Forum > Licht

Visual DMX --> Martin LightJockey

(37 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
JurrieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 620
14-2-2006 13:11
Je vergeet hierbij ook dat de echte (dure) pro tafels op pc's gebaseerd zijn...
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
14-2-2006 13:21
Gaat mij totaal niet om de betrouwbaarheid van een PC, ik werk zelf namelijk ook op de meeste klussen met software.

Echter, de user-interface van een lichttafel (niet de software, maar de hardware dus), is ontworpen op lichtoperating, wat bij een PC absoluut niet het geval is. Functies zijn veel sneller op te roepen en te gebruiken op een tafel dan met een PC (zoals bij het programmeren, etc.).

Voorbeeld:

De Hogs zijn echt erg fijne tafels. Werk er graag op.
Echter, HogPC is een regelrechte ramp om mee te werken. Waarom? Omdat de userinterface (de handige indeling op een Hog, met displays, faders, juiste knoppenindeling, etc.) totaal niet intuitief werkt.

Tom (Cyber) heeft wel eens een klus gedaan (Openair Lanaken) met HogPC. Volgens mij was z'n reactie iets in de trend van "Eens, maar nooit weer", terwijl hij toch een gezworen Hog-gebruiker is.
Light Image
DjdimiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 25-1-2004
Laatste: 22-4-2014
Berichten: 209
14-2-2006 14:40

KVM schreef:

djdimi schreef:

Maar meestal zal een tafel betrouwbaarder zijn dan een PC.
En waarom is een PC niet betrouwbaar?

Martin.
Hangt er vanaf hoe de pc ingesteld staat.
Als je bijv. een wat oudere PC hebt om je movingheads / parren / scans / whatever, denk ik niet dat dit zo zal vlotten, als je bijvoorbeeld een pentium 4 gewend bent en je moet bijv. met een PII, apparatuur aansturen dat je pc sneller zal crashen omdat je sneller gewend bent, begrijp je? razz :p.
M|A AudiotechniekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2004
Laatste: 18-3-2013
Berichten: 289
14-2-2006 18:15

djdimi schreef:

dat je pc sneller zal crashen omdat je sneller gewend bent, begrijp je? razz :p.
Nou, nee, dat begrijp ik niet helemaal. Dus mijn laptop (pentium 2) crasht veel sneller, omdat ik een pentium 4 gewend ben? wink ;)
De laatste doet het licht uit
DjdimiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 25-1-2004
Laatste: 22-4-2014
Berichten: 209
14-2-2006 19:15

martijn0012 schreef:

djdimi schreef:

dat je pc sneller zal crashen omdat je sneller gewend bent, begrijp je? razz :p.
Nou, nee, dat begrijp ik niet helemaal. Dus mijn laptop (pentium 2) crasht veel sneller, omdat ik een pentium 4 gewend ben? wink ;)
Pff, laat maar. shut up :X
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
14-2-2006 19:19

djdimi schreef:

Hangt er vanaf hoe de pc ingesteld staat.
En wie stelt een pc in? Juist: de gebruiker. Dus aan wie of wat ligt het als een pc crasht?
Juist: de gebruiker.

Hetzelfde gaat trouwens op als de gebruiker zou kiezen voor een pc die qua leeftijd/configuratie niet is opgewassen tegen waar de gebruiker de pc voor inzet.
DjdimiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 25-1-2004
Laatste: 22-4-2014
Berichten: 209
14-2-2006 19:45

Sylvia schreef:

djdimi schreef:

Hangt er vanaf hoe de pc ingesteld staat.
En wie stelt een pc in? Juist: de gebruiker. Dus aan wie of wat ligt het als een pc crasht?
Juist: de gebruiker.

Hetzelfde gaat trouwens op als de gebruiker zou kiezen voor een pc die qua leeftijd/configuratie niet is opgewassen tegen waar de gebruiker de pc voor inzet.
Ok, ok julllie winnen razz :p.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
14-2-2006 23:13

djdimi schreef:

Ok, ok julllie winnen razz :p.
Natuurlijk we winnen altijd laugh :D
Mede omdat er de nodige onzin is geschreven, De computer pas je aan het programma aan. Dus de "oude" laptop PIII, 600mhz draait met Sunlite 2004 versie april 2005.
Voor de update versie van 2005 (sept) heb je nu eenmaal een betere grafische kaart nodig, Dus die werkt op een ander systeem.

Mede door jou reacties kan ik merken dat je niet alles leest op het forum. Voor de duidelijkheid, (nogmaals) bij een grote show draai ik met PCDJ (mp3) computer, Laptop voor licht, en een laptop voor presentatie (o.a. powerpoint) Dus 3 afzonderlijke systemen. (zonder back-up systeem). Lijkt mij duidelijk dat ik er vanuit ga dat niets crasht wink ;) Tevens is veel draadloos. (DMX, gedeelte geluid)

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)