Forum > Licht

Clubspot 250MSD vs. Phantom EHJ250/HTI150

(41 reacties. Pagina 4 van 5)
Moderator(s): Dré
X-PLOSIONStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 19-8-2009
Laatste: 6-2-2013
Berichten: 110
4-1-2010 21:55
1 x bewerkt. Laatst door X-PLOSION op 5-1-2010 20:10

roystraver schreef:

Neehoor, bijde heads die je laat zien zijn gewoon MK1 's, de mk2 heeft als het ware een soort ring op de kop, de mk1 duidelijk niet. Ik zou niet weten waarom je geen MK1 zou moeten kopen, duidelijke verschillen en/of verbeteringen zijn bij mij niet bekend.

Roy
Heb jij de MKI of de MKII?

Heb nog contact gehad met de technische dienst van Highlite. Eigenschappen van MKI en MKII zijn identiek, ook qua lichtoutput, ...
De MKII komt van een andere leverancier en zit iets anders in elkaar (showtec is nochtans beide van merk!)
En deze zeiden ook dat onderdelen van de MKI en de MKII NIET uitwissenbaar zijn. Ze hebben andere stuurprinten, alsook andere sensors.
En qua DMX / display menu is alles nagenoeg 100% exact hetzelfde.
Nog iemand meer nieuw voor me voor de aankoop van een set van 4x de MKI versie ?
RoystraverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2007
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 611
5-1-2010 17:23
Ik heb zelf de MKI in gebruik, heel weinig maar, gewoon voor erbij.
Nu je deze info gekregen hebt zie ik geen reden om de MKI te laten staan, behalve dat showtec de spare parts niet meer levert, maar dat kan ik niet opmaken uit je info.

Roy
X-PLOSIONStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 19-8-2009
Laatste: 6-2-2013
Berichten: 110
5-1-2010 20:09

roystraver schreef:

Ik heb zelf de MKI in gebruik, heel weinig maar, gewoon voor erbij.
Nu je deze info gekregen hebt zie ik geen reden om de MKI te laten staan, behalve dat showtec de spare parts niet meer levert, maar dat kan ik niet opmaken uit je info.

Roy
Hallo Roy,

Spare parts, dat ik waar ik dus wat schrik van heb. Momenteel zijn ze nog leverbaar, maar wie weet hoelang nog, en ik weet ook niet hoe degelijk en betrouwbaar ze zijn. Ze intreseren me enorm hoor!
En dat sensors anders zijn kan ik me niet echt inbeelden. Mss een ander voetje of printje, dus even de print desolderen enzo , zo raakt dat ook opgelost. Hoe zijn de kabelboomjes in die headjes? Mooie kwaliteit of strak broos en breekbaar?
Jij al probelemen gehad met je headjes, of draaien ze steeds als een zonnetje ?

Dank alvast!
RoystraverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2007
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 611
5-1-2010 20:49
Ze draaien nog prima, maar ze worden slechts een keer of 10 gebruikt per jaar.
Heb er een tijdje geleden een opengemaakt, dat wil ik binnenkort wel weer doen.

Roy
X-PLOSIONStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 19-8-2009
Laatste: 6-2-2013
Berichten: 110
5-1-2010 20:54

roystraver schreef:

Ze draaien nog prima, maar ze worden slechts een keer of 10 gebruikt per jaar.
Heb er een tijdje geleden een opengemaakt, dat wil ik binnenkort wel weer doen.

Roy
En vallen ze qua output een beetje mee? En hoe zijn ze in snelheid qua pan/tilt beweging?
Ja ik ben al aan het zoeken geweest naar fotos van inwendige opbouw, maar googlen bracht niet veel op.
Hebben deze uitneembare modules?
Zijn ze que betrouwbaarheid / degelijkheid te vergelijken met de BT250S van briteq (is ook geen high end of martin A-merk)
Ok qua output wil ik ze nu niet gaan vergelijken, maar enkel que degelijkheid, betrouwbaarheid.
RoystraverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2007
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 611
5-1-2010 21:27

X-PLOSION] schreef:

?
En vallen ze qua output een beetje mee? En hoe zijn ze in snelheid qua pan/tilt beweging?
Lichtoutput is goed te doen, vergelijkbaar met een MX-4 scanner. ze zijn niet zo heel snel, maar wel redelijk omdat ze zo klein zijn. Ik vind het licht wat er uit komt niet mooi, kan natuurlijk aan mijn lampen liggen (gewoon osram of philips volgens mij). Kleuren vind ik het grootste nadeel.
Hebben deze uitneembare modules?
Nee.
Zijn ze que betrouwbaarheid / degelijkheid te vergelijken met de BT250S van briteq (is ook geen high end of martin A-merk)
Ok qua output wil ik ze nu niet gaan vergelijken, maar enkel que degelijkheid, betrouwbaarheid.[/
Mijn mening/ervaring: ze komen niet in de buurt bij de Briteq's. De phantoms hebben nog wel eens een raar trekje of uitschieter, of reageren opeens niet meer op dmx (gaan stil staan en stom doen met kleuren/gobo's), waarna ze zich weer resetten. Dat moet je niet hebben onder een theatershowtje, voor disco is het prima te doen.

De grootte is wel weer een voordeel, ze zijn echt klein en ligt.

Roy
X-PLOSIONStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 19-8-2009
Laatste: 6-2-2013
Berichten: 110
5-1-2010 21:58
Hebben ze een mooi UV Blauw (blacklightkleur) ?
X-PLOSIONStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 19-8-2009
Laatste: 6-2-2013
Berichten: 110
6-1-2010 21:20
Roy, weet jij of ze blacklight kleur hebben in hun kleurenwiel aub? Of heb je op je pc geen fotos staan?

Iemand anders fotos van deze phantom HTI headjes in actie en / of open voor binnenwerk?

Dank alvast!!
RoystraverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2007
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 611
6-1-2010 21:50
Ja die hebben ze. Heb foto's geplaatst hier pas, zal nog wel even zoeken.

Roy
X-PLOSIONStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 19-8-2009
Laatste: 6-2-2013
Berichten: 110
13-1-2010 19:10
Ondertussen al foto's van het binnenwerk gevonden? Of fots in werking?
Iemand fotos van een open headje voor me ivm de phantom HTI150 MK1 ?

Graag jullie reacties!

Dank

Terug naar forum Reageer (zonder quote)