s laten glijden-behringers kloon van de pioneer.
oh oh oh wat ben ik een sukkel geweest dat ik dacht dat die behringer ook maar zou lijken op de pioneers!!!!
met die djx ll en ll b is dat nou precies hetzelfde,t komt niet eens in de buurt van roland/yamaha etc etc.
kijk wat je ermee doet.
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
30-3-2004 09:57

fredje schreef:

met die djx ll en ll b is dat nou precies hetzelfde,t komt niet eens in de buurt van roland/yamaha etc etc.
groet
Beide apparaten zijn van Yamaha grapjas...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)