Forum > Geluid

Een nieuwe Crest CPX-2600 of een tweedehands "betere" versterker.

(37 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
6-11-2005 21:20
Hallo,

De beslissing is gevallen, het word de Crest CPX-2600.

Op het moment ben ik de bestelling aan het afronden. Alleen heb ik nog een vraagje aan jullie.

Daar ik zowel de versterkers (CPX-900 en CPX-2600) voor Bi-Amping en Full-Range wil gaan gebruiken, ga ik een patchpanel maken waar ik meerdere speakon's op kwijt kan, die verschillend zijn bedraad. Volgens mij moet het zoals ik op deze schets heb uitgewerkt. Klopt dit een beetje?

Graag jullie commentaar.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
6-11-2005 21:51

Webbie schreef:

Hallo,

De beslissing is gevallen, het word de Crest CPX-2600.

Op het moment ben ik de bestelling aan het afronden. Alleen heb ik nog een vraagje aan jullie.

Daar ik zowel de versterkers (CPX-900 en CPX-2600) voor Bi-Amping en Full-Range wil gaan gebruiken, ga ik een patchpanel maken waar ik meerdere speakon's op kwijt kan, die verschillend zijn bedraad. Volgens mij moet het zoals ik op deze schets heb uitgewerkt. Klopt dit een beetje?

Graag jullie commentaar.

Greetz Webbie...
Ziet er helemaal in orde uit. Mag ik zo vrij zijn te vragen waarom je al deze keuzes wil hebben?
Light Image
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
6-11-2005 22:25
2 x bewerkt. Laatst door Webbie op 6-11-2005 22:32
Hallo Jeroen,

Bedankt voor je post.
Ziet er helemaal in orde uit. Mag ik zo vrij zijn te vragen waarom je al deze keuzes wil hebben?
Tuurlijk mag je dat.

Mijn SP1's staan nu in de woonkamer, maar zullen af en toe even buiten de deur komen.

Mogelijkheid: Bi-Amping.
Mijn oudste zoon houd, samen met een stel vrienden, regelmatig LAN-party's en willen veel geluid hebben. Je word echt bang als ze midden in het spel zitten, raket en bom inslagen zijn oorverdovend. Meestal hebben ze dan ook nog een beamer ter beschikking waar ze dan vanaf spelen in een verduisterde ruimte, om het allemaal nog echter te maken.

Zolang mijn zoon zulke dingen doet en niet het verlangen heeft om "mooie zware gouden kettingen" te bezitten en "jurken" te gaan dragen, wil ik best wat geld uitgeven (en vader heeft weer een goeie smoes om wat aan te schaffen laugh :D ).

Mogelijkheid: 2 x Full Range.
Dit is eigenlijk nog een beetje toekomstmuziek. Ik wil er graag nog een setje SP2's bij hebben (dus een versterker voor de SP1's en een voor de SP2's), om de mogelijkheid te creeren om met delay's te werken. Ik raak steeds meer geintresseerd in de P.A. materie, en wil er dus steeds meer van weten en mee doen. Met de extra speakers heb ik dus de mogelijkhied om een aula bijvoorbeeld van onze school mee uit te versterken. Niet met de bedoeling om zo hard mogelijk te gaan, maar meer om het zo goed mogelijk te laten klinken.

Mijn dochter van 11 heeft nu ook wat gevonden om mijn SP1's te gebruiken. Ze heeft namelijk van haar eigen gespaarde geld een tweedehands Sony Play Station II gekocht met het Singstar pakket (kareoke software + 2 bijgeleverde microfoons en adapter). Het leuke van de Singstar software is dat je al zingend kan zien op je tv (of natuurlijk beamer) of je op de goede toonhoogte zit. Je kan met twee man (meiden) een soort "battle" houden, echt heel leuk. Ingeplugd op de RM-6 van Numark. Klinkt erg goed, alleen een beetje oppassen met rondzingen (daarom heb ik ook bij de DXC-2496 de limiters geactiveerd).

Dus je ziet wel, toepassingen zat.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
6-11-2005 22:30
Helemaal geweldig om te horen, bedankt voor je uitleg! De ideale P.A.-vader laugh :D Zodra het een beetje op orde is zou ik graag de boel willen zien (foto's?)!
Light Image
BarbaraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-6-2005
Laatste: 30-9-2009
Berichten: 439
6-11-2005 22:32
Ik wil ook zo'n vader!!!shocked 8O
Potverdorie
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
6-11-2005 23:22
Hallo Jeroen,

JeroenVDV schreef:

Zodra het een beetje op orde is zou ik graag de boel willen zien (foto's?)!
Bij deze belooft, maar ik schat dat alles nog wel een half jaar gaat duren voordat alles echt klaar is. De SP1's en T-300's (die Ivo2 nu aan het nabouwen is) moeten nog voorzien worden van een nieuwe "Warnex" laag en ik moet de SP1's voorzien van de speakon's (en mijn vrouw een mooie lay-out laten maken van het aansluitpaneeltje van de SP1, zodat ik daar weer een sticker van kan laten maken).

Van de week wil mijn amprack helemaal afmonteren, als de CPX-2600 en 250,- Euro aan "kleinmateriaal" binnen is. Ben nu voor de laatste maal de bestellijst aan het checken.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
16-11-2005 23:22
Hallo,

De Crest CPX-2600 vorige week binnen gekregen.
Staat nu al een paar dagen full-range te spelen (op bescheiden niveau). En kan niet anders zeggen dat hij goed klinkt. Heeft naar mijn idee ook meer diepgang in het laag dan de CPX-900, klinkt warmer.
Volgens de info van Crest is de CPX-2600 een H-klasse versterker, de CPX-900 en CPX-1500 zijn AB-klasse versterkers. Ik weet niet of de klasse hier iets met de geluidkwaliteit te maken heeft.

Van de week probeer ik de bekabeling netjes in mijn flightcase te maken.

En dan kan ik gaan beginnen met het instellen van de DCX-2496 om mijn SP1's te Bi-Ampen.
Het enigste wat ik nu weet is dat de scheidingsfrequentie 500Hz moet zijn. Maar wat ik nu precies voor soort type filter moet pakken en hoe steil die moet zijn is voor mij nog een grootte vraag. En dan moet er ook nog rekening gehouden worden met CD eq.

Tcmc heeft verschrikkelijk zijn best gedaan (in andere topics) om mij te helpen, maar ik ben een echte n00b in dit soort dingen.

Waar moet ik beginnen??
Is er een instelling die standaard in de DCX-2496 zit, waar ik vanuit kan gaan?

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
19-11-2005 20:21
Hallo,

Weet iemand misschien de antwoorden op bovenstaande post van mij?
Ik zou jullie zeer erkentelijk zijn.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)