Forum > Algemeen Forum

meubel???

(47 reacties. Pagina 4 van 5)
Moderator(s): Dré
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
12-12-2003 16:10
Ik zal de tekeningen even inscannen. Het is overigens wel voorbeplakt met een speciale laag!

Edit: hier zijn de tekeningen. Of moet ik daar een nieuw topic over maken?
members.lycos.nl/rmdriveinshows/newline/Image-01.jpg

Nu moet ik er wel bij zetten dat het een erg grote foto is. (1.2mb) Maar als ik hem kleiner maakt is ie niet meer leesbaar!
Maar dat is MIJN mening...
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
12-12-2003 16:40

Jocha schreef:

50 euro shocked 8O , waar haal je dat dan, hier kost dat het dubbele.
dat meen je niet?! 100 euro voor een plaat hout? ik dacht dat gamma duur was met z'n 38 euro voor 9mm berken multiplex.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
12-12-2003 16:45
Volgens mij zit het hier ook dichter in de buurt van de 100 als van de 50 hoor!
Maar dat is MIJN mening...
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
12-12-2003 16:48
dan wordt je een oor aangenaaid waar je bij staat!! want dat is echt niet meer normaal. maar ik heb het over de blanke platen zonder HPL. maar ik neem aan dat jullie ook een gamma hebben? ga daar eens naar de prijs kijken, want ik mag hopen dat de prijzen die jullie noemden, niet van de gamma zijn. want dan is het wel erg grof.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 1207
12-12-2003 16:57
Ik heb het toch echt over de echte flightcase platen.
Ik zou zeggen ga gewoon eens naar een grotere discoboer, die hebben die platen meestal wel liggen of kunnen ze zo bestellen.
Ik ken ook iemand die het leuk vind om kisten te bouwen, hij woont in Zeeland maar verstuurd gewoon door heel nederland.
Misschien optie om je kist daar te laten maken?
Darth Crossfader
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
12-12-2003 17:09
LATEN maken? voor geen goud. lekker zelf doen. happy :) eigenlijk is er geen echt flightcasehout, MAAR het berken multiplex met een laag HPL wordt veel gebruikt. dus als ze(de winkels) zeggen dat het echt flightcasehout is, en je daarom zo veel betaald, moet je dit niet geloven.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
12-12-2003 17:33
Hallo, ik heb het natuurlijk wel over platen met hpl laag en de andere kant gewoon beplakt. Ziet er erg strak uit maar precies wat je zegt, het is erg duur!
Maar dat is MIJN mening...
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 1207
12-12-2003 17:42
Dacht dat het een kist voor djmax werd en daar beslis jij over?
Of praat je nu alleen voor je zelf?
Ik vind het wel fijn als iemand die daar eigenlijk alleen maar mee bezig is en het dus gewoon goed kan, een kistje voor weinig voor mij wilt bouwen.
Zelf bouwen is ook leuk maar als je op maat gaat werken zoals met 19'' kisten dan lekker door iemand anders hoor, daar mag je geen mm verkeerd uitkomen!
Want zeg nou zelf: ga je voor die paar euro meer, of zoals ik het hier hoor is het dan zelfs goedkoper laugh :D , zelf klussen of laat je het dan doen, voor mij is die keus erg makkelijk hoor, je bent er toch 3 dagen lang 8 uur per dag mee bezig als je het een beetje goed wilt doen.
Officieel flightcase hout weet ik niet of dat bestaat maar er is wel een standaard!
Wat dat precies is weet ik ook niet helemaal zeker maar het is wel een 9mm/1mm combi en dacht dat er ook merranti op zat, maar nogmaals dat weet ik niet helemaal zeker.
Darth Crossfader
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
12-12-2003 18:24

DJ.T schreef:

Dacht dat het een kist voor djmax werd en daar beslis jij over?
nee, want we hebben het over geschikt hout voor een fc en ook wat het kost. wat djmax hiermee doet, moet ie zelf weten.
Ik vind het wel fijn als iemand die daar eigenlijk alleen maar mee bezig is en het dus gewoon goed kan, een kistje voor weinig voor mij wilt bouwen.
Zelf bouwen is ook leuk maar als je op maat gaat werken zoals met 19'' kisten dan lekker door iemand anders hoor, daar mag je geen mm verkeerd uitkomen!
tja, hangt ervan af wat je wilt. en echt moelijk is het nou ook weer niet. als je een beetje overweg kan met een rolmaat, winkelhaak, potlood, accuboor, een lijmbus, en een cirkelzaag is het goed.

het voordeel van zelfbouw vind ik dat je gewoon de kist naar eigen wensen kan aanpassen. zo kun je sluitprofielen weglaten. (erg af te raden, heb ik bij mijn eerste kistjes wel gedaan, aangezien ik zag dat ze 10 euro voor male OF female per 2 meter waren. overigens een misverstand) ook kun je zelf goed hout kiezen, zodat ze een stuk steviger zijn dan de DAP kistjes, maar ook niet veel duurder.
Want zeg nou zelf: ga je voor die paar euro meer, of zoals ik het hier hoor is het dan zelfs goedkoper laugh :D , zelf klussen of laat je het dan doen, voor mij is die keus erg makkelijk hoor, je bent er toch 3 dagen lang 8 uur per dag mee bezig als je het een beetje goed wilt doen.
die keuze is inderdaad HEEL makkelijk... zelf bouwen. maarja, dat is erg persoonlijk. voor mij is het een 2e hemel! ik vind het geweldig om te doen. alleen geld remt me af in bouwen van STAPELS kisten.
Officieel flightcase hout weet ik niet of dat bestaat maar er is wel een standaard!
Wat dat precies is weet ik ook niet helemaal zeker maar het is wel een 9mm/1mm combi en dacht dat er ook merranti op zat, maar nogmaals dat weet ik niet helemaal zeker.
nee, er is geen offieciel hout voor. wel is er een standaard, namelijk 9mm berken multiplex. meranti kan wel, maar heeft als nadeel dat het zo zwaar is, terwijl je je kist zo licht mogelijk wilt houden.

overigens gebruik ik altijd een laag formica, wat 10 euro per m2 kost. ik zoek zo een voorbeeld op.

[edit] ff een foto gezocht van de formicalaag:
home.planet.nl/~bmpeters/cyclone/cyclonecase.JPG
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 1207
12-12-2003 19:22
Kistjes zien er wel netjes uit, alleen het ik er zelf wel sluit profiel op gezet ja happy :)
Stevigere (inbouw) sloten had denk ik ook geen kwaad gekunt?
Het is jammer dat die server plat ligt maar anders had je wel even een paar foto's van een kist van mij kunnen zien gebouwd door die jongen.
Darth Crossfader

Terug naar forum Reageer (zonder quote)