Forum > Geluid

Het Pioneer cdj-200 topic

(347 reacties. Pagina 32 van 35)
Moderator(s): Dré
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
30-5-2006 12:48

DannyK78 schreef:

Klopt mijn gevoel ook dat dat dezelfde afstand afleggen met de jog op lage snelheid uiteindelijk een kleiner verschil teweeg brengt dan dezelfde afstand met de jog afleggen bij een hogere draaisnelheid?
Ik heb dit nog geprobeerd na het schrijven van bovenstaande tekst: 2 platen in de mix: jog van rechterspeler 180 graden rechtsom (versnellen dus) draaien (half rondje) met een langzame snelheid. Mix loopt vervolgens niet meer goed.

Vervoglens Jog snel terugdraaien naar oorspronkelijke positite, maar nu met een plotselinge ruk.

Plaat loopt niet gelijk, maar rechterplaat loopt nu achter op linkerplaat.

Voorlopige conclusie: niet alleen de afstand is bepalend, ook de draaisnelheid.
Kan iemand dit onderschrijven, of zit ik gewoon onnauwkeurig te meten?
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 13473
30-5-2006 14:28
Er zit een inloop/uitloopcurve op de correctie (dus een snelle correctie over afstand X zal een ander resultaat geven dan een langzame correctie over afstand X). Jog heeft echter precies hetzelfde aantal stapjes gedetecteerd (gelukkig maar); het is puur de software erachter die er nog wat mee loopt te stoeien (om het allemaal vloeiend te maken ;-).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
30-5-2006 14:35
Dank, dit bevestigt mijn vermoedens.
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
SteefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-9-2004
Laatste: 6-10-2007
Berichten: 63
19-6-2006 12:03
Afgelopen zaterdag was ik genoodzaakt om een hele avond met de cdj-200's te draaien. De duizends stonden bij de maker. In eerste instantie was ik wel benieuwd naar de speler, maar ik begon me al gauw te ergeren. Het pitchbenden met de jogwheel is absoluut niet fijn. Het bijsturen gaat byzonder wazig. Of te snel of te langzaam. Misschien ben ik inmiddels ook wel verwend met de fijne jogwheel van de 1000, maar dit viel me aardig tegen. Voor het simpel starten en stoppen van nummers is de speler goed (laadtijd van een cd is wel vrij lang), maar voor het mixwerk zou ik deze speler niet willen aanraden. Het lukt wel, maar niet van harte. Gelukkig had mijn baas hetzelfde ondervonden en komen er zsm nieuwe 1000's happy :)
Mixing them up......like this!!!
GreupStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2004
Laatste: 15-5-2021
Berichten: 34
19-6-2006 12:10

Steef schreef:

(laadtijd van een cd is wel vrij lang), maar voor het mixwerk zou ik deze speler niet willen aanraden. Het lukt wel, maar niet van harte. Gelukkig had mijn baas hetzelfde ondervonden en komen er zsm nieuwe 1000's happy :)
De laadtijd is als ik mij niet vergis korten dan bij de 1000mk2 ( tenzij je mp3 cd's gebruikt). De problemen rondom het jog blijven voor mij raadsel achtig. Het is gewoon niet stabiel. De ene keer corrigeerd die prima, echter laat hij het de andere keer afweten....
SteefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-9-2004
Laatste: 6-10-2007
Berichten: 63
19-6-2006 13:06
Idd. Je kunt je er niet op in stellen, omdat het steeds een verrassing is hoe het jogwheel reageert. De laadtijd heb ik niet nagemeten, maar ik had het idee dat het langer duurde voor ik de cd kon afspelen dan bij de 1000. En het gebeurt mij nogal eens dat ik op het laatste moment er nog een cd in moet stoppen. ashamed :$
Mixing them up......like this!!!
Dj JoBoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2002
Laatste: 28-2-2009
Berichten: 196
19-6-2006 18:20

Steef schreef:

Afgelopen zaterdag was ik genoodzaakt om een hele avond met de cdj-200's te draaien. De duizends stonden bij de maker. In eerste instantie was ik wel benieuwd naar de speler, maar ik begon me al gauw te ergeren. Het pitchbenden met de jogwheel is absoluut niet fijn. Het bijsturen gaat byzonder wazig. Of te snel of te langzaam. Misschien ben ik inmiddels ook wel verwend met de fijne jogwheel van de 1000, maar dit viel me aardig tegen. Voor het simpel starten en stoppen van nummers is de speler goed (laadtijd van een cd is wel vrij lang), maar voor het mixwerk zou ik deze speler niet willen aanraden. Het lukt wel, maar niet van harte. Gelukkig had mijn baas hetzelfde ondervonden en komen er zsm nieuwe 1000's happy :)
Als je met de CDJ-200 niet kan mixen, ben je écht een knuppel: sorry dat ik het moet zeggen.
Niet mis met het correctie gedrag naar mijn mening, en als je het toch zo wazig vindt: corrigeer je toch op de pitch-fader?
En je trekt hier een speler van rond de 500,- euro in vergelijking met een speler van bijna 1000,- euro meer. Niet zo heel vreemd dat er verschil is. (iemand die altijd in een aston martin rijd zal ook niet blij zijn om tijdelijk een golfje te moeten rijden, iets wat anders om wel prettig is)
.
SteefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-9-2004
Laatste: 6-10-2007
Berichten: 63
19-6-2006 19:44
Ik zeg ook niet dat het niet lukt. Kijk, ik draai nu zeker 10 jaar, waarvan 6 jaar met cd's op verschillende cd spelers (Numark, Denons en Pioneers). Ik weet dus wel een beetje waarover ik praat en hoe het truukje werkt. En bij mij scoort het pitchbenden met de cdj-200 een onvoldoende. Net wat Greup zegt. hij is niet stabiel. De ene keer corrigeert hij meer dan de andere keer. Dan mag jij mij een knuppel vinden, maar ik ben niet de enige die hier klachten over heeft.
Mixing them up......like this!!!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 13473
19-6-2006 20:05
Bekende dode hoek verhaal. Valt mee te leren leven (maar liever geen of een zo klein mogelijke dode hoek uiteraard).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MaaartenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-12-2003
Laatste: 12-6-2016
Berichten: 359
19-6-2006 20:18

Dj JoBo schreef:

Niet mis met het correctie gedrag naar mijn mening, en als je het toch zo wazig vindt: corrigeer je toch op de pitch-fader?
Benden met de pitch fader? Puik werk!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)