Forum > Geluid

Cd zit vast in CDJ-800

(63 reacties. Pagina 4 van 7)
Moderator(s): Dré
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
22-10-2004 11:56
Het is absoluut de moeite waard hoor, alleen:
probeer er maar eens weg te komen zonder iets duurders mee te nemen dan de bedoeling was laugh :D

Dré's enthausiasme over bepaalde producten is in het echt nóg aanstekelijker dan op het forum wink ;)
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
22-10-2004 12:04
Je zult zien dat als mijn keuze valt op de LEM D-400, dat ik ook met zo'n loeizware sub thuiskom. Maar als Victor me uitlacht omdat ik weer eens niet weet wat ik wil (wel laag, niet tillen), geef ik gewoon Dré de schuld.
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
22-10-2004 12:06
de lem 400 en een sub erbij!!!!
is wel ok voor jou.
Daar ben je best blij mee.
Ik heb me verwondert over het geluid wat er uitkomt.
meer dan netjes.
groetjes
ps-hoe staat t met mn kabelkissie?
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
22-10-2004 12:30
Je kabelkissie staat hier nog steeds te wachten. Als we beiden naar de Discobeurs blijken te gaan, dan neem ik 'm wel voor je mee.

Wat betreft mijn actieve plastic-boxjes-zoektocht:
www.new-line.nl/forum/read/?m=196331#196331
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 30-6-2024
Berichten: 9473
22-10-2004 12:49
Weer een reden voor Fred om toch te gaan laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SteviebrownStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-7-2003
Laatste: 2-10-2008
Berichten: 14
4-1-2005 17:59
Ik heb bijna hetzelfde probleem met één van mijn cdj800 spelers.
Deze had al vaker het probleem dat het lang duurde voordat hij de cd uitwierp, ongeveer een half minuutje.(ongeveer 3 x op 15 avondjes draaien).
Afgelopen weekend stopte hij ineens met spelen midden in een nummer, toen ik op uitwerpen drukte duurde het weer een half minuutje voor hij de cd uitwierp.
Ik heb toen verschillende cd's proberen te laten spelen maar dat ging niet meer,hij slikt wel.. maar meer ook niet. (ik hoorde hem ook niet draaien of tikken)Ook dan duurt het weer lang voordat de cd naar buiten komt.
Ik heb de speler net weggebracht voor garantie naar mijn dealer.. als ik meer intressante info heb zal ik dit posten.
gr. Stefan
oe da ga nie?!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 1-7-2024
Berichten: 13459
4-1-2005 18:30
Als je een speler hoort "tikken" dan hoor je hem wanhopig proberen de CD te lezen. Ook bij het stoppen MOET de CD gelezen worden (anders weet de spindle motor niet of de CD al stil staat namelijk!!!).

Mogelijke oorzaken:
  1. Loopwerk vies of versleten. Oplossing: Vies=reinigen, versleten is nieuwe laser plaatsen.
  2. Je gebruikt flut CD-R's of brandt met een waardelozen brander. Oplossing: Zelf voor hoofd slaan en beterschap beloven voor 2005.
wink ;)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SteviebrownStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-7-2003
Laatste: 2-10-2008
Berichten: 14
4-1-2005 20:37

Dré schreef:

Als je een speler hoort "tikken" dan hoor je hem wanhopig proberen de CD te lezen. Ook bij het stoppen MOET de CD gelezen worden (anders weet de spindle motor niet of de CD al stil staat namelijk!!!).
Natuurlijk vertel je het bovenstaande met de beste bedoeling maar dat was niet nodig geweest. wink ;) Ik heb al menig cd spelertje onder handen gehad/gerepareerd. laugh :D
Mijn reactie was ook niet met de bedoeling HELP! HULP!wat moet ik nou!!??
Meer om mede-gebruikers van deze speler te "waarschuwen" voor mogelijke fouten in het apparaat. En straks misschien meer over de afhandeling van Pioneer met deze klacht.
Omdat het apparaat in de garantie zit heb ik hem zonder blikken of blozen opgestuurd. razz :p

Even voor de duidelijkheid: De cd draait niet, de "lens" tikt niet en het wormpje hoor ik niet draaien.
Mogelijke oorzaken:
  1. Loopwerk vies of versleten. Oplossing: Vies=reinigen, versleten is nieuwe laser plaatsen.
  2. Je gebruikt flut CD-R's of brandt met een waardelozen brander. Oplossing: Zelf voor hoofd slaan en beterschap beloven voor 2005.
wink ;)
Vies kan altijd , alhoewel de spelers altijd in een nette case zitten die maar zelden open gaat. (dit wil niet ALTIJD wat zeggen natuurlijk!)
Versleten lijkt me stug, deze spelers zijn van november 2003. En ik gebruik ze niet schrikbarend veel....ongeveer 3*2 uur per week gaan ze thuis aan en ongeveer ééns in de drie maanden gaan ze mee op pad.
Dus ik gok het toch op een fout.
Zeker omdat steeds dezelfde speler vrij vroeg na aanschaf moeite had om cd's uit te werpen. De andere heeft nergens last van, deze hapt en leest de meest bekraste cd's.
Ik weet niet of Pioneer een reparatie omschrijving op de bon zet, zo ja: dan deel ik het mede!

P.S Je zult in mijn cd koffer geen enkele zelfgebrande kopie vinden....BAH! angry
oe da ga nie?!
SteviebrownStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-7-2003
Laatste: 2-10-2008
Berichten: 14
29-1-2005 03:21
Mijn cdj800 is terug binnen! ..En vrij vlot, beter gezegd zeer snel.
Ik had rekening gehouden met een week of 4, maar hij was binnen een week al terug!
Dus dat is wat mij betreft heel positief.
Op de reparatiebon stond "laserunit vernieuwd, optimaal afgeregeld en getest"... nou mooi toch?
Dit alles is kosteloos vervangen. i.v.m. garantie.

Dat wilde ik nog even kwijt..
gr. stefan
oe da ga nie?!
MBFStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2005
Laatste: 1-6-2006
Berichten: 284
26-9-2005 13:25
Nu heb ik een problee. Ik heb hetzelfde probleem als silvia met BEIDE cd spelers. Namelijk, het pinnetje krijg ik er niet in. Ik zie ook het hele loopwerk bewegen. Ik krijg hte pinnetje er wel in als er geen cd in zit, dus hij stuit tegen de cd aan. Als ik druk dan durf ik niet verder, hij hoort er gewon al uit te komen. Nouja vooruit toch maar even doorgedrukt en toen sschoot ik het apparaat in. Geen cd eruit maar het pinnetje zat er wel in. Ik helemaal in paniek ik dacht dat ik het loopwerk naar de hemel had geholpen. Waarschijnlijk is het pinnetje onder of boven de cd door gegaan.

Hoe moet ik zo'n cd eruit krijgen met het pinnetje? ik doe wat de handleiding zegt. Alles doet het nog, behalve dat ik de loopwerken hoor spelen (een zacht zszszszszszszszszszs geluidje) maar dat aws al toen ik ze kreeg en normaal hoop iklaugh :D .

Cd is er immidels al uit door een paar keer aan en uit te zetten, maar ik blijf toch even met dat probleem over dat pinnetje, het zou je maar op een feest gebeuren shocked 8O .

Iemand raad?
Wat?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)