Forum > Geluid

Geluids set voor ongeveer 2000 man

(43 reacties. Pagina 4 van 5)
Moderator(s): Dré
Ronny BStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 25-7-2017
Berichten: 554
8-4-2005 16:59
Over het licht heb ik ook nagedacht dat word zeker gehuurd.
wil eerst geluid goed hebben en ga dan pas zelf licht aanschaffen
Helaas kan ik niet alles tegelijk
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
8-4-2005 17:07
1 x bewerkt. Laatst door KVM op 8-4-2005 17:21

Reemski schreef:

Zullen we dan allemaal maar gewoon een merk gaan roepen.
Ja, leuk laugh :D

Blijkbaar is het nog niet duidelijk genoeg overgekomen,
Maar voor die 12000 euro koop je nog niet eens de eindtrappen die je nodig hebt om 2000 man te bespelen.

We praten hier over serieuze handel, iets wat ik in dit topic absoluut mis.

Wat te denken van hoe vaak nodig, afschrijving en noem de hele rambam maar op. Is hier over nagedacht? Extra personeel?

In een woord, huren dus!
Heren niet iedereen kan elke dag op het forum komen.
(vond gisteren mijn eigen verjaardag even belangrijker )
Nee, dat klopt. Maar met het stellen van deze vraag neem ik aan dat je er serieus aan werkt.
Dat houd zelfs in dat als je een bedrijf hebt of begint er niet eens een verjaardag gevierd wordt.

Met een zeer goed plan is het mogelijk om bij de bank te lenen. Maar "wilde" buitenland verhalen ken ik maar al te goed. Huur gewoon in eerste instantie ter plekke om later te zien of het uberhaupt wat wordt.

Martin.
kvm entertainment
Ronny BStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 25-7-2017
Berichten: 554
8-4-2005 17:18
Ben ik niet met je eens. dat er dan geen verjaardag gevierd word.
Nee heb nog geen eigenbedrijf.
als alles door gaat is dit wel de bedoeling ja.
Het is dus afwachten of de opdracht dus wel doorgaat.

Ik ben er zeker bewust mee bezig anders zou ik hier niet zou topic durven openen.

Het zal inderdaad huren worden.
Heeft er iemand dan een idee wat ik het beste kan gaan huren?

Draai nu feesten tot ongeveer 500 man (top)
dus werk met nog niet zon profi spul. dat is dan ook de reden dat ik aan jullie info vraag.

MVG Ronny B
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
8-4-2005 17:25

Ronny B schreef:

Het zal inderdaad huren worden.
Heeft er iemand dan een idee wat ik het beste kan gaan huren?
Aan ideeën heb je absoluut niets, de ene kraamt nog meer onzin uit dan de ander. Met als gevolg dat weer iedereen namen roept.

Denk na als profi bedrijf en huur slim.
D.w.z. je moet b.v. naar duitsland, zoek dicht bij deze lokatie een verhuurder en informeer daar naar de mogelijkheden. Speel eventueel verhuurbedrijven tegen elkaar uit etc. etc.

Martin.
kvm entertainment
RemcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2002
Laatste: 11-7-2020
Berichten: 149
8-4-2005 18:04
Het komt steeds vaker voor dat mensen een behoorlijke set voor weinig geld willen kopen. Voor deze aantallen mensen heb je, zoals al eerder is gezegd, serieus spul nodig. Zeker ook hoorngeladen, omdat je anders niet ver genoeg komt. Om een voorbeeld te geven, voor 2000 man kom je snel uit op 4 dubbel 18" subs met 4 3-weg hoorngeladen toppen per kant, dit natuurlijk perfect gepowered. Voor 12.000 euro ga je dit niet halen met behoorlijke apparatuur.

Voor het huren moet je enkele bedrijven afgaan en bekijken waar je een prettig contact mee hebt en die goede apparatuur voor een nette prijs verhuren. Het is ook handig wanneer ze iets van het geluidssysteem over houden om je eventueel nog te kunnen verhuren mocht je opeens een grotere klus hebben. Verschillende geluidssystemen/merken door elkaar is niet aan te raden.

