Forum > Licht

De beste lichtsturing voor ongeveer 2000-3000 euro

(83 reacties. Pagina 4 van 9)
Moderator(s): Dré
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
8-4-2005 00:55
Hier ook een tevreden gebruiker van sunlite. Daslight vind ik persoonlijk 10x minder. Let overigens ook op met de verschillende oem's van sunlite. Zo lijkt de GLP software ook erg veel op sunlite (sterker nog komt ook van sunlite zoals vele anderen) echter heb ik in de GLP soft toch al de nodige bugs kunnen ontdekken bij een collega die de GLP versie heeft. Qua support blijft dan de sunlite het beste, kan je ook om de zoveel tijd updates downloaden van de site.
Martin LJ is leuk, maar daar moet je je wel aardig in verdiepen, en op een of andere manier vind ik sunlite stukken toegankelijker/sneller werken. Heb het hier tot nu toe altijd meegesleept op een 19" pc maar laatst ook ontdekt dat het op een beetje nette laptop + 2de scherm (wel beetje van formaat met flinke resolutie) ook als een trein gaat.
Normaal gebruik ik het samen met een MA12/2 (conventioneel/strobo/rook) voor de kleinere setupjes voor het intelli licht, maar uit noodzaak heb ik hem ook al een keer barstesvol gehad wegens hog stuk sad :( en dat liep ook prima. Hingen toen ongeveer 12 koppen, 20 trackspots en een lading led panelen aan.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
8-4-2005 06:35

Harmen schreef:

noemt hier iemand dash/sweetlight en pro in een zin sad :(
denk t niet..
verklaar dan ook waarom niet sneaky :V

CyberDance schreef:

Hier ook een tevreden gebruiker van sunlite. Daslight vind ik persoonlijk 10x minder.
Ja, volledig mee eens. Vooral de ingebouwde standaard patronen cirkel,heart, line etc. zijn erg handig.
Let overigens ook op met de verschillende oem's van sunlite.
Zie in dit topic de link naar skytronic, naar mijn mening is dit met orginele sunlite software. (updates te downloaden via nicolaudie) 1000 euro voor de duurste versie shocked 8O (Sunlite vraagt plm 1500verkoop)

Martin.
kvm entertainment
DJ ChrisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 21-12-2007
Berichten: 290
8-4-2005 10:26

CyberDance schreef:

Lang verhaal over Sunlite..
Heb jij de software ook bij Skytronic Gekocht..?
alsof iemand erop let
HarmenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-11-2003
Laatste: 5-10-2010
Berichten: 121
8-4-2005 15:05

kvm schreef:

Harmen schreef:

noemt hier iemand dash/sweetlight en pro in een zin sad :(
denk t niet..
verklaar dan ook waarom niet sneaky :V
Martin lightjockey vind ik persoonlijk al meer pro, waarom?
ag naast mogelijkheden, prijs, merk en dergelijk ook nog waar je ze veel gebruikt ziet worden..
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
8-4-2005 16:54

Harmen schreef:

Martin lightjockey vind ik persoonlijk al meer pro, waarom?
ag naast mogelijkheden, prijs, merk en dergelijk ook nog waar je ze veel gebruikt ziet worden..
Merk? Toch wel erg kort door de bocht.
Je koopt natuurlijk geen product vanwege een "bekende" naam.
Bovendien is Martin ook naar mijn mening te Martin gericht. Sunlite daarintegen niet, die heeft een databank voor vrijwel elk type lamp (ook led verlichting).
Ook heeft Sunlite een IP box, wat de mogelijkheid geeft om in een netwerk te werken. Met de DMX in box kan je het samen laten werken met je tafel.

Deze mensen houden zich slechts met 1 ding bezig, Dmx via de computer en zijn dus niet merkgebonden.
Tevens heeft de Sunlite mogelijkheden genoeg dus zal het zeker niet voor Martin onderdoen.

Martin.
kvm entertainment
HarmenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-11-2003
Laatste: 5-10-2010
Berichten: 121
8-4-2005 18:54
ok ik geef me gewonnen wink ;)
ben op allebei geen ervaren jock, maar basicly weet ik wel waar het om draait.
t kan overigens wel zijn dat ik sweet/dash ligth door elkaar haal, heb ze maar enkele malen gezien, lightjockey daarentegen meer,
als ik heel eerlijk ben heb ik veel liever een tafel, met echte faders (niet aankomen met een faderbord wink ;) ) en het gevoel daarvan. meerdere mensen hebben me al geprobeerd te overtuigen maargoed tot nu toe met weinig resultaat, principes he wink ;)

@ topicstarter, al naar maxim gekeken?
DJ ChrisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 21-12-2007
Berichten: 290
8-4-2005 19:18
Linkje..?
alsof iemand erop let
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
8-4-2005 20:01

DJ Chris schreef:

Linkje..?
Zoekservice misschien?wink ;)
https://www.lsclighting.com/

Martin.
kvm entertainment
SwojStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 21-1-2005
Laatste: 21-11-2010
Berichten: 31
8-4-2005 20:13

Harmen schreef:

kvm schreef:

Harmen schreef:

noemt hier iemand dash/sweetlight en pro in een zin sad :(
denk t niet..
verklaar dan ook waarom niet sneaky :V
Martin lightjockey vind ik persoonlijk al meer pro, waarom?
ag naast mogelijkheden, prijs, merk en dergelijk ook nog waar je ze veel gebruikt ziet worden..
Lees ik dat nu goed?
PRIJS?
Omdat iets duurder is is het automatisch profesioneel?
Ik heb beide bestudeerd voor een aankoop (sunlite en LJ) en moet zeggen dat sunlite heel makelijk werkt, altijd werkt, en bijzonder uitgebreid is (en het is dan nog maar de EC versie). En kost veel minder dan LJ. Ben ik daarom minder profesioneel?

Martin is idd erg profesioneel als je hun prijzen bekijkt....
mvg
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
8-4-2005 20:33

Swoj schreef:

Martin is idd erg profesioneel als je hun prijzen bekijkt....
In het tweede verhaal heeft Harmen naar mijn mening de vraag hoe, wat, waarom duidelijk beantwoord.
Het gaat dus meer om een "loze" kreet dan dat hij zijn antwoord kan onderbouwen.

Tevens werkt hij liever met een tafel, en dat is natuurlijk een eigen keuze.

Dat mensen misschien Martin LJ vaker zien is duidelijk,
die mensen werken ook met Martin licht en doen alles bij 1 bedrijf in één koop.

Gebruik zelf ook de Sunlite EC versie de toevoeging van o.a. midi en andere functies (FC versie) waren voor mij niet doorslaggevend om voor de duurdere versie te gaan.

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)