Forum > Muziek

[Interview] Rank 1 (Benno de Goeij)

(63 reacties. Pagina 4 van 7)
Moderator(s): Dré
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
7-6-2005 15:43
Underground = NIET IN DE PUBLICITEIT!!! Wil dus niet zeggen dat het GEEN titel heeft.

Soms doet Tiesto (ook andere DJ's) iets waar hij slechts een selecte groep mensen voor uitnodigt. Ga ervan uit dat men dan een contract moeten tekenen waarin zij verklaren hier niets over te vertellen.....

Nooit naar een UNDERGROUND feestje geweest dat niet via de media is aangekondigd? Lekker spannend ergens naartoe rijden, daar opgepikt worden door een onbekend figuur die je vervolgens naar een hal/oude schuur brengt waar een feest gehouden wordt. Spannend hoor....

En ja, je hebt UNDERGROUND en ILLEGAAL...... ;)
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
7-6-2005 15:45

OmErta schreef:

Heb je tegen mij veronderstel ik? Natuurlijk zullen ze een naam hebben maar wat ben je er mee dat je weet dat ze de naam "dfmqfqkljf" hebben? Daarmee ken je de muziek nog niet. (Rationeel denken moet je mij niet leren ben net bezig formele logica aan het leren en daarna wachten nog enkele leuke vakken wink ;) )
Nou, kan ik tenminste is kijken of ik die naam kan vinden, is het ineens niet zo underground meer, aan alles is te komen, je moet alleen willen.
Voor iemand die formele logica aan het leren is moet dat toch ook wel te bedenken zijn.

@ Jows, alles heeft een naam, is het niet meteen is het wel later, die jongens moeten toch zelf ook hun nummer kunnen terugvinden? Loop ook al een tijdje mee dus ga mij alstjeblieft niet uitleggen hoe het werkt.

En nou stop ik ermee, wordt er ziek van en moet wat gaan doen.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
7-6-2005 15:49

DJ Tim schreef:

Ik lieg mezelf niet voor, ik begon al met draaien voordat ik ooit van Tiesto gehoord had, was toen een keer met Jason aan het praten (oftewel Mason, we kenden elkaar vroeger) en toen vroeg ik wie hij nou de allerbeste vond, hij riep Tiesto, en sindsdien ken ik de naam. Dat is nog ver voor de doorbraak van zowel Tiesto als Jason.
En over dat voorliegen, ik zou niet willen dat iemand mijn drol in een vitrinekastje zou leggen omdat het toevallig een beroemde dj Tim drol is, als ik niet meer normaal over straat zou kunnen lopen zou ik doodziek worden. Dat ik enige bekendheid zou willen genieten (met factor 100 van wat ik nu heb) en een dikke boterham als dj zou willen verdienen, lijkt me heerlijk. Die aandacht van Tiesto? Nee, dank je wel, niet zo bekend alstublieft.

En over produceren gesproken, ben er een klein beetje mee bezig (niet noemenswaardig) maar heeft dat wat te maken met dat ik de producties van Tiesto matig vind? Als ik voetbal mag ik toch ook vinden dat er een slechte voetballer in het elftal zit? Zeker als ik het vergelijk met andere voetballers die het veel beter doen? Dat argument vind ik dus zwak! (no offense he, tis tenslotte een discussie wink ;) )
Sorry, maar voetbal is iets heeeeel anders dan muziek componeren/produceren. Muziek is gevoel, dat is niet simpel achter een bal aan lopen en die proberen tussen twee palen te schieten. Zwak argument van jou dus!

Als mensen een drol van jou in hun vitrinekastje leggen, dan moeten die mensen dat zelf weten. Wat heeft dat met Tiesto te maken? Brad Pitt loopt ook gewoon over straat hoor, al doet hij dat zo nu en dan met zonnebril op, of een petje, of in kleren die men niet gewend van hem is.

Dacht je nu echt dat Tiesto niet meer even lekker wat zou kunnen winkelen? In the states is hij ook bekend. Daar loopt hij toch ook gewoon over straat? Pas als je je als een ster gaat gedragen wordt het lastig. Als je lekker jezelf blijft, dan respecteren mensen je en dan zullen ze echt niet zomaar met 100 man op je springen. En bovendien:

So What? Als je een paar handtekeningen uit moet delen, of met een paar kinderen op de foto moet. Je maakt ze er wel gelukkig mee. Zie het probleem niet zo. Je denkt denk ik net even teveel aan de échte Papperazzi. Die zijn niet uit op Tiesto hoor! Dat is niet interessant genoeg voor ze!
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
7-6-2005 15:50

DJ Tim schreef:

OmErta schreef:

Heb je tegen mij veronderstel ik? Natuurlijk zullen ze een naam hebben maar wat ben je er mee dat je weet dat ze de naam "dfmqfqkljf" hebben? Daarmee ken je de muziek nog niet. (Rationeel denken moet je mij niet leren ben net bezig formele logica aan het leren en daarna wachten nog enkele leuke vakken wink ;) )
Nou, kan ik tenminste is kijken of ik die naam kan vinden, is het ineens niet zo underground meer, aan alles is te komen, je moet alleen willen.
Voor iemand die formele logica aan het leren is moet dat toch ook wel te bedenken zijn.

