Forum > Geluid

Het Ecler Nuo5-topic

(621 reacties. Pagina 32 van 63)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 13470
14-11-2004 23:16
Soms kom je de volgende opmerking tegen:

"Als ik alle gains openzet en niks aansluit op de ingangen van de mixer dan hoor ik ruis op de uitgang".

Mijn standaard reactie is dan "vind je dat normaal dan... Da's hetzelfde als de auto in de vrij zetten, vol gas geven en wachten tot de motor ontploft". Oftewel... Een beetje dom.

Stel de mixer nominaal af (dus channel gains op 0dB, master op 0dB, koptelefoon op een stand waarbij met een signaal op de PFL het bloed nog NIET uit je oren loopt). Kijk daarna wat de ruisvloer is.

Bij mixers zijn de bijgeluiden (die ze ALLEMAAL hebben) direct afhankelijk van EN de impedantie van de koptelefoon EN de gevoeligheid van een koptelefoon. Bij een HD 200 (vrij ongevoelig en een vrij hoge impedantie) zul je dus minder stoorsignalen horen dan bij (bijvoorbeeld) een MDR-V700 (zeer gevoelig EN zeer lage impedantie).

Zo had de Xone:32 een jaar geleden een duidelijk waarneembare brom op de koptelefoon als de koptelefoon laagohmig was (test: MDR-7509) terwijl hij doodstil was met een wat hoogohmigere koptelefoon (test: DT-250). Fabrikanten staan niet altijd even goed stil bij het type koptelefoon dat gebruikt wordt.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
14-11-2004 23:58
Vandaag weer even staan spelen met de Nuo5 op DJ Expo en het is en blijft een verrekte mooie mixer.

Wat ik nog het mooiste vind zijn de effecten die zelfs met de volle 100% open nog steeds niet over hun nek gaan.
Het enige wat ik zelf een beetje een heikel punt vind is het selecteren van de effecten, eerst draaien dan knop indrukken. Ik had liever gewoon een knopje gezien met klikjes en het indrukken weg laten. Bij dat indrukken wil het effect namelijk nog wel eens 1 verder omhoog of naar beneden schieten en zit je dus met een high pass in plaats van een low pass filter.

En wat ik persoonlijk ook anders had gedaan, een onafhankelijke tap toets. Nu heb je en een effect toets en parameter knop in 1. Das gewoon niet optimaal werken.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
MasterboyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2003
Laatste: 22-10-2016
Berichten: 167
15-11-2004 13:50

sn!pe schreef:

ik snap niet goed hoe het komt dat bovenvermelde fouten (oa letters die snel verdwijnen bij gebruik), door ecler over het hoofd zijn gezien. Ze laten het product toch uitgebreid testen voor het op de markt wordt gebracht... Of is de consument soms het proefkonijn ??!
Misschien laat Ecler die frontplaten in een ander bedrijf maken en is daar iets foutgelopen bij een bepaalde zending van frontplaten.
Ik heb dit probleem vroeger (jaren 80) eens voorgehad met zo een klein Realistic (Tandy) mengpaneeltje.Na 2 maanden gebruik (weinig gebruikt) waren ook bijna alle letters en streepjes verdwenen.Was blijkbaar geen beschermlaag overgespoten toen.Heb toen een ander mengpaneeltje gekregen en daar zag ik dadelijk dat er een beschermlaag over was en nooit geen probleem meer mee gehad.Dus was ook een produktiefout geweest.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
15-11-2004 14:13
Nou is een fabrikant natuurlijk wel volledig verantwoordelijk voor de zaken die hij van toeleveranciers inkoopt!
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Dj beatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-11-2003
Laatste: 26-2-2011
Berichten: 287
15-11-2004 17:06
Wat ik ook nog heb is: als het lcd schermpje knippert (hij heeft de beat niet dus) en je hebt een fx send buton aanstaan. DAn moet je maar 3 keer tappen en dan zie je de bpm van het liedje. Bij mij moet ik een stuk of 6keer tappen en dan zie ik het bpm pas.(toch een productie fout ergens)

Groetjes
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
15-11-2004 17:16
Breng nou gewoon maar terug naar je dealer...
Waar zit de cut op dit apparaat?
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
15-11-2004 17:18
Je moet sowiezo altijd minimaal 8 keer tappen voor een beetje een juiste BPM.

En terwijl het effect aan staat ook nog 4 * tappen. Dan kun je er van uit gaan dat ie klopt. Ik ben namelijk nog geen 1 mixer tegen gekomen die het ALTIJD bij het rechte eind heeft. Wat dat betreft is de combinatie menselijk gehoor en een tap button veel nauwkeuriger.
Daarom keur ik ook iedere effect mixer zonder de mogelijkheid tot het tappen op de beat per direct af. Het is namelijk voor een effect mixer van essentieel belang dat je juist die parameter handmatig in kunt stellen. Ooit wel is een echo gehoord die er 5 BPM's naast zat....... juist klinkt voor geen meter ;)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
15-11-2004 17:37
Hoe snel je mixer de bpm heeft bepaald kan per nummer verschillen. Dat het de ene keer 3 beats duurt en de andere keer 9 kan best ook best aan jezelf liggen.

Stel dat de software zo gemaakt is dat hij na de tijd tussen 2 beats bij een volgende meting de waarde niet meeneemt als de afwijking boven een bepaald percentage ligt. Lijkt me helemaal niet zo vreemd, als jij dan 3% ernaast tapt telt i dan misschien die meting niet mee omdat het teveel afwijkt van de vorige meting. Ik noem maar een dwarsstraat.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
16-11-2004 00:51
1 x bewerkt. Laatst door Reind op 16-11-2004 00:54
Daarom moet je ook altijd zelf tappen wink ;) en niet 2 keer maar een keer of 8

Software is leuk en aardig maar lang niet zo nauwkeurig als de oor / geef een mep op de knop coordinatie van de meeste mensen.

Ik tap zelf altijd ongeacht wat voor mixer het is bij bepaalde effecten. De SMX1 van Synq zit er vaak naast, de DJM600 precies hetzelfde, de Nuo 5 hetzelfde verhaal, DX1500 in die ene keer dat ik ermee draaide ook.

En dan heb ik het over de stukken muziek waarbij een mixer het moeilijk heeft een BPM te bepalen. Neem bijvoorbeeld een drum and bass nummer om mee te experimenteren bij verschillende mixers.

Ik heb het tot nu toe altijd gehad dat een mixer er een paar beats naast zat ten opzichte van het resultaat na het tappen. En na het tappen klopte een echo altijd en voor het tappen was dat 9 van de 10 keer een ander verhaal.
Die tap knop zetten ze er niet voor jan *** op als fabrikant zeg ik dan maar wink ;)

Voor veel effecten maakt het niet zo heel veel uit als de counter er een paar beats naast zit maar bij een echo hoor je dat echt meteen.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
16-11-2004 00:55
De Nuo5 begint te knipperen als ie niet kan meten....... dan zul je dus ook moeten tappen.

Gister nog staan doen terwijl ik ff met de Nuo5 mocht spelen op DJ Expo.

Was even samen met die dj daar aan het kloten, die heeft me alle tricks op de Nuo5 laten zien. En je kan er een hele hoop mee moet ik zeggen wink ;)

[huh...... dit was een reactie op de tekst van Dre die ineens verdwenen is....[/edit]
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)