Forum > Geluid

Het Denon DN-S1000-topic

(382 reacties. Pagina 37 van 39)
Moderator(s): Dré
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
29-11-2007 15:06
Voor zover ik weet is dat niet mogelijk. In de singe-play optie gaat de speler aan het eind van het nummer terug naar het begin en niet naar het volgende nummer. De broadcast modellen van Denon (en ook bijvoorbeeld mijn 19" MD-speler) laten je kiezen tussen terug naar het huidige nummer of het volgende nummer. De DJ-spelers kunnen dat niet.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
GrooveloverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-3-2004
Laatste: 28-8-2010
Berichten: 462
2-12-2007 22:48
Mijn Gemini cdj-20's zet ik in auto-cue mode. Dan stopt de plaat steeds aan het begin van de volgende track. Volgens mij bedoel je dit. Of dit op de DN-S1000 ook kan, weet ik niet.
Pioneer cdj 800 mk2 - Synq SMX-2 - Pioneer cdj 800 mk2 - Technics RP-DH 1200
EricStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-10-2002
Laatste: 1-10-2024
Berichten: 455
3-12-2007 08:54
Ja, zo werkt het op bijna alle spelers, ook op de oude Denons die ik ooit gebruik heb, voor zover ik me herinner...

Maar blijkbaar dus niet op de S1000, aldus Victor.
Hoe meer kennis hoe meer twijfel
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
3-12-2007 09:47
Ik heb zelfs een vraag van een DN-D4500 gebruiker gevonden hierover:
I'm wondering if there is a setting that I can set so that when in single play mode (NOT continuous) that when track 1 finishes, that the cd is waiting to play track 2. Currently, when track 1 finishes, it goes back to the beginning and if I were to push PLAY, track 1 would play again. I want track 1 to play, and then when it finishes no more music plays, however, track 2 is waiting to be played when I push PLAY. Instead I have to turn the TRACK SELECT dial to the next track then push play.

Thanks for any help.
Die door de Denon head-honcho werd beantwoord met:

That feature is found on our broadcast players only.
Its called "Cue Next", but not possible on this model, sorry.
Op de S1000 (en alle andere dj modellen van Denon) is dat niet anders.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
3-12-2007 09:58
Dus gewoon continious gebruiken en even op de pauze knop rammen aan het eind van het nummer. Doe je ook nog wat voor je geld (of hobby) razz :p
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
3-12-2007 11:41

Victor schreef:

Voor zover ik weet is dat niet mogelijk. In de singe-play optie gaat de speler aan het eind van het nummer terug naar het begin en niet naar het volgende nummer.
Vreemd. Geval is namelijk dat de DN-S1000 ook een stand heeft die heet "single lock". In dat geval kan de speler alleen gecue'd worden binnen het huidige nummer. Ik vraag me af wat het nut is van die optie als hij sowieso nooit uit zichzelf naar een ander nummer gaat in de single stand...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
3-12-2007 14:08
Single lock heeft een ander doel, namelijk om te voorkomen dat je tijdens het draaien van een nummer per ongeluk met de track-select knop naar een ander nummer overschakelt. Omdat je dacht dat de andere speler aan het spelen was en je dus met deze speler een nieuw nummer kon uitzoeken. Dom natuurlijk, maar zo'n oepsje kan iedereen overkomen.

De optie single lock dwingt je om de speler eerst op pauze of cue te zetten voordat je een andere track kan zoeken. Dat voorkomt dus pijnlijke momenten (hoewel het ook al geen beste beurt is om een lopend nummer ineens op pauze te zetten, maar da's in ieder geval makkelijker te herstellen).

Vooral bij de DN-S5000 als je met alpha play aan het werken bent is single lock geen overbodige luxe.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
3-12-2007 14:32

Victor schreef:

Single lock heeft een ander doel, namelijk om te voorkomen dat je tijdens het draaien van een nummer per ongeluk met de track-select knop naar een ander nummer overschakelt.
Zelf vind ik dat soort dingen altijd een betutteling (net als het blokkeren van de Eject button); dit omdat de speler dan blijkbaar aanneemt dat ik zo dom ben dat ik niet weet wat ik doe. Hebben wel meer merken last van (Pioneer wellicht als enige uitzondering bij de meeste van haar spelers).
Omdat je dacht dat de andere speler aan het spelen was en je dus met deze speler een nieuw nummer kon uitzoeken. Dom natuurlijk, maar zo'n oepsje kan iedereen overkomen.
Oepsjes gebeuren altijd. Maar om alles dan maar zo te maken dat bruikbaarheid beperkt wordt in 99% van de gevallen zodat een 1% oepsje niet voor kan komen... Ik snap dat niet altijd. Ik zie ook nog steeds geen kooi over een draaitafel heen schuiven zodra de plaat gaat draaien (en chips, dat betekent dus dat ik zo maar de verkeerde naald van de plaat kan pakken). Dan vind ik de "emergency recovery" waarbij de speler gewoon weer verder gaat waar hij gebleven was als je direct de CD er weer in ramt een handigere optie dan het domweg blokkeren van de ejectknop tijdens afspelen (maar ja...).

Voor de zekerheid net nog even een DNS-1000 uit de voorraad gepakt en getest (in de hoop dat de firmwareschrijver een hapje "common sense" had gekregen bij het ontwerpen van de DN-S1000). Helaas. Hij gaat inderdaad terug naar z'n cue point aan het einde van het nummer. Betekent dus ook dat dingen zoals relay play (speler 1 start na afloop van z'n nummer speler 2 in en gaat zelf klaar staan aan het begin van het volgende nummer) niet mogelijk is. Goh, kan wel op Denon's dubbele spelers. Dus op hun dubbele spelers vinden ze het zo handig en nodig dat ze het erop zetten maar op de enkele spelers niet. Doe mij nog maar een hapje "common sense", ben ik wel aan toe ;-)

Originele vraagsteller kan dus mijn mailtje van vorige week beschouwen als niet verzonden en wellicht beter kiezen voor om het even welke andere DJ CD-Speler (want volgens mij is Denon echt de enige die deze "logica" hanteert).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
3-12-2007 15:14
De betutteling van "single lock" kan je in het preset menu uitschakelen voor degenen die denken dit soort oepsjes niet te zullen maken (of niet bang zijn voor de gevolgen...)

Relay play is een aparte functie die ik voor een dubbele speler logischer vindt dan voor twee enkele. Sterker nog, daar zou het alleen kunnen werken als je de spelers met elkaar verbindt, wat (uit het hoofd) niet met de goedkopere maar alleen met de duurdere kan. Enkele spelers zijn er meer voor dj's, dubbele zullen vaker in kroegen worden gebruikt (en daar kan relay play een handige functie zijn).
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
3-12-2007 15:19

Victor schreef:

Relay play is een aparte functie die ik voor een dubbele speler logischer vindt dan voor twee enkele. Sterker nog, daar zou het alleen kunnen werken als je de spelers met elkaar verbindt, wat (uit het hoofd) niet met de goedkopere maar alleen met de duurdere kan. Enkele spelers zijn er meer voor dj's, dubbele zullen vaker in kroegen worden gebruikt (en daar kan relay play een handige functie zijn).
CDJ-100 had dit al wink ;) Faderstarts met elkaar verbinden was geloof ik het idee.
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)