@ Jows, alles heeft een naam, is het niet meteen is het wel later, die jongens moeten toch zelf ook hun nummer kunnen terugvinden? Loop ook al een tijdje mee dus ga mij alstjeblieft niet uitleggen hoe het werkt.

En nou stop ik ermee, wordt er ziek van en moet wat gaan doen.
Als je goed leest, dan ben ik dat dus 100% met je eens:

Underground = NIET IN DE PUBLICITEIT!!! Wil dus niet zeggen dat het GEEN titel heeft.
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
7-6-2005 15:59
Kon het niet laten toch nog even te kijken wink ;) Neem me niet kwalijk, iedereen maakt wel is een foutje. Iets te snel gelezen, we waren een discussie aan het voeren en dacht, zal hij het ook wel niet mee eens zijn wink ;) Iets te kort door de bocht dus.

Ik denk overigens dat veel mensen zijn bekendheid zouden willen hebben, en dat is hun goed recht, maar ik dus niet, en dat meen ik ontzettend oprecht!
En mijn voorbeeld over voetbal is wel degelijk juist in de context, wat jij wilde zeggen is in duidelijk Nederlands: Als je niet produceert moet je je bek houden over goede matige of slechte producties. Ik vind van niet, als ik het werk beluister van echt knappe producers vind ik Tiesto matig.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
7-6-2005 16:08
Dacht je nu echt dat Tiesto niet meer even lekker wat zou kunnen winkelen? In the states is hij ook bekend. Daar loopt hij toch ook gewoon over straat? Pas als je je als een ster gaat gedragen wordt het lastig. Als je lekker jezelf blijft, dan respecteren mensen je en dan zullen ze echt niet zomaar met 100 man op je springen. En bovendien:

So What? Als je een paar handtekeningen uit moet delen, of met een paar kinderen op de foto moet. Je maakt ze er wel gelukkig mee. Zie het probleem niet zo. Je denkt denk ik net even teveel aan de échte Papperazzi. Die zijn niet uit op Tiesto hoor! Dat is niet interessant genoeg voor ze!
Ik denk dat jij niet begrijpt hoe zwaar het is om beroemd te zijn, maar nu gaan we wel erg off-topic. Ik denk dat als Tiesto op zaterdagmiddag door de kalverstraat heen zou lopen, hij inderdaad 50-100 man achter zich kan krijgen voor een praatje/handtekening.

edit: niet interessant genoeg voor paperazzi? check https://www.tiestoworld.nl maar eens: De Privé van 5-2005. Staat hij toch echt in. wink ;)

Het ging mij er een beetje om dat er over "underground-werk" werd gepraat, maar dan vind ik het ook prettig om duidelijkheid te creëeren en een grotere tip van de sluier op te lichten. Ik vond en vind rank1 betere producers, maar ik vind ook dat Tiesto lekkere producties achter zijn naam heeft staan (kamaya painters bijv inderdaad). Ik vind hem een goede DJ, maar ik vond hem vroeger stuk beter.
Beauty hides in the deep
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
7-6-2005 16:23

DJ Tim schreef:

Kon het niet laten toch nog even te kijken wink ;) Neem me niet kwalijk, iedereen maakt wel is een foutje. Iets te snel gelezen, we waren een discussie aan het voeren en dacht, zal hij het ook wel niet mee eens zijn wink ;) Iets te kort door de bocht dus.

Ik denk overigens dat veel mensen zijn bekendheid zouden willen hebben, en dat is hun goed recht, maar ik dus niet, en dat meen ik ontzettend oprecht!
En mijn voorbeeld over voetbal is wel degelijk juist in de context, wat jij wilde zeggen is in duidelijk Nederlands: Als je niet produceert moet je je bek houden over goede matige of slechte producties. Ik vind van niet, als ik het werk beluister van echt knappe producers vind ik Tiesto matig.
Nee wat ik zei is dat je niet goed kunt oordelen of iets slecht of goed is, zonder dat je 100% weet hoe iets gemaakt is cq. wat iets betekent. Iedereen was ook tegen de grondwet. Wil niet zeggen dat de grondwet ook daadwerkelijk ruk was.

