Forum > Licht

Trussberekening

(600 reacties. Pagina 32 van 61)
Moderator(s): Dré
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
11-12-2007 15:36
hallo,
okey dus als ik het goed begrijp, is het met een T stuk wel mogelijk?
en die van die extra truss brug snap ik niet helemaal, die er zeg maar achter zetten?

truss is trio truss 50mm hopend hiemree voldoende gezegd te hebben

is het eventueel een mogelijkheid (het moet in ene theather komen) om aan de truss boven vast te maken, hier hangen een aantal stukken truss met parren eraan, als ik 1 truss leeg maak en dan met iets van staal kables de boel ook vast zet en dan een aardige base plate (hoewel ik 4X4 wel erg groot vind) is dit een mogelijkheid?

groeten martin
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
KlunzVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 390
11-12-2007 15:44

watje schreef:

hallo,
okey dus als ik het goed begrijp, is het met een T stuk wel mogelijk?
en die van die extra truss brug snap ik niet helemaal, die er zeg maar achter zetten?

truss is trio truss 50mm hopend hiemree voldoende gezegd te hebben

is het eventueel een mogelijkheid (het moet in ene theather komen) om aan de truss boven vast te maken, hier hangen een aantal stukken truss met parren eraan, als ik 1 truss leeg maak en dan met iets van staal kables de boel ook vast zet en dan een aardige base plate (hoewel ik 4X4 wel erg groot vind) is dit een mogelijkheid?

groeten martin
Als ik deed zo lees, gaan mij de haren overeind staan en begin ik heel hard te roepen NEE!!!! NIET AAN BEGINNEN!!!
Laat dit soort dingen uitvoeren door mensen met verstand van zaken, en niet door prutsers die het denken te weten.

Gewoon niet doen dus.
Waarom niet?? Je bent al begonnen men mijn vorige post niet goed te lezen. In jouw geval kan dit dus niet sneaky :V

Klunzy
Hi! I am a forum signature virus. Please copy/paste me to your signature to help me spread!
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
11-12-2007 16:32

klunz schreef:

watje schreef:

hallo,
okey dus als ik het goed begrijp, is het met een T stuk wel mogelijk?
en die van die extra truss brug snap ik niet helemaal, die er zeg maar achter zetten?

truss is trio truss 50mm hopend hiemree voldoende gezegd te hebben

is het eventueel een mogelijkheid (het moet in ene theather komen) om aan de truss boven vast te maken, hier hangen een aantal stukken truss met parren eraan, als ik 1 truss leeg maak en dan met iets van staal kables de boel ook vast zet en dan een aardige base plate (hoewel ik 4X4 wel erg groot vind) is dit een mogelijkheid?

groeten martin
Als ik deed zo lees, gaan mij de haren overeind staan en begin ik heel hard te roepen NEE!!!! NIET AAN BEGINNEN!!!
Laat dit soort dingen uitvoeren door mensen met verstand van zaken, en niet door prutsers die het denken te weten.

Gewoon niet doen dus.
Waarom niet?? Je bent al begonnen men mijn vorige post niet goed te lezen. In jouw geval kan dit dus niet sneaky :V

Klunzy
hallo,
punt 1 ik zou het ook niet in mijn eentje doen hoor ik vroeg het me alleen af hoe het zou moeten. daarnaast vroeg ik me af of het wle zou kunnen.
het was enkel een idee wat ik graag nog een keer uit zou willen voeren of samen met iemand uit zou willen voeren (ik heb de truss dus dat is het probleem niet)

ik kom net van het theather af waar het had moeten gebueren, hellaas kan het niet door gaan omdat er een tv productie gemaakt gaat worden en er dus camera's komen te staan.

dus zal het waarschijnlijk blijven bij een aantal movingheads en chroma banken. nou goed ook luek natuurlijk.

des al niet te min gaan we dit nog wel een keer opbouwen in dit theather, bij een adere show. dus wil ik alsnog graag weten hoe het zou moeten

en ja, ik heb je post wel gelezen maar ik reageerde ook op de post daar voor. nogal tegenstijdige postingen.

groeten martin
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 13459
11-12-2007 16:35

watje schreef:

en ja, ik heb je post wel gelezen maar ik reageerde ook op de post daar voor. nogal tegenstijdige postingen.
En in zo'n geval is het wel zo handig een stukje te quoten van de tekst waarop je reageert...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
11-12-2007 17:23
@Dré sorry, zal ik voortaan proberen te doen!
sorry voor het misvestand
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
11-12-2007 17:24
Ga niet aan het klooien met bijeengesprokkelde informatie van een forum. Laat het over aan een ervaren iemand en probeer er wat van te leren. Als je het denkt te weten, weet je het niet (wijze woorden..).
Light Image
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
11-12-2007 23:01
daar zeg je een goed punt, dat doe ik dus in princiepe ook. maar wil er zelf wel steeds meer van af te weten zodat ik het ook daadwerkelijk weet.
vandaar dat achtergrond informatie uit een forum ook kan helpen bij het leerproces.
ook wijze woorden?
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
11-12-2007 23:50
Dan stap je op Rinus af (je weet wel, van Rhino riggs) en participeer in een rigging cursus. Dan weet je de beginselen (!) van het riggen. Oja, reken wel ff op ruim 1000 eurootjes.
KlunzVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 390
12-12-2007 00:00

SebasVD schreef:

Dan stap je op Rinus af (je weet wel, van Rhino riggs) en participeer in een rigging cursus. Dan weet je de beginselen (!) van het riggen. Oja, reken wel ff op ruim 1000 eurootjes.
Volgens mij ben je er met die begincursus nog niet als je dit soort bouwwerken wilt plaatsen. wink ;) Ik kan mij tenminste niet herinneren dat deze dingen in de basiscursus zijn besproken.

Reken dus maar vlot nog een kruiwagentje euro's bij het bovenstaande bedrag. shut up :X

klunz
Hi! I am a forum signature virus. Please copy/paste me to your signature to help me spread!
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
12-12-2007 07:12
shocked 8O okey, eh.. dat word probleemmatisch. dat ga ik niet redden
@klunz, inderdaad die naam ken ik wel..

maar die kruiwagen kan ik niet echt vinden. dus ik zal maar gewoon toe kijken terijl andere zoiets bouwen met mijn truss lijkt mij het beste.

echter toch nog 1 vraag voor als het weer zomer is. is het wel mogelijk om dan bijvorbeeld de 2M stukken voor ongeveer een meter in de grond te stoppen (stevige niet drassige grond) dit lijkt mij erg stevig, steviger als 2 base plates van 4X4?

please correct me iff i am wrong....
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen

Terug naar forum Reageer (zonder quote)