Forum > Muziek

Productie : DJ Jows - Overload [First Try]

(97 reacties. Pagina 4 van 10)
Moderator(s): Dré
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
18-12-2004 23:30
Hey klinkt inderdaad goed zeg! Vind hem persoonlijk stuk lekkerder klinken als 'Stop it!'. Wat uhm......kwalitatiever.....lijkt het wink ;) ?.. Over de bass heb ik niet veel te klagen, vind wel lekker.

Lekkere bass vind ik ook het nummer op Sensation Black CD#2: nummer 4..

De nieuwe cd he, 2004..
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
20-12-2004 01:42
Heeehee... eindelijk weer een update :D Moest heel logic weer instellen, de synth weer instellen, dingen moeten reinstallen, vervolgens weer opnieuw moeten instellen, maar uiteindelijk werkt het dan weer.

Bij deze een nieuwe update, ik ben benieuwd wat jullie er nu van vinden. Is meer de rode draad. Alleen de uitmix moet ik nog even maken. Vervolgens ga ik echt finetunen.

https://home.quicknet.nl/qn/prive/pc.morsch/DJ_Jows_-_Overload.mp3

Commentaar hoor ik tegemoet :D Het belangrijkste is dat hij beukt :D

EDIT: Link aangepast, aangezien ik vandaag niet heb stilgezeten. De uitmix zit er ook in (waar ik overigens nog niet tevreden mee ben).
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
20-12-2004 21:08
Commentaar.. hmm, ik had een stuk "vettere" bass verwacht nog ashamed :$ hehe..

Maar kan nu de baskist niet echt hard zetten, dus morgen wellicht mijn mening herzien..

Edit; na de 4 minuten beukt die inderdaad.. even wink ;)
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
20-12-2004 21:29
De kick moet zéker niet 'vetter' Hij is echt tot op het randje getweaked, denk volgens de mening van sommigen al wel te ver. 'bassboost knop' idee van een goedkope stereo, je kent het wel.

De kick bevat genoeg laag, dreunt het niet dan heb je alweer je crossover fout staan Edie laugh :D

(ps. ik oordeel visueel met Adobe Audition / klanktechnisch met m'n mackie HR824's)
Tom. VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2004
Laatste: 16-6-2005
Berichten: 497
21-12-2004 11:06
Ik ben totaal geen producer ofzo,.. en ik ben ook niet klank- technisch onderlegd,.. maar vanf 3.20min (de snelle baslijn),.. dat klinkt niet echt lekker vind ik,.. als je dan heel de tijd met de iets tragere baslijn gezeten hebt en je moet ineens dat zeer snelle aankunnen,... Het verschil is té groot (vind ik,...) En ja,.. je kicks mogen wat meer aangedikt zijn. Ik vind hem nogal droog
Maar voor de rest: zeer goed! happy :)

GRTS TOM
19/08/2005: FORTIVITY : VERBRUGGEN VS REGNEZALS, GHOST, WOUT, SVEN LANVIN
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
21-12-2004 12:43

Tom. V schreef:

Ik ben totaal geen producer ofzo,.. en ik ben ook niet klank- technisch onderlegd,.. maar vanf 3.20min (de snelle baslijn),.. dat klinkt niet echt lekker vind ik,.. als je dan heel de tijd met de iets tragere baslijn gezeten hebt en je moet ineens dat zeer snelle aankunnen,... Het verschil is té groot (vind ik,...) En ja,.. je kicks mogen wat meer aangedikt zijn. Ik vind hem nogal droog
Maar voor de rest: zeer goed! happy :)

GRTS TOM
Titel van de track = Overload. Dat gebeurd er dus. Het valt nog wel mee, want de track gaat van 145 naar 170 BPM.

Eigenlijk zou ik de synth weg moeten halen, dan hoor je goed dat de stem OVERLOAAAAAAAAAAA AAA AAAA AAAA AAAA doet en dan de kick erin komt. Wat ik dus al zei, hij moet ff beter gemastered worden nog, zodat je alles gewoon echt goed hoort.