Ik heb nee gestemd hoor (daar niet van).

Echter grootste deel zei dat het helemaal niets was, zonder dat ze écht wisten wat het precies inhield.

Muziek moet je zelf maken om goed te kunnen oordelen of iets slecht geproduceerd is ja dan nee.

Je kunt iets mooi of niet mooi vinden, maar dat wil niet zeggen dat datgene niet goed gemaakt is. Dat was mijn punt dus! ;)
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
7-6-2005 16:27
Wow, nu dwaalt het wel heel erg ver af...

Maargoed, Rank1 is inderdaad goed ja. Maar toch blijft het gewoon een kwestie van smaak. Tiesto vind ik zeker niet slechter als rank 1, beter zelfs. Ik waardeer zijn muziek ook hele erg, hoewel ik het steeds minder begin te vinden. De oude tracks zijn idd veel beter. Ook heeft hij een hele shitload remixes uitgebracht (onder b.v. magikal remake/remix). Luister voor de gein Dreamcatcher - I don't wanna loze my way (magik muzik remix) maar eens, dat is echt een plaat waar ik kippenvel van krijg. Ook heb ik al iemand hier wastland horen noemen, zeker ook een hele goede plaat.

En dat gepush met die media vind ik hier helemaal niks temaken mee hebben. Tiesto zal door al die media echt niet slechter zijn gaan produceren. Als je b.v. traffic nou pakt (1 van de slechtste nummers). Dat is begonnen met een lolletje, omdat hij geloof ik voor de tmf award ofzo een track moest hebben. Hij heeft daar dus echt niet veel tijd in gestoken, en het is ook nooit bedoelt geweest om dat nummer echt te lanceren. Maar door dat media gedoe is die plaat helemaal opgehiped, en 100x per dag op de radio/tv uitgezonden. Vind Tiesto dat erg? Nee, tuurlijk niet, die verdient er lekker geld mee. Het gewone top 40 publiek vond dat nummer geweldig, maar de mensen die zijn muziek echt kennen (dus ook de oude classics) die weten dat dit een k*t nummer is, en zullen er ook wel zoiets achter zoeken. (ik heb het b.v. nooit als een "echte" tiesto productie gezien).
*Quukske*
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
7-6-2005 16:28

Sjapper schreef:

Ik denk dat jij niet begrijpt hoe zwaar het is om beroemd te zijn, maar nu gaan we wel erg off-topic. Ik denk dat als Tiesto op zaterdagmiddag door de kalverstraat heen zou lopen, hij inderdaad 50-100 man achter zich kan krijgen voor een praatje/handtekening.
Niet iedereen herkent hem zomaar hoor. Is wat anders met filmsterren.
edit: niet interessant genoeg voor paperazzi? check https://www.tiestoworld.nl maar eens: De Privé van 5-2005. Staat hij toch echt in. wink ;)
De Privé neem ik niet serieus. Daar zetten ze Jamai en Jim zelfs in.
Ik vind hem een goede DJ, maar ik vond hem vroeger stuk beter.
Nee hij blijft een evengoede DJ! Sterker nog: Mixtechnisch is hij in de loop der jaren alleen maar gegroeid. Hij is alleen zijn eigen richting opgegaan kwa stijl. Die stijl heeft niet jouw voorkeur. Dat ben ik overigens met je eens (nu meer Lasgo kant, vroeger echt trance kant).
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
7-6-2005 16:34

mr_jows schreef:

Niet iedereen herkent hem zomaar hoor. Is wat anders met filmsterren.
Ik denk dat je je daarin vergist. ik denk dat hij in Nederland niet meer zo over straat kan. Maar goed, dan verschillen wij hierover van mening wink ;)
De Privé neem ik niet serieus. Daar zetten ze Jamai en Jim zelfs in.
Het ging over paparazzi en dat is de privé mijn inziens toch echt wel. Dat je dat niet serieus neemt, ben ik totaal met je eens... Ik neem geen enkel roddelblad serieus.
Nee hij blijft een evengoede DJ! Sterker nog: Mixtechnisch is hij in de loop der jaren alleen maar gegroeid. Hij is alleen zijn eigen richting opgegaan kwa stijl. Die stijl heeft niet jouw voorkeur. Dat ben ik overigens met je eens (nu meer Lasgo kant, vroeger echt trance kant).
Ben ik met je eens (hoewel niet zozeer Lasgo, maar goed). ik zei het denk ik wat ongelukkig.
Beauty hides in the deep

Terug naar forum Reageer (zonder quote)