Forum > Geluid

CDJ-800 MK2 & CDJ-1000 MK3

(401 reacties. Pagina 34 van 41)
Moderator(s): Dré
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
7-5-2007 20:24
Misschien zijn de knoppen van deze Pio's een beetje te veel hifi en een beetje te weinig roadproof. Maar ik moet zeggen dat ik regelmatig dj's (of wat daarvoor moet doorgaan) zie rammen alsof ze tegen Mike Tyson in de ring staan. Toevallig zijn dat vaak dezelfde oetlullen die ook hun mixer dik in het rood draaien...
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
7-5-2007 20:38
Ik zie nu dat de kant van de play knop die het niet doet ook lager ligt dan de rest van de knop. De knop hangt er zeg maar schuin in.

Gelukkig heb ik er totaal geen last van, maar ik zal wel in de gaten houden of het erger wordt.

Tja, zoalds ik al zei in mijn vorige post: ik zal wel te hard hebben getikt op de knop.

Maar in het rood draaien doet deze oetlul weer niet wink ;). Van de +5 +9 en +14 ledjes op mijn mixer heb ik werkelijk geen idee of ze het doen. Dat ik dat van de +3 wel weet is omdat een hele goeie plaat van een lokale bedroom producer die ik vaak draai niet netjes is afgemixt en dus uitschieters heeft.
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
PimWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 15-12-2010
Berichten: 207
7-5-2007 21:14
Hoe verhouden de play/cue-knoppen van de cdj-100 zich ten opzichte van de cjd800/1000? Zijn die van de cdj100 misschien degelijker?
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
7-5-2007 21:20
Wat hier het geval is:

CDJ100's: tot nu nog geen enkel probleem mee gehad of tegengekomen.
CDJ1000's (mk3): track search buttons worden wat lammer en moeten harder ingedrukt worden.

CDJ100's gaan al een jaartje of 2 mee, CDJ1000's (mk3) zijn een paar maand oud.
Vergeet niet te lachen
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
7-5-2007 21:22

PimW schreef:

Hoe verhouden de play/cue-knoppen van de cdj-100 zich ten opzichte van de cjd800/1000? Zijn die van de cdj100 misschien degelijker?
Nope. De stevigste cue/play knoppen vond je op de CDJ-500 (punch through buttons met mechanische constructie eromheen EN kwalitatief zeer goede buttons). Volgens Pioneer klaagden DJ's echter dat deze buttons "te traag" zouden zijn... Tja... Resultaat kennen we. Buttons met een zeer korte travel (dus snel) die niet goed kunnen tegen misbruik. Overigens krijg ik nu juist van Pioneer weinig spelers terug met dit probleem (volgens mij nog geen een) terwijl ik het bij een ander bekend merk (en dan met name bij hun meest populaire speler) wel regelmatig heb.

Mogelijk zouden de fabrikanten kunnen overwegen de 0,10 euro buttons te vervangen door 1 euro buttons. Aan de andere kant... Als ik Pioneer mag geloven vonden DJ's dit ook weer niet goed (zie CDJ-500 verhaal eerder in m'n bericht).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
7-5-2007 22:51

Victor schreef:

Bij de MK2 heb ik ze wel eens vervangen. Het gaat dan om één setje waarin de play, cue en de 4 zoekknopjes zitten en die kostte toen (jaar of twee geleden) een dikke € 60. Dat vervangen is prima te doen voor iemand die niet al te onhandig is. Als de speler nog in de garantietermijn zit zou ik trouwens niet zelf gaan kloten wink ;)
Ben een echte noob Victor, dus sorry als ik een domme vraag stel, maar is dit kwestie van: schoefjes losdraaien, kap eraf. Klik oude plaat eruit, klik nieuwe printplaat erin, schroef dicht, klaar?

Of komt er een soldeerbout (eng, ik ben handiger met papieren) bij kijken?

In dat laatste geval ga ik het namelijk niet zelf proberen (mocht het probleme erger worden).
Doet Nijhuis ook andere gear dan SL1200? Die woont niet ver bij mij vandaan namelijk.
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
Ricardo VanilliStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-11-2004
Laatste: 29-3-2020
Berichten: 52
7-5-2007 23:41
Dat vind ik één van de grote voordelen van Denon: die buttons vind ik zalig. Heb nog nooit last gehad van een lamme button. Maar dat is kwestie van smaak zeker... razz :p

Mvg,

RV
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
8-5-2007 00:19

DannyK78 schreef:

Ben een echte noob Victor, dus sorry als ik een domme vraag stel, maar is dit kwestie van: schoefjes losdraaien, kap eraf. Klik oude plaat eruit, klik nieuwe printplaat erin, schroef dicht, klaar?

Of komt er een soldeerbout (eng, ik ben handiger met papieren) bij kijken?

In dat laatste geval ga ik het namelijk niet zelf proberen (mocht het probleme erger worden).
Het knoppensetje is een compleet kunststof frame met de knoppen er al in die je zonder solderen vastklikt (zie de foto een paar posts hierboven). Op het printje zit de feitelijke schakelaar, die heb ik niet vervangen (was in mijn geval ook niet nodig, alleen de knop zelf was lam omdat er iets was afgebroken).

Als dat switchje ook vervangen moet worden moet er even gesoldeerd worden, wat in dit geval voor een soldeerder met wat handigheid geen probleem is. Het switchje lijkt me een standaard-ding.

De hele constructie stelt eigenlijk niks voor. De CDJ-1000 is in een paar minuten open. Als de speler buiten garantie is zou ik hem hiervoor niet naar de reparateur brengen. Als ik zie wat Nijhuis met een SL-1200 kan moet dit helemaal een eitje zijn. Ik weet alleen niet of hij zich ook met CDJ's bezighoudt...
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
8-5-2007 00:32

Ricardo Vanilli schreef:

Dat vind ik één van de grote voordelen van Denon: die buttons vind ik zalig. Heb nog nooit last gehad van een lamme button. Maar dat is kwestie van smaak zeker... razz :p
Bij Denons worden de buttons ook nog wel eens ongevoelig na verloop van tijd. Soms is het dan voldoende de speler open te maken en de buttons/switches eens goed te reinigen. Als dat ook niet helpt zullen ze vervangen moeten worden.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
8-5-2007 08:42
Dank je Victor, ik zal Nijhuis deze week een mailtje sturen, zodat als het probleem erger wordt ik alvast weet hoe het tegen die tijd op te lossen is.
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag

Terug naar forum Reageer (zonder quote)