Forum > Licht

Gewoon uit nieuwsgierigheid ,wie heeft er een Mac2000 ?

(38 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
DJ_SCARAViLiiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2003
Laatste: 9-4-2015
Berichten: 276
31-3-2005 01:27
als je een mac 2000 al duur vindt,... laugh :D

www.spice.be(geen concurrentie hoor dré, deze shop is duurder dan de jouwe wink ;) )
Coemar IProfile Flex voor 21799,00Euro
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
31-3-2005 08:09
Hallo Walliam, welkom op het forum. Maareh: loop je niet iets te hard van stapel?

walliam schreef:

je krijgt Vari-lite niet eens zonder gecertificeerde technicus mee, dus ga nou niet vertellen dat je doorgaans met Vari-lite werkt.
Ik heb begrepen dat dat al een tijdje niet meer zo is en dat (sommige typen) Varilite gewoon te koop zijn.

walliam schreef:

En welke malloot denkt dat hij of zij vari-lite bij een drive-in show tegenkomt van dit niveau wat zich op dit soort forums bevind spoort echt niet.
Eens!

walliam schreef:

Martin met High End en Vari-lite vergelijken is appels met peren vergelijken.
Waarom kan je de Mac2000 niet met vergelijken met z'n broertjes bij HighEnd of Varilite? Idem de Mac 550? En zelfs idem de MX10?
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
HarmenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-11-2003
Laatste: 5-10-2010
Berichten: 121
31-3-2005 17:02

stekelvarke schreef:

ik ben het ook volledig eens met joost, je kan enkel oordelen op iets wat je zelf hebt of iets wat je regelmatig gebruikt.dus niet oordelen opwat de andere zeggen,enkel op eigen ervaring. Ik heb al verschillende keren met een pearl 2000 gewerkt inc. geprogd en ik moet zeggen dat dit een prima tafel is, de hog500 of andere vliegende varkentjes heb ik nog nooit aangeraakt dus ik kan hier moeilijk over oordelen, het enige wat ik erover kan zeggen is dat ik er al mensen(gisteren zelfs) hele mooie plaatjes heb zien maken.

ik vind ook dat VL en Martin verschillende doeleinden hebben, ik zouw nooit martin in een theater productie gebruiken maar ook nooit VL bij een "fuif".
waarom niet?
elke spot heeft zn eigen sterke en zwakke punten (stond een goed artikel in de LightDimensions een poosje terug precies hierover) maar om nu bij voorbaat te gaan roepen ik zou nooit dit en dat..
terwijl dat soort gedrag als je er nog nooit zelf intensief mee hebt gewerkt afgekraakt wordt, geen slimme schuif wink ;)
Dj NathanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-12-2002
Laatste: 23-1-2013
Berichten: 271
31-3-2005 21:56
Ik snap ook niet waarom martin niet met high-end te vergelijken is.(of in iedergeval bepaalde producten) Bij ons op school hebben we technobeams. En ik ben er niet zo kapot van omdat er veel storingen in zitten. Er geen fatsoenlijke gobo's in zitten. En zo super snel vind ik ze ook niet. Mischien dat sommige martin scanners weldegelijk beter zijn.
Pearl 2000 in da house!!
WappieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 27-11-2009
Berichten: 28
1-4-2005 00:11

Victor schreef:

Hallo Walliam, welkom op het forum. Maareh: loop je niet iets te hard van stapel?

walliam schreef:

je krijgt Vari-lite niet eens zonder gecertificeerde technicus mee, dus ga nou niet vertellen dat je doorgaans met Vari-lite werkt.
Ik heb begrepen dat dat al een tijdje niet meer zo is en dat (sommige typen) Varilite gewoon te koop zijn.
Dit klopt idd er zijn een paar types van Varilite te koop. Het gaat daarbij om ik meen 2 types. Verder is het niet mogelijk om varilite te huren zonder een gecertificeerde technicus. Bij welke verhuurder je ook komt daar zit je aan vast. Mits je zelf natuurlijk gecertificeerd bent.

walliam schreef:

Martin met High End en Vari-lite vergelijken is appels met peren vergelijken.
Waarom kan je de Mac2000 niet met vergelijken met z'n broertjes bij HighEnd of Varilite? Idem de Mac 550? En zelfs idem de MX10?Varilite is een heel ander segment van de markt. Elke Highend of Mac kan iedereen kopen met voldoende geld. Een Varilite spot is zoveel geavanceerder dan bijvoorbeeld een Mac. En puur op recearch van licht en lenzen etc wint Varilite. Je kunt het wel vergelijken maar het is niet echt eerlijk.
Elke spot heeft z'n eigen voor en na delen. Dus waarom vergelijken?? Je kiest een spot omdat je iets wil bereiken daarmee. Als je alleen een rode bundel ergens wil neem je ook geen movinghead maar een par??
Maar misschien zie ik dat wel verkeerd.
I just do the sound (en vooruit soms iets met licht)
Dj fleurStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-6-2003
Laatste: 24-3-2010
Berichten: 391
1-4-2005 08:39
waar wat zijn precies de punten dat vari*lite gewoon glashard wint? ik bedoel: nieuwe gobo's en nieuwe kleuren kan ook in een martin doen (in de meeste gevallen), dus daar zal het niet echt aan liggen.
 
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
1-4-2005 13:21
de VL5 kan echt razendsnel een andere kleur aannemen, veel sneller dan de andere washes
exit night into LIGHT
HarmenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-11-2003
Laatste: 5-10-2010
Berichten: 121
1-4-2005 15:57
as mentioned before, optiek wint een vl ongetwijfeld.

kan dat artikel in LDI niet meer vinden sad :(
ben de naam ook kwijt..
StijnStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 7-12-2002
Laatste: 27-8-2024
Berichten: 123
4-4-2005 17:16

stekelvarke schreef:

de VL5 kan echt razendsnel een andere kleur aannemen, veel sneller dan de andere washes
Echt niet alleen de VL5 reeksen hoor gewoon alle vari's zijn sneller in zowat alles; kleurenwiel, gobowiel, bewegingen, ...
Nog iets dat ik hier de wereld uit wil helpen, de modellen die je kan kopen zijn alle VL1000, VL2000, VL2500 (zijn echt superlampen), VL3000 en VL3500 modellen. Alle andere modellen VL2, VL5, VL6,... zijn modellen om te huren.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)