Forum > Algemeen Forum

Stroom verdelen

(483 reacties. Pagina 34 van 49)
Moderator(s): Dré
RodiBakkerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 136
29-5-2006 17:26
Bij Mennekes verkopen ze ook fasevolgorde testers, ik weet alleen niet of ie ook de nul controleerd. Website
RDHStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-8-2002
Laatste: 30-6-2007
Berichten: 22
30-5-2006 11:59
Ik maak er gewoonte van altijd even de fasen na te meten met een multimeter (paar tientjes bij de gamma!) én even met een PAR te testen of er een nul aanwezig is. Lijkt me een kleine moeite toch happy :)
Ruud_schepersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-11-2003
Laatste: 15-8-2013
Berichten: 297
30-5-2006 13:29
linkje
Is het nou aan te raden om dit apparaat in je standaard uitrusting te plaatsen, en bij aanvang van elk feest hiermee te meten?
Nu ook via de .eu te bereiken.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
30-5-2006 13:41
Ik heb hem wel in de kist zitten. Kleine moeite, groot plezier. En wat safer (en veel sneller) dan de test met een lamp over 3 fasen.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
GeitEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-3-2006
Laatste: 13-8-2006
Berichten: 257
6-6-2006 21:24
Vanmiddag was het dan zover, onze eerste "krachtstroom"verdeler gemaakt.
het is een 16A verdeler, om risico's te verkleinen en problemen te voorkomen.

Ik zal er binnekort wel eens wat plaatjes van schieten, en dan laat ik m ergens nakijken voordat ik m in gebruik ga nemen.

Het is de eerste die we hebben gebouwt, en ik wil geen risico lopenwink ;)

je ziet de linkjes wel verschijnenlaugh :D
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-9-2024
Berichten: 13472
7-6-2006 08:51

Victor schreef:

Ik heb hem wel in de kist zitten. Kleine moeite, groot plezier. En wat safer (en veel sneller) dan de test met een lamp over 3 fasen.
Jammer maar helaas. Een niet goed contact makende nul (een zeer gevaarlijke situatie voor spulletjes die op 230V wensen te werken) zal NIET gedetecteerd worden door dit apparaat (vanwege de afwezigheid van een belasting zullen relatief lage overgangsweerstanden totaal NIET gedetecteerd worden), met alle gevolgen van dien.

De lamp is wellicht een spartaanse test MAAR wel een test waarbij een niet goed contact makende nul juist WEL gedetecteerd zal worden (of in ieder geval zal de kans op detectie hoger zijn).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
13-6-2006 16:02
Merlin Gerin heeft hiervoor erg mooie lampjes-modules, zowel in 3-fase uitvoering als gewoon enkelfase. 3-fase uitvoering maakt GEEN gebruik van een nul maar meet dus enkel de 3 fases onderling dmv 3 lampjes. Door een 2de lampje tussen bijvoorbeeld fase 1 en nul te plaatsen kan je ook je nul controleren (en zo elimineer je het probleem dat een missende nul niet gedetecteerd wordt door identieke belasting over de 3 fases (wat je krijgt met 3 identieke lampjes telkens tussen een fase en nul, of 3 identieke displays zoals bijvoorbeeld de showtec verdeler). Verder zijn er ook nog de zogenaamde nulspannings-modules, deze koppel je aan een hoofdautomaat, bij ontbrekende nul schakelt ie automatisch de hoofdautomaat uit (dus ook iedere keer als de stroom erafgaat, opzich handig, kan je nooit inprikken als de verdeler aanstaat met alle gevolgen van dien)
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
13-6-2006 16:11

Watt-Xtra schreef:

hierbij een aantal pics van mijn nieuwe verdeling, op dit moment alleen de 16A verdeling af, 32A deze week mee verder gaan. Zoals te zien is gaat alles in nette kisten zodat er makkelijk gestapeld kan worden, deze gaan weer in stolpkisten.
alles aangesloten met schoentjes en 4mm2 kabel, soepel.
https://www.mijnalbum.nl/Album=EGX6WUXL
Ik heb ook overwogen om de verdelers in binnenracken in te bouwen vanwege het gemak ervan (tenslotte zit alle randapparatuur hier ook in binnenracks) echter liep ik tegen het probleem van de uitstekende CEE's aan, met een gewone kist heb je ruimte in de deksel, bij een stolp heb je dat niet, dan zul je dus of je panelen heel erg diep moeten gaan verzinken, + uitsparingen in de binnenracks maken voor de kleppen van de female CEE kabeldelen, of 1 kant open moeten laten om daar een vaste kabel in op te bergen, wat weer een hoop ruimte extra kost (je moet dan tenslotte alles aan 1 kant inbouwen, terwijl je anders je automaten en aansluitingen kan spreiden over voor-en achterkant.
Hoe heb jij dat opgelost?
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
GeitEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-3-2006
Laatste: 13-8-2006
Berichten: 257
13-6-2006 16:14
Had een paar foutjes gemaakt bij de 16A verdeler, deze zal in een later stadium afgemaakt worden(heb inmiddels alle draden losgemaakt van stekkers, om ongelukken te voorkomen)
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
15-6-2006 12:23

CyberDance schreef:

Watt-Xtra schreef:

hierbij een aantal pics van mijn nieuwe verdeling, op dit moment alleen de 16A verdeling af, 32A deze week mee verder gaan. Zoals te zien is gaat alles in nette kisten zodat er makkelijk gestapeld kan worden, deze gaan weer in stolpkisten.
alles aangesloten met schoentjes en 4mm2 kabel, soepel.
https://www.mijnalbum.nl/Album=EGX6WUXL
Ik heb ook overwogen om de verdelers in binnenracken in te bouwen vanwege het gemak ervan (tenslotte zit alle randapparatuur hier ook in binnenracks) echter liep ik tegen het probleem van de uitstekende CEE's aan, met een gewone kist heb je ruimte in de deksel, bij een stolp heb je dat niet, dan zul je dus of je panelen heel erg diep moeten gaan verzinken, + uitsparingen in de binnenracks maken voor de kleppen van de female CEE kabeldelen, of 1 kant open moeten laten om daar een vaste kabel in op te bergen, wat weer een hoop ruimte extra kost (je moet dan tenslotte alles aan 1 kant inbouwen, terwijl je anders je automaten en aansluitingen kan spreiden over voor-en achterkant.
Hoe heb jij dat opgelost?
Hallo, 16A heeft aan de achterkant een vaste aansluiting met een 8 meter snoer. Dit past ook netjes bij in het binnenrack.
32A krijgt ook een vaste aansluiting met een aantal meters snoer, deze zit ingebouwd in een 3HE kist, dus aan de achterzijde wel ruimte, aan de achterzijde bevinden zich 3 stopcontacten, (230V).(deze zijn maar zo nu en dan nodig) Verdere 16A aansluitingen ben ik idd nog aan het twijfelen. Het past wel aan de achterzijde alleen makkelijker is het idd aan de voorkant, dit moet ook passen doordat de binnenracken in stolpkisten zitten die 2cm schuim hebben rondom, dit betekend dat ik de 16A aansluitingen slechts 3 cm hoef te verzinken in het binnenrack. foto's zullen volgende week geplaatst worden.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)