Forum > Geluid

naalddruk verhogen om skippen te voorkomen (beschadigde plaat)

(31 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
2-10-2004 19:34
Het platenlabel van Darren Emerson, "Underwater", brengt al hun platen tegelijkertijd op CD uit.

Goed bezig.....
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
LaolithStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2003
Laatste: 21-1-2006
Berichten: 61
4-10-2004 15:52

sylvia schreef:

De enige andere uitspraak die men bij het Journaal deed, is dat het vinyl een soort "hogere" status heeft gekregen, het heeft klasse. Die klasse en stijl is de cd verloren vanaf het moment dat-ie gekopieërd en via downloads gebrand kon worden.

Het gros van de consumenten koopt nog steeds 'gewoon' cd's, daar kun je van op aan.
Ik denk niet dat die "klasse en stijl' er ooit geweest is bij cd's shut up :X.
Maar met vinyl draaien zal nooit verloren gaan. Puur en alleen omdat er een echte passie voor is, anders dan alleen een passie voor het luisteren en draaien van muziek. De feeling van vinyl is niet te vergelijken met draaien met cd's, dvd's, mp3's e.d.
Voor die gepassioneerde vinyl-junkies is het gewoon een liefhebberij en daarom zullen er altijd nog wel (misschien beperkt, maar toch) platen geperst en gedraaid worden denk/hoop ik.. wink ;)

Maar ja, met andere media is het allemaal gewoon een stuk makkelijker en veelzijdiger (zowel voor productie en verkoop als ook technisch en praktisch) en veel "dj's" zijn liever lui dan moe sneaky :V wink ;). Ok, ik sleep ook liever een mapje/koffertje cd's dan mn platenbox van 20 kilo, maar goed, persoonlijk hou ik het bij een mix van cd's en voor zover mogelijk bij vinyl. Heb tegenwoordig twee OEM-bakken en een nwe fx-mixer dus ik leef me weer aardig uit en dat alles zonder cd-speler (momenteel) laugh :D.

Maar goed, da's allemaal gewoon "zie quote"... wink ;)

CheerioZ!
imho...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)