Forum > Off-Zone

Slechtste ervaring

(792 reacties. Pagina 38 van 80)
Moderator(s): Dré
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
6-4-2006 10:36
en je apparatuur doet het nog? shocked 8O
Bij mijn laatste BHV-training werd mij verteld dat poederblussers dodelijk zijn voor je (elektrische) apparatuur in de ruimte (sterker, in je hele huis zou het doordringen) waar de blusser wordt gebruikt
Beauty hides in the deep
Phunky MusicStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-4-2005
Laatste: 18-1-2008
Berichten: 14
6-4-2006 16:17

Laxap schreef:

Mijn slechtste ervaring ooit was toen er iemand met een poederblusser ergens achterin de zaal ging spuiten.

Eerst had ik niks in de gaten totdat mijn keel pijn ging doen. Iedereen gaf automatisch de rookmachine de schuld. Maar later bleek dus dat er iemand met een poederblusser had lopen spuiten (voor de gein). Iedereen dus naar buiten (was echt niet te doen binnen met die lucht).

Toen de lucht weg was zou het feest al bijna afgelopen zijn. In overleg met de organisatie zijn we gestopt en hebben we alles in gepakt en zijn we naar huis gegaan.

Verder was het wel een gezellig avond, alleen jammer dat het dan zo moet eindigen.
Erg vervelend! Zowel voor het feest, het gebouw en de apparatuur!

Was je niet aan de schijterij later? laugh :D
Bluspoeder laxeert namelijk..
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
6-4-2006 17:32

Sjapper schreef:

en je apparatuur doet het nog? shocked 8O
Bij mijn laatste BHV-training werd mij verteld dat poederblussers dodelijk zijn voor je (elektrische) apparatuur in de ruimte (sterker, in je hele huis zou het doordringen) waar de blusser wordt gebruikt
Jup, als je een poederblusser leegt over je cd-speler garandeer ik je dat je dat ding weg kan flikkeren! Als je als drive-in show een blussertje mee wil nemen, raad ik je aan om een CO2 blusser te nemen. Deze is in ieder geval minder schadelijk dan de brand zelf wink ;)
LaxapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2004
Laatste: 9-7-2023
Berichten: 307
6-4-2006 20:23
Gelukkig gebeurde het achter in de zaal. En hebben we op het moment dat we het merkten gelijk alle deuren en ramen opengezet. Ook denk ik dat hij maar heel even in gedrukt is geweest. Maar dat was wel genoeg om een onaangename lucht te verspreiden. Maar onze apparatuur doet het allemaal nog prima.

Gelukkig had ook niemand (ernstig) last gekregen van de longen. Want volgens mij is dat spul dat eruit komt niet echt goed voor de gezondheid.
Cyberlights in the house :D
BarbaraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-6-2005
Laatste: 30-9-2009
Berichten: 439
7-4-2006 00:27

Laxap schreef:

Gelukkig gebeurde het achter in de zaal. En hebben we op het moment dat we het merkten gelijk alle deuren en ramen opengezet. Ook denk ik dat hij maar heel even in gedrukt is geweest. Maar dat was wel genoeg om een onaangename lucht te verspreiden. Maar onze apparatuur doet het allemaal nog prima.

Gelukkig had ook niemand (ernstig) last gekregen van de longen. Want volgens mij is dat spul dat eruit komt niet echt goed voor de gezondheid.
Vorige week BHV gehad, als ik goed opgelet heb...dan is het slecht voor electrische apparatuur en niet ernstig slecht voor de gezondheid.
In tegenstelling tot een ander middeltje dat niet meer gebruikt mag worden(wel stuk effectiever bij bepaalde brandjes)..
Potverdorie
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
7-4-2006 00:37
Halon
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
BarbaraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-6-2005
Laatste: 30-9-2009
Berichten: 439
7-4-2006 00:37

DannyK78 schreef:

Halon
Juistrazz :p
Potverdorie
LaxapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2004
Laatste: 9-7-2023
Berichten: 307
7-4-2006 01:23

barbara schreef:

Vorige week BHV gehad, als ik goed opgelet heb...dan is het slecht voor electrische apparatuur en niet ernstig slecht voor de gezondheid.
In tegenstelling tot een ander middeltje dat niet meer gebruikt mag worden(wel stuk effectiever bij bepaalde brandjes)..
Ik heb ook geen idee hoe oud die blusser was, maar wanneer is het slecht voor electrische apparatuur? Als je 8 meter van de apparatuur staat en dan 0,5 seconden in een hoekje die brandblusser gebruikt. Zou het dan al schadelijk zijn voor je apparatuur?
Cyberlights in the house :D
BarbaraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-6-2005
Laatste: 30-9-2009
Berichten: 439
7-4-2006 12:01
Nee dan zal het wel meevallen, het schijnt zo te zijn dat je ermee uit moet kijken wat je blust met welk blusmiddel.

In een ruimte met monitoren(kantoor bijvoorbeeld) liever niet zo'n ding, want dan help je alles dus naar de #%#%wink ;)

Als het nog werkt, dan werkt het nograzz :p
Potverdorie
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
7-4-2006 12:15

DJ Bastisito schreef:

(...)
Dus toch wel goed opgelet! Lang leve de Shell. Leer je nog eens wat van laugh :D
Beauty hides in the deep

Terug naar forum Reageer (zonder quote)