Forum > Geluid

dap mission-800

(46 reacties. Pagina 4 van 5)
Moderator(s): Dré
HendrikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2002
Laatste: 12-8-2013
Berichten: 296
3-1-2005 23:04

TCMC schreef:

Tom schreef:

de dapjes zijn gewoon wat je er voorbetaald:
goedkoop.
Tis maar wat je wilt lezen.
Vind ik een beetje kort door de bocht. Ik bekijk de versterker ook van de elektronicakant, ofwel als een techneut zijnde. Het verbaast me zelfs dat de printen dubbelzijdig zijn uitgevoerd, doorgemetalliseerd en zelfs verguld zijn wat het solderen erg gemakkelijk maakt. Helemaal sta ik verbaast dat mijn beide P-1600 ook nog zonder problemen met 2 Ohm (muzieksignaal) overweg kan......
TCMC
Daar kan ik me dus helemaal in vinden. Ik schrok laatst gewoon toen ik zo'n ding open zag liggen, veel te netjes voor dat geld. Nog niet mogen beluisteren omdat hij in puin lag op de reparatiedienst (16 laag-ohmige speakers en dan op max) Ik kon zo 1,3,3 behalve overheat protection geen andere vorm van protectie vinden.

Wel vreemd dat je zegt dat een mision op basreflex wel kan (op het laag)
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
4-1-2005 00:04
Zojuist de T-Amp TA2400 opengehad, de behuizing is erg fragiel (en daar is duidelijk op gespaard) maar verder echt top zag het eruit, er zat inderdaad overheat (naja, 2 bimetalen per koellichaam) op, en nog enkele warmte sensoren zag ik zitten. De Palladium/T-Amp reeks heeft tevens DC/sub-ultea/sonic short circuit/IMG en output protectie, aldus m'n beschrijving v/d T-Amp.

Maar waar slaat dat op dat een Mision wel op BR kan? shut up :X shocked 8O
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
4-1-2005 00:26

Mr. Edie schreef:

Zojuist de T-Amp TA2400 opengehad, de behuizing is erg fragiel (en daar is duidelijk op gespaard) maar verder echt top zag het eruit,
Misschien foto?
Dat de buitenkant fragiel is maakt deels niet zoveel uit, in een goede case bevestig je hem aan de voorkant met 4 bouten en aan de achterkant met 4 bouten. (meerdere amps werken op deze manier.

Martin.
kvm entertainment
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
4-1-2005 00:44
EDIT; Foto's gemaakt.

LINK

Mvg
Edie Wojciechowski

(dat verdient toch wel een pluimpje, niet? wink ;) )
Nog bezig met uploaden!!!
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 1370
4-1-2005 01:09

Mr. Edie schreef:

(dat verdient toch wel een pluimpje, niet? wink ;) )
Waar wil je hem hebben? Zal ik hem maar rectaal inbrengen? sneaky :V
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
4-1-2005 01:14
Haha, uhm.. doe maar op me hoofd wink ;)

Foto's zijn geupload, zelfs nog 2 bonus foto's erbij, omdat er 1 erg wazige bij is. Commentaar welkom.

T-Amp TA2400

Oja, 1 ding was me nog opgevallen; er zit een schakelaar op voor keuze van aarding (via kabel of apparaat ofzo) maar achterop is die helemaal niet aangesloten laugh :D razz :p Dat rode knopje wat je op 1 v/d foto's ziet..

Edie
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
4-1-2005 08:00

Mr. Edie schreef:

Haha, uhm.. doe maar op me hoofd wink ;)

Foto's zijn geupload, zelfs nog 2 bonus foto's erbij, omdat er 1 erg wazige bij is. Commentaar welkom.

T-Amp TA2400

Oja, 1 ding was me nog opgevallen; er zit een schakelaar op voor keuze van aarding (via kabel of apparaat ofzo) maar achterop is die helemaal niet aangesloten laugh :D razz :p Dat rode knopje wat je op 1 v/d foto's ziet..

Edie
Je hebt de oude versie van de DAP P-2000. Hiervan is me al een printspoor van de linker speaker socket al uitgebrand. Dit kan ook bij jouw TA2400 gebeuren als je op 2x 4 Ohm gaat draaien.

De groundlift werkt pas als de transistoren geïsoleerd opgesteld staan. Ik zie bij jouw TA2400 geen micaplaatjes. Ook de vermogensopgave van de TA2400 kloppen niet. In tegenstelling tot mijn DAP P-1600 geven deze versterkers minder uitgangsvermogens.

Als je belangstelling hebt, wil ik jouw versterker uitgebreid gaan fotograferen en zet ik mijn P-1600 ernaast.

TCMC
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
4-1-2005 11:35
Oew, das toch wel minder. Toch draait de versterker al meer dan een jaar mee (2de hands). Ik gebruik hem nu op mijn JBL SF25's (die zijn 4 ohm) voluit (dus net onder het clippen) zal die niet snel doen.

Is dat 'uitbranden' te verhelpen?

Foto's van beide amp's naastmekaar is mij prima.

Edie
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
4-1-2005 17:24

Mr. Edie schreef:

Oew, das toch wel minder. Toch draait de versterker al meer dan een jaar mee (2de hands). Ik gebruik hem nu op mijn JBL SF25's (die zijn 4 ohm) voluit (dus net onder het clippen) zal die niet snel doen.

Is dat 'uitbranden' te verhelpen?

Foto's van beide amp's naastmekaar is mij prima.

Edie
Dat uitbranden is te verhelpen door draadbruggen te leggen. Nu zal dat bij luidsprekers minder snel gebeuren. Bij dummyloads van 2x 4 Ohm en een sinussignaal gebeurt dit dus wel.

Omtrent beide amps spreken we via E-mail verder af gezien mijn vaak chronisch tijdgebrek. T.z.t. zet ik dan foto's met verschillen en meetresultaten on-line.

TCMC
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
5-1-2005 12:48
Hoi TCMC, ik heb je gemaild (gisteren al wink ;) )

Ik had nog met Inter (Michel) Company gesproken erover, en dit is zijn woord;
Beste Edie,

Ik heb ooit eens een link gezet of op New-Line of op J&H waar de versterkers vergeleken worden. Uit deze test komt Tamp als tweede dit doordat er geen beveiliging op zit en dat de behuizing niet al te stevig is, anders waren ze eerste.
Bij de vermogenstest kwamen ze er uitstekend af. 2Ohm belasting per kant is geen enkel probleem, we hebben de tamps ook op 2 Ohm belast en ze worden niet eens heet. Ik heb ooit eens een Dap en Tamp open geschroefd en er zit maar een klein verschil: De tAmp heeft een soft start en de Dap niet, dit kan gemakkelijk zijn als je op 16amp huis installatie draait.
Zie: link
Bijna alle amps komen uit dezelfde fabriek en worden op specificaties van de opdrachtgever samen gesteld.
Voor de rest kan ik je zeggen: de prijzen van de amps in het lagere sigment wirsen bepaald door de opties: softstart, limiter, clipbeveiliging (dus geen clip led wat ze allemaal hebben) en de behuizing.
Als je de Tamps koopt denk ik dat je een goede versterker hebt voor weinig geld, wij hebben er alleen maar positieve ervaringen mee!

Succes
Michel
De test's met TCMC zullen ook hierop te komen staan.

Mvg
Edie Wojciechowski

Terug naar forum Reageer (zonder quote)