Kick heb ik plugin om er iets meer bass aan toe te voegen, maar hij lijkt dan te oversturen en dat is niet de bedoeling natuurlijk. Ik luister het nu op mijn koptelefoon en op mijn Syrincs Setje en dan stampt het behoorlijk.

DJ Chiren zei van Stop It! dat de kick meer mocht knallen. Dat is een must voor in hardstyle tracks. Hij knalt zeker.

The Abyss heeft hem al beoordeeld en vind vooral de climax erg vet "daar zullen ze zeker op los gaan" zijn zijn letterlijke woorden. Wel vond hij dat ik de vocalen iets minder vaak moest laten terugkomen en de track iets spannender moest maken. Daar ga ik de komende tijd dus mee aan de gang. Ik heb tevens een nieuwe VST plugin (Vanguard). Ik ga even kijken of ik daar een wat diepere synth mee kan maken.
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
Tom. VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2004
Laatste: 16-6-2005
Berichten: 497
21-12-2004 18:12
Begrijp mij niet verkeerd! Dit is gewoon wat ik (een studentje uit België) er van denkt! Ik zeg niet: DOE dit, DOE dat!

GRTS TOM
19/08/2005: FORTIVITY : VERBRUGGEN VS REGNEZALS, GHOST, WOUT, SVEN LANVIN
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
21-12-2004 21:12

Tom. V schreef:

Ik ben totaal geen producer ofzo,.. en ik ben ook niet klank- technisch onderlegd,.. maar vanf 3.20min (de snelle baslijn),.. dat klinkt niet echt lekker vind ik,.. als je dan heel de tijd met de iets tragere baslijn gezeten hebt en je moet ineens dat zeer snelle aankunnen,... Het verschil is té groot (vind ik,...) En ja,.. je kicks mogen wat meer aangedikt zijn. Ik vind hem nogal droog
Maar voor de rest: zeer goed! happy :)

GRTS TOM
Ik vind de overgang ook te abrubt. Overload of niet, dit is een (lichtelijk) storende tempo versnelling.
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
21-12-2004 23:28

Dacide schreef:

Tom. V schreef:

Ik ben totaal geen producer ofzo,.. en ik ben ook niet klank- technisch onderlegd,.. maar vanf 3.20min (de snelle baslijn),.. dat klinkt niet echt lekker vind ik,.. als je dan heel de tijd met de iets tragere baslijn gezeten hebt en je moet ineens dat zeer snelle aankunnen,... Het verschil is té groot (vind ik,...) En ja,.. je kicks mogen wat meer aangedikt zijn. Ik vind hem nogal droog
Maar voor de rest: zeer goed! happy :)

GRTS TOM
Ik vind de overgang ook te abrubt. Overload of niet, dit is een (lichtelijk) storende tempo versnelling.
Dan ga ik daar toch nog ff aan werken. De tempoversnelling opzich wil ik er wel in, maar misschien moet ik dat op een originelere manier erin brengen. Magoed, dit is ook slechts de rode draad. Er moet nog veeeeeeeeeel en veeeeeeeel meer aan veranderen.
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
RademakersVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2003
Laatste: 1-10-2024
Berichten: 1344
22-12-2004 00:23
De tempo-versnelling komt er inderdaad iets te abrupt in. Het loopt meestal al soepeler, als je er een begeleidend geluid bijvoegd, dat wordt geassocieerd met "overloading"(/chrashen, etc.). Ook de pitch snel (maar geleidelijk) laten oplopen maakt een dergelijke overgang vloeiender.
Persoonlijk zou ik de stem iets verder laten doorlopen, tot iets over de overgang en eventueel meenemen in de geleidelijke pitchverhoging.

Na de overgang komt het nummer meer over als hardcore, dus je zult er niet iedereen blij mee maken, maar sommiggen juíst wink ;).

De kick/beat klinkt inderdaad vrij droog, maar dat vind ik nou juist typerend voor hardstyle. Overigens zal een gemiddeld discotheeksystem daar nog wel wat iets aan toevoegen.

Mvg Johan
1-2-3-4-hoedje-van...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)