Forum > Geluid

CDJ-800 MK2 & CDJ-1000 MK3

(401 reacties. Pagina 32 van 41)
Moderator(s): Dré
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
4-5-2007 20:58
Wat kunnen we doen om dit te verhelpen? Naarmate dat knopje lammer wordt, des te harder iedereen er op den duur op gaat slaan..
Vergeet niet te lachen
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 614
4-5-2007 21:09
Ik zou bij een ingedrukte knop de ruimte tussen dat ronde ding onder de knop en het pcb opvullen. Een extra stukje hard plastic eronder plakken lijkt me de mooiste oplossing.
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
4-5-2007 21:23

Melo-G schreef:

Wat kunnen we doen om dit te verhelpen? Naarmate dat knopje lammer wordt, des te harder iedereen er op den duur op gaat slaan..
Onderliggende knopjes (laten) vervangen wink ;).
It's time to play the music, It's time to light the lights..
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
5-5-2007 08:15
Bij de MK2 heb ik ze wel eens vervangen. Het gaat dan om één setje waarin de play, cue en de 4 zoekknopjes zitten en die kostte toen (jaar of twee geleden) een dikke € 60. Dat vervangen is prima te doen voor iemand die niet al te onhandig is. Als de speler nog in de garantietermijn zit zou ik trouwens niet zelf gaan kloten wink ;)
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
MGStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2006
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 292
5-5-2007 13:57

jadjong schreef:

Ik zou bij een ingedrukte knop de ruimte tussen dat ronde ding onder de knop en het pcb opvullen. Een extra stukje hard plastic eronder plakken lijkt me de mooiste oplossing.
Kom je dan niet in de knoei met de verlichting rondom de drukknop?
SpaceyDeeJStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-12-2003
Laatste: 7-6-2013
Berichten: 144
5-5-2007 14:33
Hoorde vanochtend dit verhaal, maar herken er niets van terug. Ken klanten die meerdere setjes hebben en er waarvan sommge sets ook in de verhuur zitten, maar nergens last van hebben. Ook mijn leverancier herkent dit verhaal niet terug... Dre is officiele Pioneer leverancier, kan hij niet eens contact opnemen met Pioneer NL hoe dit zit ?
" Knopjes knopjes knopjes... ik draai graag aan ze... Nieuw stekkie wordt mooier en mooier, 250 meter met moois... "
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 12-9-2024
Berichten: 1855
5-5-2007 15:30
Toevallig vorige week één van mijn CDJ1000mk3's ook teruggebracht. Play-knop was na +/- 4 maanden al lam. Spelers zitten niet in de verhuur, en ik ga er absoluut niet ruw mee om, dus dat was even een tegenvaller. Gelukkig heeft mijn leverancier de cd-speler onder koelantie gerepareerd voor het schappelijke bedrag van 0,- euro.
CalipsoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 7-9-2024
Berichten: 506
5-5-2007 17:28

Rutgerlan schreef:

calipso schreef:

ik heb nergens last van... mischien toch nog te ruig?
Ehh, die dingen kosten een dikke 1200 euro per stuk, dan mag je toch op z'n minst verwachten dat die bij gemiddeld gebruik heel blijven?
Dat kan wel zijn, maar die 1200 euro zit toch niet alleen in de knop of wel dan? Dan is het echt onzin om er vanuit te gaan dat alles perfect is en altijd als nieuw blijft.

Dus als het apparaat 5000 euro zou kosten zou je er nog harder op gaan rammen? lijkt me niet he!

Techniek heeft gewoon zijn grenzen, En uiteraard kun je deze verbeteren. Maar om de knop nou "lam" te noemen vind ik ver gaan. Mischien omdat je de "klik" niet goed meer voelt. Maar als hij nog perfect reageerd zou ik er niet wakker om liggen hoor. Alles slijt, zelfs de play-knop van een speler van 1200 euro. Jammer voor je, maar zo is het nu eenmaal.
wat een onzin in dit vak
JelmerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2004
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 430
5-5-2007 18:03
Toch is het zo dat bij een apparaat in deze prijsklasse het niet zo mag zijn dat zoiets essentieels bij normaal gebruik stuk gaat. Ik ben wel benieuwd of het ook echt op hele grote schaal is...
The return of the BoomBap
RutgerLANStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 5-2-2019
Berichten: 387
5-5-2007 18:36

calipso schreef:

Rutgerlan schreef:

calipso schreef:

ik heb nergens last van... mischien toch nog te ruig?
Ehh, die dingen kosten een dikke 1200 euro per stuk, dan mag je toch op z'n minst verwachten dat die bij gemiddeld gebruik heel blijven?
Dat kan wel zijn, maar die 1200 euro zit toch niet alleen in de knop of wel dan? Dan is het echt onzin om er vanuit te gaan dat alles perfect is en altijd als nieuw blijft.

Dus als het apparaat 5000 euro zou kosten zou je er nog harder op gaan rammen? lijkt me niet he!

Techniek heeft gewoon zijn grenzen, En uiteraard kun je deze verbeteren. Maar om de knop nou "lam" te noemen vind ik ver gaan. Mischien omdat je de "klik" niet goed meer voelt. Maar als hij nog perfect reageerd zou ik er niet wakker om liggen hoor. Alles slijt, zelfs de play-knop van een speler van 1200 euro. Jammer voor je, maar zo is het nu eenmaal.
Nou... Als er een keertje een knopje lam is, zul je mij niet horen. Maarrr heb het nu al meerdere keren meegemaakt dat er bij CDJ-200/1000's knoppen lam zijn, en als je die knoppen constructie bekijkt mag je naar mijn inziens wel meer verwachten voor je geld.

Dat ding hoeft echt niet voor eens en voor altijd nieuw te blijven, maar na een jaartje normaal gebruik mag je toch verwachten dat ze nog heel zijn?

Dat techniek z'n grenzen kent snap ik, maar voor die 1200 euro mag Pioneer die knoppen constructie wel eens gaan verbeteren, aangezien (goedkopere) merken het wél kunnen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)