Forum > Licht

schuimmachine

(110 reacties. Pagina 4 van 12)
Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
28-9-2004 18:05
Er zit ook wel verschil tussen (dat is bij rookvloeistof ook).De verschillende soorten svm een rook vloeistof zijn ook niet op twee handen te tellen.
Maar de "basis" ingredienten om goed schuim te maken zijn min of meer gelijk.

@Dré
Met een heel stuk beter neem ik aan dat het hetzelfde ruikt maar dan iets minder sterk.

Martin.
kvm entertainment
Ws soundexpresseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-9-2002
Laatste: 18-9-2020
Berichten: 214
28-9-2004 18:39
en dan die showtec stank x heel veel, maakt dus dat het niet geschikt is voor schuimparty's.
dacht je nu werkelijk dat schuim speciaal voor een schuimunit wordt gemaakt?
Dat denk ik niet, maar weet ik wel 100% zeker!

De vloeistof waar wij het over hebben, die dus geschikt is voor schuimparty's wordt daar wel degelijk voor gemaakt! Denk Bijv aan strong.

To Dré: Probeer eens de vloeistof van MBN, die ruik je bijna helemaal niet meer, of je moet je neus erin duwen. Dit is de ook de vloeistof die gebruikt wordt voor de grotere schuim generatoren. Doe die vloeistof zelf ook in de sneeuwmachines en je ruikt er nix van. Mengverhouding dus 50%
Sound-Light-Laser-FoamParty's-Led Dancefloor
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
28-9-2004 19:08
PS: De vloeistof wordt NIET voor schuimmachines gemaakt. Het is (heb ik me laten vertellen door een chemicus) gewoon een standaard alcoholische zeep die eigenlijk bedoeld is voor vlamdovende toepassingen.

Maar dat er verschillen in samenstelling zijn... Zeker.

PS: Ik ben jaren geleden al gestopt met schuimparties (wat een rotzooi geeft dat zeg).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Ws soundexpresseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-9-2002
Laatste: 18-9-2020
Berichten: 214
28-9-2004 21:17
laat ik het anders zeggen dan: de samenstelling zoals die voor schuimparty's word gebruikt, is daar wel speciaal voor gemaakt.
Sound-Light-Laser-FoamParty's-Led Dancefloor
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
28-9-2004 22:03

Dré schreef:

PS: De vloeistof wordt NIET voor schuimmachines gemaakt. Het is (heb ik me laten vertellen door een chemicus) gewoon een standaard alcoholische zeep die eigenlijk bedoeld is voor vlamdovende toepassingen.
Brandweer dus wink ;)

@ws soundexpresse
Om hier verder nog over in discussie te gaan lijkt mij zinloos, er zijn vele soorten svm. Bovendien zal de maker van het apparaat zeer waarschijnlijk nooit zijn eigen vloeistof zelf maken.

De brandweer heeft ook svm wat niet geschikt is om branden te blussen. Bovendien zet bij mij de brandweer de hele handel onder schuim dan zou je toch aan kunnen nemen dat ze weten waar ze mee bezig zijn.

Martin.
kvm entertainment
Ws soundexpresseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-9-2002
Laatste: 18-9-2020
Berichten: 214
29-9-2004 09:29
Leg het schuim van de brandweer en het schuim wat verkocht wordt als zijnde speciaal voor schuimparty's maar eens langs elkaar, dan praten we wel verder goed???
Sound-Light-Laser-FoamParty's-Led Dancefloor
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
29-9-2004 09:52
Ik wil als 'ervaringsdeskundige' graag even medelen dat ik 2x per jaar naar een schuimparty ga. Daar komt het schuim soms tot een meter boven je uit.En je kunt prima ademhalen! Lijkt me dus niet dat dat hetzelfde spul is wat de brandweer gebruikt om vlammen te 'verstikken' wink ;)
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
29-9-2004 10:10
De truc is de mengverhouding. Als je 1 op 5 mengt dan krijg je een stevige massa. Als je 1 op 25 mengt dan krijg je middelmatig stevig schuim. Op schuimparties is de mengverhouding soms nog veel extremer (1 op 100). Ik denk dat de achterliggende reden vooral een financiele grondslag heeft ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Ws soundexpresseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-9-2002
Laatste: 18-9-2020
Berichten: 214
29-9-2004 11:52
@ Dré, Het is echt ander spul.

Ik wil niet vervelend zijn, maar als ik sommige reacties hier bekijk, hebben die mensen de 2 soorten nog nooit naast elkaar gezien. Heel de substantie ruikt zo al anders en die van de brandweer is kwa kleur geelsig.

Het zal best gaan werken, maar het spul wat wordt verkocht alszijnde voor schuimparty's, lijkt me dan toch wat veiliger niet dan? Enne, dat brandweer spul, durf je daar van te garanderen dat het de kleren ed. niet beschadigd? Dat het niet irriteerd aan de huid? Dat doet de leverandcier van onze schuim dus wel!
Sound-Light-Laser-FoamParty's-Led Dancefloor
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
29-9-2004 15:49

ws soundexpresse schreef:

Ik wil niet vervelend zijn, maar als ik sommige reacties hier bekijk, hebben die mensen de 2 soorten nog nooit naast elkaar gezien. Heel de substantie ruikt zo al anders en die van de brandweer is kwa kleur geelsig.
Nou mag dat oefenschuim iets totaal nieuws zijn voor me, maar dit ben ik toch wél héél zeker! Het kleur is netjes wit bij de Brandweer en de substantie ruikt identiek! Mogelijks heb je een demonstratie gezien met vervuild water of zo? Kan wel eens gebeuren dat je uit de hydrant roestbruin water krijgt hoor!
En voor alle duidelijkheid: lees hierboven vooraleer je het in je hoofd haalt te zeggen dat ik geen ervaring heb met Brandweerschuim wink ;).
Enne, dat brandweer spul, durf je daar van te garanderen dat het de kleren ed. niet beschadigd? Dat het niet irriteerd aan de huid? Dat doet de leverandcier van onze schuim dus wel!
Tot op heden nog niemand gezien in ons korps die uitslag krijgt erdoor... @kvm: je vrouw al met rooie bobbels zien thuiskomen? laugh :D

Nog een laatste: sinds vorige zomer heb ik er 4 schuimparty's opzitten en telkens was er een andere schuimmachine voor handen (als ik me niet vergis ook elke keer van een andere verhuurfirma), maar geen enkele keer kon ik tijdens een wilde stoeipartij ademenen onder het schuim... toeval of wordt er hier in deze thread weer uit de nek gekletst? sneaky :V
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)