Forum > Zelfbouw Speakers

Topjes

(34 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
GateWayStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-4-2003
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 221
29-1-2007 22:40
Even een heel oud topic kicken :)

hoe bevallen deze tops je tegewoordig ? wat voor versterker zet je erop ?
Jerre2Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 31-3-2005
Laatste: 30-3-2016
Berichten: 157
19-3-2007 13:31
ik had al een berichtje gezet in je andere topic, maar zal hier wat meer info geven. Ik speel nu al geruime tijd met 4 van deze toppen. Als amp gaat er per top een kanaal van een tamp 2400 vol open op en tot nu toe geen stukken gehad.
Voor gewone fuiven cross ik ze op 80 a 90Hz en voor pa op zo'n 110 a 120z.
Voor de moment zijn ze nog passief gefilterd (beyma filtertje), maar vanaf eind april komt alles op aktief te staan als alles goed is. Het enigste wat ik moet bijschroeven zijn de hoogste regionen, daarmee bedoel ik dan van n 12 a 13 KHz omhoog, het blijft een 2" er natuurlijk. Heb er wel al wel aan gedacht om er een supertweeter bij te plaatsen, maar er is helaas geen plaats meer voor.
Ik zie dat je van belgie bent, anders als je de tijd hebt, komende zaterdag moeten ze nog eens "vol petrol" draaien in een sporthal te bouwel. Dinsdag staan ze in diepenbeek, maar dit is een kleiner fuifje.
GateWayStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-4-2003
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 221
20-3-2007 19:12
Diepenbeek is voor mij vlakbij ? maar ik veronderstel dat je daar vandaag aan het opbouwen bent of al klaar bent :)

hoeveel man doe je met 4 van die topjes op een fuif ? en een idee van het gewicht ?heb je dat tussenshot nu gebruikt ?, en wat heb je als poortlengte
gebruikt ?

waar heb je de grill en de mouse(demping) gevonden ?

vanwaar ben je ergens ?

alvast heel erg bedankt
Jerre2Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 31-3-2005
Laatste: 30-3-2016
Berichten: 157
20-3-2007 21:26
ik ben idd ondertussen juist terug van opstellen, maar het is nu ook nit echt een representabele opstelling (organisatie zat met een dubbele boeking van hun zaal waardoor nu alles opgesteld staat in het cafe van de villicus en waarbij de topjes op +/- een kwartje staan).
Ikzelf ben van Lommel maar woon in Antwerpen waardoor al het materiaal ook daar staat.

Wat kan ik aan met die topjes, het maximum wat ik tot nu toe gedaan heb was een openluchtfuif voor zo'n 1200 man (met deze toppen dan wel te verstaan).
Het tussenschot zit er in, daardoor is de ruimte achter de 12"ers beperkt en gaan ze vrij strak in het mid + kwa vermogenhandling, no prob tot nutoe. poortlengte is 4cm.
Moest het uitkomen voor jou, zaterdag zit ik normaal gezien in bouwel met heel de set in een sporthal, waar ik ook alles kan open draaien.
Ik hoor het wel ...
GateWayStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-4-2003
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 221
21-3-2007 02:48
bouwel is niet echt in de buurt voor me, en zaterdag zit ik zowiso met druk schema voor de verhuur

1200 man buiten met 4 topjes is toch wel heel erg netjes

Terug naar forum Reageer (zonder quote)