Forum > Newbie Forum

Koptelefoon goed hoorbaar?

(60 reacties. Pagina 4 van 7)
Moderator(s): Dré
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
6-9-2005 15:25
Nou, je kunt lijkt me wel eisen dat er op z'n minst 1 monitor is met een geluidsniveau dat lekker hoog ligt, en dat er cd spelers staan die op z'n minst zijn te vergelijken met wat jij eist.
Bier, Billen, Borsten en Beats!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
6-9-2005 15:26
Als beginnende dj heb je sowieso weinig te eisen, hoewel het verzoek om SL's en CDJ's dermate gangbaar is dat je het altijd kunt proberen.

Draaien zonder monitor is balen, maar komt helaas op met name kleinere lokaties vrij vaak voor, dus het is belangrijk dat je hierop bent voorbereid.
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
6-9-2005 16:39

Sylvia schreef:

Als beginnende dj heb je sowieso weinig te eisen, hoewel het verzoek om SL's en CDJ's dermate gangbaar is dat je het altijd kunt proberen.

Draaien zonder monitor is balen, maar komt helaas op met name kleinere lokaties vrij vaak voor, dus het is belangrijk dat je hierop bent voorbereid.
Op de meeste feestjes staan CDJ's en 99% zeer SL1200's. Wat erger is, is de kwaliteit van sommige apparatuur.

Ik heb een keer gedraaid op een feest (moest openen) waar na 30 minuten al drie keer de naald moest worden vervangen (was mijn eigen naalden vergeten). De arm van één draaitafel was bovendien zo instabiel als de t*r*ng dat er gewoon niet te mixen viel. Ik ben toen echter wel door blijven draaien met de gedachte dit de volgende keer niet meer te pikken en er wat van te zeggen.

ongeveer twee maanden later Later stond ik in de finale van een DJ contest, daar ben ik wél boos weggelopen. Daar had ik wel mijn eigen naalden mee, maar was er totaal geen rekening gehouden met de stampende menigte in de zaal, bij elke sprong, sprong de naald over. Geen hekken voor het podium (voor zover je het een podium kon noemen), waardoor iedereen tegen de tafel ging leunen etc. etc.

Je kunt dan gewoon geen goede set neerzetten. Gewoon slecht georganiseerd. Zo heb ik het ook letterlijk gezegd: "zo kan ik niet laten zien wat ik kan. Het heeft voor mij dus geen enkele zin om door te draaien. Echt waardeloze contest!"

Nogmaals, het maakt mij in principe niet uit waar ik op draai, als er maar fatsoenlijk te draaien valt (goede apparatuur), rekening houden met feedback (zet desnoods freefloats neer etc. etc).

Kijk als het je 1e optreden is zul je het niet snel zeggen, maar als je al geruime tijd ergens draait moet je gewoon voor jezelf opkomen.
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
6-9-2005 16:42

Sjapper schreef:

maar in hoeverre is het reëel / haalbaar om als beginnende DJ technics of cdj's te eisen voor een optreden?
ik denk dat daar behoorlijk de moeilijkheid ligt.
Is zeker mogelijk hoor. Ik ben in weze ook nog steeds een "beginnende DJ", je moet gewoon je bekkie open durven te doen (wel op een nette manier).
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
6-9-2005 16:54

Sylvia schreef:

Als beginnende dj heb je sowieso weinig te eisen, hoewel het verzoek om SL's en CDJ's dermate gangbaar is dat je het altijd kunt proberen.

Draaien zonder monitor is balen, maar komt helaas op met name kleinere lokaties vrij vaak voor, dus het is belangrijk dat je hierop bent voorbereid.
Is ook een beetje te zien.
Als je op zo'n avond bijvoorbeeld een techno concept neerzet (tussen ook andere genres) omdat men dat gevraagd heeft... Dan kun je als enige echte deejay die heel technisch draait en in een specifieke stijl bezig is wel wat meer eisen. Ik vraag de meeste keren zelfs gewoon geen geld als alles wat ik gevraagd heb ter plekke staat op zo'n avond. Het is immers maar een uurtje draaien, wat je thuis ook graag doet. En in een beginstadium is het moeilijk om geld te vragen bij de meeste organisatoren omdat de concepten ofwel uitgaan van gratis beginnende deejays ofwel nemen ze gewoon een andere "onbekende" naam die minder geld of gewoon niets van geld vraagt.

Groetn
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
6-9-2005 17:11

teknoknights schreef:

Dan kun je als enige echte deejay die heel technisch draait en in een specifieke stijl bezig is wel wat meer eisen.
Ik denk dat iedere dj van zichzelf vindt dat-ie heel technisch draait, en ik denk ook dat iedere dj evenveel recht heeft op fatsoenlijke apparatuur. (Dit met uitzondering van scratchers en beatjugglers e.d.)

Ook een allround start-stopmixer zal in de meeste gevallen absoluut geen genoegen nemen met een belt-drive TT of een hifi cd-speler. Jezelf technisch specialer vinden dan je collega dj's die dezelfe avond moeten draaien is niet helemaal de manier om je zin te krijgen bij een organisator.

Gewoon doen wat Jows zegt: vriendelijk op je strepen staan en liefst juist aangeven dat iedereen in een line-up hiermee zeer geholpen zou zijn. Je moet geen uitzonderingspositie willen innemen, want dan kom je alleen maar over als een zeurkous of iemand met kapsones, en dat mag als je bekend en gewild bent, maar niet als nog niemand van je gehoord heeft.

Maar nogmaals: om SL en CDJ vragen is niet raar, ook niet voor beginners.

(Let op: aftellen tot Reind komt met "ik pak in als dit en dit er niet staat". laugh :D )
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
6-9-2005 18:25
lol.... zal zo wel komen ja wink ;)

Naja, ik sl's lijkt mij niet meer dan logisch. Maar cdj's, dat dwing je mijn inziens niet zomaar af. Maar goed, desnoods kunnen de eigen ook mee uiteraard!
Beauty hides in the deep
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
6-9-2005 18:33
Je hebt ook nog de CDJ-100...
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
6-9-2005 18:44
true, maar in de verhuur kom je die amper tegen op feestjes.... mikken ze vaak al meteen de cdj1000 neer.
nee, bedoel meer de tenten die al eigen gear hebben staan, zoals vorig jaar samen met Yoghurt meegemaakt. Dat ze technics en lpm7.3 hebben, plus een american audio dubbele cd-speler. gelukkig had Yoghurt cdj1000 bij zich.... wink ;)
Beauty hides in the deep
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
6-9-2005 22:29

Sjapper schreef:

lol.... zal zo wel komen ja wink ;)

Naja, ik sl's lijkt mij niet meer dan logisch. Maar cdj's, dat dwing je mijn inziens niet zomaar af. Maar goed, desnoods kunnen de eigen ook mee uiteraard!
CDJ1000's kosten 35 euro p/s voor de verhuur. Sorry hoor, maar als je dat als organisatie al niet neer wilt zetten dan ben je niet echt goed bezig!
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)