Wanneer je gaat huren over zo'n periode op regelmatige basis zijn er goede afspraken te maken met bedrijven.

Succes met je keuzes.

Groeten, Remco
Ronny BStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 25-7-2017
Berichten: 554
9-4-2005 16:18
Iedereen heel erg bedankt voor het meedenken.
Ik ga nu afwachten tot ik zekerheid krijg en dan ga ik de aangegeven mogelijkehden uitproberen.

Mijn dank is groot aan iedereen die iets zinnigs heeft beijgedragen aan dit topic.

Zoals hierboven gezegd word, en ik ook heb ondervonden.
voor dat bedrag kun je geen goede set kopen voor zo'n groet groep mensen.

MVg Ronny B
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan...
RemcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2002
Laatste: 11-7-2020
Berichten: 149
9-4-2005 17:02
Laat je het nog even weten wat het geworden is? Of hoe je het gaat aanpakken?

Groeten, Remco
ErhaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-3-2005
Laatste: 10-4-2005
Berichten: 15
10-4-2005 02:41
Hoi Ronny B,

Als je je eigen toko wil starten kijk dan even op KVK Daar staat alles dat je moet en wil weten over een eigen bedrijf. Ook de site van de belastingdienst vertelt heel veel en kijk even bij Buma stemra ook erg verstandig.

Verder Zo'n grote set verlopig niet kopen kijkeerst even rond naar dat wat jij handig vindt. Er is heel veel te koop wat ik zou doen is kijken; 1 kan ik het weer verkopen als het niet aanslaat; 2 kan ik eenvoudig bij huren voor grotere feesten; 3 kan ik er mee weg komen in kleinere zalen maw kan je het opsplitsen in stukjes en 4 laat je niet overdonderen door de set die voor zo'n klus huurt er is meer. Gewoon een paar simpele handreikingen die werken. Zelf draai ik 2000 man met een set die (2ehands) een 40000 euro heeft gekost. Het is een Martin-Audio F2 set die origineel 5500 euro per kast heeft gekost. Wij hebben nu een 14 top kasten staan aangevult met 8 zelfbouw subkasten. Ik weet dat er EV Deltamax sets te koop zijn voor het bedrag dat jij eventueel kan besteden echter haal je daar die 2000 man nog niet mee. Het is een goede betrouwbare set inclus eindtrappen en processing. Zo'n set is eenvoudig uit te breiden en met wat moeite ook te verkopen. ook interessant is dat je ook deze set kwijt kan in kleinere zalen en een laatste bijna vergeten puntje van Deltamax zijn nog genoeg sevice spullen te koop. Verder wens ik je veel plezier als het feest door gaat.

MVG erha
Crown spant de Kroon
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
10-4-2005 03:39
Ronny,

Zowel Remco als Erha geven hier informatie waar je wat aan hebt.

Zelf heb ik jaren geleden ook een buitenland ervaring gehad. (om een zeer lang verhaal kort te houden)
bleek het achteraf een verhaal wat niet waar gemaakt kon worden. De duitse baas zou langskomen op een groots opgezet feest. (nou die beste man heb ik tot op de dag van vandaag nog niet gezien) Vandaar ook mijn uitspraak "wilde" buitenland verhalen.

Ik heb als voordeel dat uitsluitend het speciaal georganiseerde feest mij veel inzet heeft gekost. Licht en geluid zijn in eigen bezit en hoefde dus niets aan te schaffen of bij te huren.

Ook zijn er nog wel oudere EV MT2 sets te vinden,EV MT2
In de "wandelgangen" goed voor plm 1000man (met 2 baskasten en 1 top per kant aangestuurd met Crown amps)

In iedergeval succes met de deal.

Martin.
kvm entertainment
Ronny BStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 25-7-2017
Berichten: 554
10-4-2005 16:54
Ik ga jullie adviezen zeker opvolgen.
Voorlopig rustig orienteren, en uit zoeken wat ik nu echt wil.
De site van kvk heb ik al heel wat uurtjes door zocht.
omdat ik toch ook de drive-in die ik nu heb graag wit wil gaan doen.

Mijn dan is groot voor iedereen die zijn bijdragen geeft geleverd.

Mvg Ronny B
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)