Forum > Geluid

Ben je de Q-30 snel beu?

(47 reacties. Pagina 4 van 5)
Moderator(s): Dré
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
24-5-2005 16:14
helemaal waar,
alleen sl's bij bedrijven/clubs/discotheken/dj's die al tijden bezig zijn/studio's/omroepen/ziekenhuis omroepen/thuis Dj's/drive Inns/verhuurbedrijven.
idd-je ziet ze bijna nergens!!!!

maar de q 30 is een prima TT en ik ken versch. die er al jaren op draaien en daar tevreden mee zijn.
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
24-5-2005 21:50

fredje schreef:

helemaal waar,
alleen sl's bij bedrijven/clubs/discotheken/dj's die al tijden bezig zijn/studio's/omroepen/ziekenhuis omroepen/thuis Dj's/drive Inns/verhuurbedrijven.
idd-je ziet ze bijna nergens!!!!

maar de q 30 is een prima TT en ik ken versch. die er al jaren op draaien en daar tevreden mee zijn.
Nou, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Je ziet tegenwoordig (helaas) ook steeds meer numark tafels (ttx) en ook zijn de oem bakken hun opmars langzaam begonnen. Het MEEST sl's klopt wel, alleen maar niet...
*Quukske*
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
25-5-2005 07:15
gelukkig zijn er nog mensen met eigen waarnemingen en eigenwijsheid.
laugh :D
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
DJBRXStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 9-5-2005
Laatste: 9-8-2005
Berichten: 5
2-6-2005 11:10
Dit is in principe toch weer een mooi voorbeeld van de merkblindheid van sommige dj's... Je kan op een Q30 of Q20 wel degelijk even goede mixes maken als je op een SL zou doen... je hele set-up kost je enkel een paar honderden euro's minder.
Geen kwaad woord over jb voor mij hoor !
2x JB HQ20D + 1x Behringer VMX-300 + 2x Stanton S-350 + 1x Stanton DJ 2000
Dj-v-VsBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-6-2005
Laatste: 14-6-2005
Berichten: 1
5-6-2005 19:04
Ik wil een draaitafel kopen maar ik zit te twijfelen tussen:
-JB-Systems Q-30D Mk2
en de
-Gemini TT-02

Ik heb al veel informatie, en omdat het hier over de JB-Systems Q-30 gaat hoop ik dat mensen hier verschillen kunnen aangeven.
Greetz Leon
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
5-6-2005 22:54
Je krijgt er dan wel gratis speling bij. 1 tip zal ik je geven, koop bij new-line, teminste mensen die er echt vertand van hebben!
*Quukske*
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
6-6-2005 12:52

Dj-v-VsB schreef:

Ik wil een draaitafel kopen maar ik zit te twijfelen tussen:
-JB-Systems Q-30D Mk2
en de
-Gemini TT-02
De TT-02 is een klote ding.

PS: Je andere bericht is verwijderd (over prijzen bij dozenschuivende concullega's). Nog zo'n post en ook je account wordt verwijderd.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
7-6-2005 11:36
Wat mensen zeggen over shit draaitafels die goed op sl's kunnen draaien.. Denk dat dat voor iedereen anders ligt, zelf had ik in een ver grijs verleden toen ik begon 2 disco 2000 belt drives van JB en kon het toen prima op snarenbakken, maar toen ik voor het eerst op sl's ging schrok ik toch even. Het is gewoon een heel ander gevoel.

SL's reageren op de een of andere manier gevoelig qua correctie, wel ontzettend lekker. Toen ik die dingen nog maar kort had verleerde ik heel snel op snarenbakken te draaien, te slap. Ook zwakke motor draaitafels kon ik niet meer. Wat betreft cd spelers kan ik het op iedere pisbak maar ook op goeie bakken.

Als ik Tom V was zou ik een tafel kopen die qua motor gedrag dicht in de buurt komt van een sl, iets als een reloop rp5000. Dat ontloopt elkaar niet zo heel veel als ik de verhalen zo lees. Of gewoon een 2e hands sl, de oem bakken zijn denk ik leuk als je al een tijdje draait op sl's, als je er net op begint leer je jezelf denk ik een te groffe correctie techniek aan. Aan de andere kant, voor de prijs van een 2e hands sl of een rp5000 heb je voor 50 euro meer de Citronic bij Dré.

En als je daar weer een schepje bovenop doet, waarom geen cd-spelers? Daar heb je meer mogelijkheden mee (ook qua opkomende legale downloadsites) en er zit veel meer toekomst in. Er is eigenlijk geen correcte keuze, kijk wat je zelf prettig vind en ga daarvoor. Als vinyl je keuze is (bedenk wel dat je dan een stuk minder poen hebt, aanschaf is niet de draaitafels maar de prijs van vinyl) ga dan lekker daarvoor, in jouw geval zou ik sowieso eens uitgebreid een oem bak aan de tand voelen en die naast een Technics zetten, kijk eens of je er net zo gemakkelijk op draait dan is de keuze voor de oem snel gemaakt, als je er toch wat moeite mee hebt, zou ik toch meer voor het gedrag van een sl gaan en een sl kopen of een tafel die dat gedrag niet veel ontloopt.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
7-6-2005 12:05
Ik ben het inderdaad eens met Tim. ik heb leren (vinyl) draaien op een super-oem, en nu ik meer en meer op een sl draai, merk ik dat mijn correctietechniek op een sl wel wat te wensen overlaat.
Aan de andere kant, oefening baart kunst en als je regelmatig op beide tafels draait, wordt de overgang ook minder groot.
Q30 heb ik nooit mee gedraaid.
Beauty hides in the deep
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
7-6-2005 12:08
Heb je geld of kan en wil je doorsparen pak een...super oem.
Wil je on the road ermee...wacht en ga voor een nieuw/occ. SL.
Heb je wat minder(door omstandigheden)...
De Q 30 is een heerlijk tafeltje wink ;)
it's just one of those Day's ,they come and they Go.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)