Forum > Algemeen Forum

TSX-15 brol tweeter

(39 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
DJDSReservebank
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2005
Laatste: 14-2-2008
Berichten: 143
12-5-2005 16:45
Voor de duidelijkheid:

https://img255.echo.cx/my.php?image=rofl8pr.png wink ;)
0900-DJDS
TimmelStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 26-10-2004
Laatste: 9-7-2007
Berichten: 61
13-5-2005 12:29
Je kunt toch je huidige hifiversterker gebruiken om te oefenen op je kamer, dan hoef je je al geen zorgen te maken over die ventilator. 2 x 50 Watt RMS is voldoende om te oefenen.
Al die speakerbeveiligingen kunnen wel handig zijn maar als je je gewoon wat meer verdiept in deze materie dan kom je ook al een heel stuk verder.
Niet genoten is altijd mis!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
13-5-2005 12:58

dj-exca schreef:

Kan je die protector nergens kopen in plaats van zelf samen te stellen? en bestaat dat ook voor een woofer? dan heb ik nergens meer zorgen over die lampjes kan je dan toch overal kopen... toch?
Nee, niet dat ik weet. Zelf bouwen stelt niet veel voor, als je het kan wink ;).

Voor de woofer bestaat er geen dergelijke print, dan zit je al gauw aan een limiter (wel goed afstellen !)

Lampjes (buismodel) zijn o.a. te koop bij Halfords, het is echter wel belangrijk dat deze 12volt 18watt is.

Martin.
kvm entertainment
Dj-excaAccount Geblokkeerd
Uit: België
Sinds: 11-2-2005
Laatste: 1-2-2006
Berichten: 43
15-5-2005 17:19
OKé, bedankt voor de reacties.

Wel, het wordt dus eens tijd om een nieuwe tweeter te kopen. Nochtans JBSystems mailt me dat ik garantie heb als het 'membraantje' niet doorgebrand is. Dus heb ik de tweeter eruit gevezen en ik zie nergens iets verbrand, niks. Wel volledig opzij 3 piepkleine gaatjes waar wat licht doorschijnt maar dat is net aan 3 openingen in het metaal achteraan. Ik heb de volledige driver opengevezen, de bullet eruit gehaald, contacten blootgelegt (in de magneet zelf kan je echter niet binnen) maar ook daar is niks mis mee. Ik heb dan alles terug toegevezen en audioklemmetjes aan mijn kabeltjes van de tweeter gezet voor over de contacten van de toekomstige tweeter te schuiven. Voor alle zekerheid steek ik de contacten nog even over de kappotte tweeter en hé er komt heel stil geluid door shocked 8O voor alle zekerheid doe ik het contact er weer eens af en op maar er komt, veel stiller dan normaal, echt nog wat geluid door. Nu is dit echter al afgelopen razz :p Zou dit hier toch een garantiegeval kunnen zijn?

Oja ter informatie: De tweeter zit zeer stevig en mooi in elkaar, over het multiplex van de TSX daarintegen zullen we maar zwijgen voor hij uiteen valt. Ik heb de woofer dichtbij kunnen bestuderen en deze maakt al (niet hevig maar toch) uitslagen als de muziek stil staat (beetje hoger dan een stereoketen volume)

Groeten,
Brecht
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
15-5-2005 18:23
Edit Mod: Sylvia: topic geveegd. Chill.
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 2074
16-5-2005 20:10
Ik weet heus wel hoe een lampje eruit ziet in een schema hoor... had er alleen overheen gekeken ashamed :$

Weet er trouwens iemand hoe de beveiling van de dap k115 in elkaar steekt? Zitten namelijk ook 2 torretjes aan een koellichaam op... verder nog 2 diodes... echter geen lampje?

DJDS schreef:

joepurlings schreef:

Zie jij ergens een lampje in dat schema?
Ja..
Een lampje ziet er in zo'n schema uit als een bolletje, draadje met + en - kant, (gloeidraad dus) of een andere vorm, maar meestal geen normale gloeilamp vorm. wink ;)

Bestaat de n00b van de maand award nog? laugh :D
Niet goed, wel hard!
Dj-excaAccount Geblokkeerd
Uit: België
Sinds: 11-2-2005
Laatste: 1-2-2006
Berichten: 43
16-5-2005 20:58
Nieuwe update: Ik heb de tweeter eens volledig opengesmeten, niks gezien, terug toegedaan. Toch nog even getest en hij werkte weer, op volledig volume, ging heel luid, gewoon dood normaal zoals het zou moeten. Als ik de print met te contacten wat bewoog was terug gedaan. Terug opengesmeten. Het ligt blijkbaar aan het printje dus, printje uit de magneet gehaald. Waar het spoelletje in de magneet gaat is in de magneet een kleine opening voorzien... daar zit olie in. Raar genoeg maar langs 1 kant. Is dit het probleem waarom het niet werkt? En welke olie moet er dan bij? Als ik de print naar boven duw zodat het plaatje tegen de onderkant van de bullet drukt gaat het weer wel. Als ik dan de zijkant van het plaatje naar beneden duw wat zou gebeuren zou de hoorn eropzitten komt het volledig tot zijn recht. Maar als de hoorn erop zit gaat het printje weer naar beneden en is het weer gedaan sad :(
De tweeter is dus alles behalve opgeblazen... maar wat nu shocked 8O
Dj-excaAccount Geblokkeerd
Uit: België
Sinds: 11-2-2005
Laatste: 1-2-2006
Berichten: 43
16-5-2005 21:24
Wel ik denk dat ik de oplossing heb: hij speelt nu perfect met hoorn en alles erop. Als ik de contacten wat verduw (die op de print met de spoel zit enzo) valt het geluid weg. Als ik de print dan wat terug duw hapert het en door wat te proberen komt het uiteindelijk terug. Ik zie dit als een fabrieksfout: dit was altijd al het geval bij deze tweeter. Door vorige week luid te spelen (drum & bass = veel continue bas) is de print wat verschoven en is het geluid weggevallen. Dus nu zaterdag ga ik naar Key met de tweeter, een demotje geven van het slechte contact en met een nieuwe naar huis onder garantie hopelijk (ik zal maar zwijgen dat ik het zelf heb opengedaan)...

voor mij is dit opgelost.
Bedankt voor de reacties, ik zal me hoe dan ook toch maar eens een nieuwe versterker aanschaffen, groeten.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
18-5-2005 21:46

dj-exca schreef:

Waar het spoelletje in de magneet gaat is in de magneet een kleine opening voorzien... daar zit olie in. Raar genoeg maar langs 1 kant.
Da's Ferro Fluid/FerroFluid. Zie google (of andere zoekmachine) voor meer uitleg.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Dj-excaAccount Geblokkeerd
Uit: België
Sinds: 11-2-2005
Laatste: 1-2-2006
Berichten: 43
19-5-2005 19:18
Bedankt, hoeveel zou er dan in moeten?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)